.۰۵۱

.۰۱۳

۳.۹۲۰

***

par_20

SC.Agi

<—

TopM.Rol

.۰۹۲

.۰۱۸

۵.۲۳۲

***

par_21

SC.Agi

<—

Staff.Co

-.۰۶۹

.۰۱۵

-۴.۵۶۴

.۶۱۴

par_22

Firm.Per

<—

SC.Agi

۱.۰۲۲

.۱۱۴

۸.۹۶۶

***

par_23

فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
با توجه به مطالب بیان­شده در فصول قبلی تحقیق، در این فصل به جمع­بندی مطالب پرداخته می­ شود و نتیجه ­گیری از کار بیان می­ شود؛ و در ادامه پیشنهاد­ها و راهکار­های مرتبط با موضوع پژوهش، و همچنین پیشنهاد­هایی برای موضوعات تحقیقات آینده ارائه می­ شود. در انتها، محدودیت­هایی که تحقیق حاضر با آن مواجه شد بیان می­گردد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵نتیجه ­گیری حاصل از فرضیه ­های پژوهش
۵-۲-۲-۱ فرضیه ۱: یکپارچگی فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد.
فرضیه صفر: یکپارچگی فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری ندارد.
فرضیه پژوهش: یکپارچگی فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۳۷ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که یکپارچگی فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد. میزان این اثر ۰۸/۰ می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) یکپارچگی فناوری اطلاعات به میزان ۰۸/۰ درصد چابکی زنجیره تأمین افزایش می­یابد. این فرضیه با نتایج مطالعات گاستین و همکاران(۲۰۰۸)، سزن(۲۰۰۹) یولنجیو و یورای(۲۰۱۰) مطابقت دارد. و با مطالعه پارتاسری و هاموند(۲۰۱۰) مطابقت ندارد.
۵-۲-۲-۲ فرضیه ۲: انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد.
فرضیه صفر: انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری ندارد.
فرضیه پژوهش: انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد.
با توجه به نتایج در جدول ۴-۳۷ سطح معناداری فرضیه برابر ۰۰۰/۰ و کمتر از ۰۵/۰ می­باشد لذا فرضیه پژوهش تأیید می­گردد بدین معنا که انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی داری دارد. میزان این اثر ۶۳/۰ می­باشد با توجه به اینکه این ضریب مثبت است اثر آن به صورت مستقیم است به عبارتی با تغییر یک واحد (افزایش) انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات به میزان ۶۳/۰ درصد چابکی زنجیره تأمین افزایش می­یابد. این فرضیه با مطالعات یو و دیگران(۲۰۰۸)، یوسف زای و همکاران(۲۰۰۳)، رضاییان و دیگران(۱۳۸۹) و حیدرزاده و دیگران(۱۳۸۶) مطابقت دارد.
۵-۲-۲-۳ فرضیه ۳: یکپارچگی زنجیره تأمین بر چابکی زنجیره تأمین تأثیر مثبت و معنی­داری دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...