برنامه ریزی و تنظیم ملاقاتهای نمایندگان با وزیر.
تدوین و استقرار نظام حقوقی صنعت آب و برق.
نظارت بر استقرار نظام ثبت املاک و اراضی وزارت نیرو.
مطالعه بررسی و به روز آوری قوانین و مقررات مرتبط با صنعت آب و برق.
بررسی و اظهار نظر حقوقی در مورد کلیه طرحها و لوایح قانونی مرتبط با وزارت نیرو.
انجام امور اداری استخدامی و بازنشستگی کارکنان.
انجام امور انگیزشی بیمه درمان و ورزش کارکنان.
مدیریت اسناد و انجام امور پشتیبانی حوزه ستادی وزارت نیرو .
نظارت بر انجام خدمات و تدارکات عمومی و فنی.
انجام امور دریافت و پرداخت.
رسیدگی و نظارت بر امور مالی و اعتبار ی.
انجام امور دفترداری حسابداری .
نگهداری و تنظیم حسابها.
خلاصه:
در فصل دوم به بررسی ادبیات موضوع پیشینه تحقیق در ارتباط با سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی پراخته شد. بعد از مقدمه ، به بررسی پیشینه نظری و عملی سرمایه اجتماعی پرداخته شد و الگوی نظری ارتباط بین عوامل مختلف و سرمایه اجتماعی ارائه و مورد بحث قرار گرفت . نشان داده شد که سرمایه اجتماعی می تواند مفاهیم و متغیرهای اقتصادی مثل بهره وری عوامل تولید و رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد . بعلاوه می تواند در کنار عواملی مثل مصرف بیشتر کالاه ها و خدمات ، نفع شخصی و کسب درآمد و سود بیشتر ، منبع انگیزه افارد برای فعالیت اقتصادی و انتخاب شغل باشد ، و رضامندی و مطلبویت آنها را افزایش دهد. بعد از آن ، پیرامون رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن مطالبی ارائه گردید و گفته شد که نگرش مثبت فرد را نسبت به شغلش ، رضایت شغلی زمانی بوجود می آید که تجارت شغل به ارزشها و نیازهای فردی مربوط باشد و با عواملی چون ماهیت شغل ، حقوق ، فرصتهای پیشرفت مدیریت و همکاران در ارتباط است. در انتها مطالعات انجام شده در مورد سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی مروری شد

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل سوم:
روش شناسی پژوهش
۳-۱-مقدمه
(( تحقیق گرانبهاترین امر ، برای آنانی است که به آزادی نایل شده اند))
هر تحقیق و پژوهشی با یک ساله آغاز می گردد. مساله علمی عبارت از یک تحریک ذهنی است که نیازمند به یک پاسخ از طریق علمی می باشد.(خاکی ۱۳۸۷)
انسان از دیرباز برای شناخت طبیعت پدیده های آن و برای مقابله با آنها دست به کاوش در پدیده های پیرامون خود زده است . دستیابی او به روشی منظم برای حل مجهولات به پیشرفت های چشمگیری انجامیده است . هدف تمام علوم ، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور اگاهی از مسایل و مشکلات دینای اجتماعی ، روش های علمی ، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. این روندها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود. از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقت یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب می باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدف ها ، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش های تحقیق است.
روش های پژوهش در واقع ابزار دست یابی به واقعیت به شمار میروند. در هر پژوهش ، پژوهشگر تلاش می کند تا مناسب ترین روش را انتخاب و آن روشی است که دقیق تر از روش های دیگر قوانین واقعیت را کشف کرده و روابط موجود بین متغیرها را نشان دهد. بنابراین شناخت واقعیت های موجود و پی بردن به روابط بین آنها مستلزم انتخاب روش تحقیق مناسب است.
در فصل حاضر به تکنیک های بکار گرفته شده برای انجام پژوهش اشاره می شود ، روش شناسی پژوهش با ملاحظه نوع و روش پژوهش و ابزار اندازه گیری مورد توجه قرار گرفته است.
لذا در این فصل به بررسی چگونگی گردآوری داده ها ، تحلیل آنها جهت استفاده از داده های خام در راستای فرضیات تحقیق پرداخته می شود. همچنین در این فصل تعریف و تفصیل مفاهیم اساسی همچون جامعه آماری ، نمونه گیری و چگونگی پاسخگویی به سئوالات ارائه گردیده و مفاهیم اسامی فوق برای تحقیق حاضر بررسی می گردد. پس از تعیین حجم نمونه ، نوع روش تحقیق که متناسب با اهداف و موضوع تحقیق باشد . انتخاب شد که روش تحقیق این پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی می باشد.
ابزار گرد آوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد که متغییر های سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی را پوشش می دهد و اعتبار روایی آن از طریق آلفای کرنباخ بدست آمده است
۳-۲- تعریف تحقیق
مرحوم استاد علی اکبر دهخدا ، تحقیق را ( به کنه مطلب رسیدن و واقع چیزی را به دست آوردن) معنا کرده است .
تحقیق عملی منظم، منطقی و دقیق برای دست یازیدن به حقایق و دانش نو ، و ارتباط آن با کل زندگی تعریف میشود. همچنین تحقیق علمی منظم و منطقی برا حل مسائل و درک روابط بین متغیرها مطرح میگردد.
۳-۳- نوع و روش تحقیق:
تحقیق حاضر با توجه به هدف آن جز تحقیقات کاربردی(applied research) محسوب می شود. چون هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش برای به کارگیری دریک زمینه خاص می باشد. به عبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد علمی دانش هدایت می شوند. (سرمد، بازرگان و حجازی :۱۳۸۷)
روش تحقیق:
به طور کلی روش‌های تحقیق را می‌توان با توجه به دو ملاک الف) هدف تحقیق و ب) نحوه گردآوری داده‌ها تقسیم کرد. الف) دسته‌بندی تحقیقات بر حسب هدف
تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می‌شود: بنیادی؛ کاربردی، توسعه.
از آنجایی که هدف پژوهش‌گر یافتن تاثیر ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی می‌باشد، لذا این تحقیق در زمره تحقیقات کاربردی جای می‌گیرد. در ذیل تعریف تحقیق کاربردی آمده است.
تحقیق کاربردی
هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد عملی دانش هدایت می‌شود.
در ضمن از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها این تحقیق در زمره تحقیقات توصیفی جای می‌گیرد. در ذیل دسته‌بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده‌ها شرح داده شده است.
ب) دسته‌بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده‌ها
تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی بدست آوردن داده‌های مورد نیاز (طرح تحقیق) می‌توان به دسته‌ه ای زیر تقسیم کرد:
تحقیق توصیفی
تحقیق آزمایشی
در این پایان نامه از هر دو روش تحقیق توصیفی و استنباطی استفاده شده است.
تحقیق توصیفی
تحقیق توصیفی شامل مجموعه‌ روش‌هایی است که هدف آن‌ها توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می‌تواند صرفا برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم‌گیری باشد.
تحقیق توصیفی را می‌توان به دسته‌ه ای زیر تقسیم کرد:
تحقیق پیمایشی
تحقیق همبستگی
اقدام پژوهی
بررسی موردی
تحقیق پس- رویدادی
از آنجایی که در این تحقیق، محقق به دنبال بررسی تاثیر ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی می‌باشد، روش گرد آوری اطلاعات به روش پیمایشی از صاحبنظران می‌باشد. در ذیل تحقیق پیمایشی شرح داده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...