مرتبه سوم- جریمه نقدی از مبلغ ده هزار ریال تا پنج برابر میزان گران‌فروشی، نصب پارچه در محل واحد و معرفی از رسانه‌های گروهی به عنوان گران‌فروش.
ج- گران‌فروشی از مبلغ بیش از پانصد هزار ریال تا مبلغ پنج میلیون ریال:
مرتبه اول- جریمه نقدی از پنج تا هشت برابر میزان گران‌فروشی.
مرتبه دوم- جریمه نقدی از پنج تا هشت برابر میزان گران‌فروشی و نصب پارچه در محل واحد به عنوان گران‌فروش.
مرتبه سوم- جریمه نقدی از پنج تا هشت برابر میزان گران‌فروشی، نصب پارچه در محل واحد و معرفی از رسانه‌های گروهی به عنوان گران‌فروش.
د- گران‌فروشی بیش از پنج میلیون ریال:
مرتبه اول- جریمه نقدی از هشت تا ده برابر میزان گران‌فروشی.
مرتبه دوم- جریمه نقدی از هشت تا ده برابر میزان گران‌فروشی و نصب پارچه در محل واحد به عنوان گران‌فروش.
مرتبه سوم- جریمه نقدی از هشت تا ده برابر میزان گران‌فروشی، نصب پارچه در محل واحد و معرفی از رسانه‌های گروهی به عنوان گران‌فروش.
ماده ۲۳- داروخانه موظف است کلیه کالاهای خریداری شده را مستمراً تا اتمام موجودی عرضه نماید و در صورت خودداری از عرضه به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
مرتبه اول- الزام به عرضه کالاها با قیمت تعیین شده.
مرتبه دوم- جریمه نقدی تا مبلغ پانصد هزار ریال.
مرتبه سوم- قطع سهمیه تا مدت سه ماه.
مرتبه چهارم- تعطیل موقت تا یک سال.
ماده ۲۴- داروخانه موظف است طبق ساعات تعیین شده خدمات مربوطه را ارائه نماید مگر با دلیل موجه و یا با اطلاع کتبی و نظر سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان محل و در غیر این صورت متخلف به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
مرتبه اول- بیش از این (اخطارکتبی)هم جزء تعزیرات این مرتبه بوده است به موجب تبصره ۱ ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است .
مرتبه دوم- بیش از این (اخطارکتبی با درج درپرونده)هم جزء تعزیرات این مرتبه بوده است به موجب تبصره ۱ ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است .
مرتبه سوم- جریمه نقدی تا بیست هزار ریال.
مرتبه چهارم- جریمه نقدی تا پنجاه هزار ریال.
تبصره ۱- در صورتی که داروخانه قبل از پایان ساعات تعیین شده از ارائه خدمات دارویی خودداری نماید، مرتبه اول تذکر، مرتبه دوم اخطار کتبی و درج در پرونده، مرتبه سوم جریمه نقدی تا پنجاه هزار ریال مرتبه چهارم جریمه نقدی تا یکصد هزار ریال.
تبصره ۲- داروخانه‌های شبانه روزی در صورت عدم رعایت مفاد این ماده علاوه بر تعزیرات ذکر شده در مرتبه پنجم تا یک سال تعطیل خواهند شد.
ماده ۲۵- در مناطقی که داروخانه منحصر به فرد باشد و داروخانه بر طبق مواد این قانون تا یک سال به تعطیل موقت تعزیر شود، پروانه تأسیس از متخلف سلب و به فرد واجد شرایط دیگری واگذار می‌گردد و متخلف تا پنج سال حق گرفتن مجدد پروانه تأسیس داروخانه را نخواهد داشت و به هر حال داروخانه نباید تعطیل گردد.
– شیرخشک و غذای کودک:
ماده ۲۶- شیرخشک شیرخواران باید دارای مجوز ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و از طریق شبکه‌های توزیع کننده مورد تأیید این وزارت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد و داروخانه نیز بایستی آن را در ازای دریافت کوپن معتبر و با قیمت رسمی به متقاضی ارائه نماید (شیرخشک‌های رژیمی صرفاً بایستی با نسخه پزشک و با قیمت رسمی به مصرف کننده عرضه شود) تخلف از این امور جرم بوده و متخلف به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
الف- در صورت عدم عرضه شیرخشک، مجازات‌های مذکور در ماده ۲۳ این قانون.
ب- در صورت گران‌فروشی، مجازات‌های مذکور در بند الف ماده ۱۹ این قانون.
ج- در صورت عرضه شیرخشک‌های رژیمی بدون نسخه پزشک مجازات‌های مذکور در ماده ۱۸ این قانون.
د- در صورت تهیه و عرضه و فروش شیر خشک شیرخواران بدون مجوز، جازات‌های مذکور در ماده ۱۳ این قانون.
– لوازم و ملزومات پزشکی و دندان‌پزشکی و آزمایشگاهی:
ماده ۲۷- لوازم و ملزومات پزشکی و دندان‌پزشکی و آزمایشگاهی که برای تولید و یا واردکردن آن‌ها از ارز دولتی استفاده شده باشد باید بر اساس ضوابطی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می کند، در مقابل ارائه فاکتور و با قیمت رسمی در اختیار متقاضی قرار گیرد و تخلف از این امور جرم بوده و متخلف به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مرتبه اول- جریمه نقدی تا یکصد هزار ریال و یا هر دو مجازات.
مرتبه دوم- جریمه نقدی تا یک میلیون ریال.
مرتبه سوم- جریمه نقدی تا پنج میلیون ریال.
در صورت گران‌فروشی متخلف به ترتیب مذکور در ماده ۲۲ این قانون مجازات می‌شود.
تبصره- شرکت‌های توزیع کننده اقلام مذکور در صورتی که در تخلف از ضوابط فوق با تولید کننده و یا وارد کننده مشارکت و یا معاونت داشته باشند متخلف محسوب و به مجازات‌های زیر محکوم خواهند شد:
مرتبه‌اول- ضبط‌ کالا به نفع دولت و پرداخت بهای آن به قیمت رسمی به شرکت مذکور.
مرتبه دوم- ضبط کالا به نفع دولت.
مرتبه سوم- جریمه نقدی تا یک میلیون ریال و ضبط کالا به نفع دولت.
– شرکت‌های توزیع کننده دارو، شیر خشک و ملزومات پزشکی، دندان‌پزشکی و آزمایشگاهی:
ماده ۲۸- این‌گونه شرکت‌ها موظف هستند کالاهای موضوع این قانون را در صورتی که با ارز دولتی تولید و یا وارد شده باشند، منحصراً از شرکت‌های تولید و یا وارداتی مجاز دریافت نمایند. تخلف از این امر جرم بوده و متخلف به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
مرتبه اول- ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت بهای آن به قیمت رسمی.
مرتبه دوم- ضبط کالا به نفع دولت.
مرتبه سوم- جریمه نقدی تا یک میلیون ریال و ضبط کالا به نفع دولت.
ماده ۲۹- شرکت‌های توزیعی موظفند اقلام توزیعی خود را بر طبق ضوابط اعلام شده در اختیار واحدهای مجاز و یا متقاضیان قرار دهند. تخلف از ضوابط این ماده جرم بوده و متخلف به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
مرتبه اول- بیش از این (اخطارکتبی)هم جزء تعزیرات این مرتبه بوده است به موجب تبصره ۱ ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...