با توجه به نتایج بدست آمده از ضریب همبستگی بین متغیرهای تحقیق می­توان گفت بین متغیرهای تحقیق رابطه معناداری وجود دارد.
۳-۳-۴ ارزیابی بخش اندازه ­گیری مدل
در ارزیابی بخش اندازه ­گیری مدل محقق باید به بررسی روابط بین متغیرهای نهفته و متغیرهای آشکار مدل بپردازد. در اینجا هدف تعیین اعتبار یا روایی و اعتماد یا پایایی اندازه ­گیری­های مورد نظر است. در بحث اعتبار یا روایی این مسئله مطرح است که آیا شاخص ­ها یا متغیرهای آشکار همان چیزی را اندازه ­گیری می­ کنند که مدنظر محقق است یا چیز دیگری را. در مقابل مسئله اعتماد یا پایایی با این موضوع سروکار دارد که شاخص­ های مورد استفاده با چه دقتی موضوع مورد نظر را اندازه ­گیری می­ کنند (کلانتری، ۱۳۸۸؛ ۱۳۶).
به منظور تحلیل ساختار درونی پرسشنامه و کشف عوامل تشکیل دهنده هر سازه یا متغیر مکنون، از ابزار تحلیل عاملی تاًییدی استفاده می­ شود. همچنین در این بخش با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاًییدی معادلات اندازه ­گیری شده مربوط به هر سازه (متغیر مکنون) استخراج و تفسیر می­شوند (دانشگر،۱۳۹۰؛۱۱۳) تحلیل عاملی تاًییدی سازه های تحقیق به صورت زیر ارائه می­شوند.
شکل ۵-۴ مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای تحقیق (تخمین استاندارد)
شکل ۶-۴ مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای تحقیق (معناداری ضرایب)
نتایج تحلیل عاملی مندرج در اشکال (۵-۴ و ۶-۴) نشان می­دهد که تمامی شاخص­ های مربوط به متغیرهای تحقیق به جز q16 مربوط به متغیر ریسک ادراک شده و q22 مربوط به متغیر واکنش پس از خرید از مقادیر تی (بیشتر از ۹۶/۱) و بار عاملی (بیشتر از ۳/۰) مورد قبولی برخوردارند و برای متغیرهای تحقیق شاخص­ های مناسبی محسوب می­شوند. بنابراین شاخص­ های Q22 , q16 حذف می­شوند و مدل اصلاحی دوباره اجرا می­ شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۷-۴ مدل اصلاحی تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای تحقیق (تخمین استاندارد)
شکل ۸-۴ مدل اصلاحی تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای تحقیق (معناداری ضرایب)
جدول ۱۴-۴ نتایج تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای تحقیق

متغیر

شاخص

بار عاملی

آماره t

حس لذت

Q1

۷۶/۰

۳۰/۱۵

Q2

۶۴/۰

۴۶/۱۲

Q3

۵۵/۰

۳۱/۱۰

Q4

۴۶/۰

۴۸/۸

انگیختگی

Q5

۳۳/۰

۱۲/۶

Q6

۶۵/۰

۶۰/۱۲

Q7

۷۶/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...