اگر یک محصول لوکس را یک کمپانی با قیمت پایین ارائه دهد تصویر محصول خراب می شود پس نمی توان این کار را کرد.در مدل بازاریابی تجارت در تجارت کالاهای لوکس وجود دارند در مفهوم بازاریابی شیمیایی لوکس یعنی عملکرد چشمگیر یک محصول همراه با کیفیت عالی (B2B).
یک تصویر خوب از یک کمپانی و محصولات آن مهم است و تعیین کننده قیمت ویژه است.از طرفی تولید کننده های دیگر هم بدنبال این هستند که مدیریت قیمت ها را بدست گیرند و بهترین کیفیت را با کمترین قیمت بفروشند البته همیشه قیمت کم به معنی کیفیت پایین نیست.قیمت و کیفیت المان های اصلی تفکیک هستند اگرچه این ابزارهای بازاریابی از نظر اهمیت کاهش پیدا میکند چون محصولات با کیفیت پایین نمی توانند طولانی مدت در بازار بمانند.قیمت ها همیشه در فشار و با روش های مختلف قابل محاسبه اند به همین دلیل اختلاف در قیمت ها معمولا کم است.البته لازم به گفتن نیست که عقیده در بازاریابی در این است که یا متفاوت باش یا بمیر]۳[.
در اغلب موارد ممکن است هزاران تهیه کننده در بازار وجود داشته باشد پس یک تجارت من باید راهی پیدا کند که چطور مشتری ها از او بخرند و از دیگران نخرند.محصولاتی که جزء مواد اولیه می باشند (به مقدار زیاد فروخته می شوند) به طور خاص تفکیک آنها سخت است.مثلا یک تهیه کننده نمک احتمال کمی برای تفکیک و متفاوت بودن دارد از نظر ما نمک فقط نمکه و احتمال می رود قیمت آنها در همه جا یکسان باشد اما تفاوت در سایز بسته بندی یا تفاوت درفرم گرانول ها می تواند از فاکتورهای متفاوت بودن قیمت ها باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

امروزه سرعت و سرویس ازمهمترین ابزارها برای تفکیکند پس بطور منطقی بسته بندی منطقی خیلی مهم است.اگر فاکتورهایی برای متفاوت بودن وجود نداشت اگر بسته بندی را تغییر دهید موفق ترید.
۱-۳- ترکیب بازار
یعنی ترکیبی از عواملی مختلف که در شرایطی مناسب با واکنش همدیگر محصولی مناسب دهند.که عبارتند از محصول، قیمت، مکان و ارتقاء محصول..
در یک ترکیب مشخص این ۴ فاکتور بازاریاب را در رسیدن به هدف خود یاری می کنند.
محصول: به معنای جمع کردن خواص فیزیکی – کیفیت- طراحی – نام برند- گارانتی – سرویس – آپشن ها .
مکان: به معنای جایگاه کالا در مغازه نیست بلکه جایگاه محصول در ذهن مشتری است که با کانال های توزیع و مکان ها و بطور قوی تر با درک یکنفر از محصول ارتباط دارد.این درک درواقع موضوع فرهنگ برند است.
ارتقاء محصول: ترکیب عواملی مثل تلاش پرسنل فروش – تبلیغات و روابط عمومی]۳و۲[.
از بین این۴ فاکتور محصول غیر قابل انعطاف پذیرترین است چون اصلاح محصول بعد از تولید هم خیلی سخت است و هم هزینه بر. مکان یک استراتژی دراز مدت است . ارتقاء و قیمت هم از انعطاف پذیرترین فاکتورها هستند که براحتی قابل اصلاح هستند.

محصول
ارتقاء محصول
مکان
قیمت
شکل۵: مدل پی۴ ترکیب بازار
۱-۴- تقاضا
تلاش برای بالا بردن تقاضا امری ضروری است چون امروزه ما در فراوانی کالا زندگی می کنیم و قدرت بازار در دست مشتری است که تعیین کننده هستند از کی بخرند. ارتقاء شدید و کاهش قیمت هیچکدام باعث نمی شوند که عقل از مشتری یرود و از ما خرید کند. مثل این است که دندانپزشکی بخواهد با یک میلیون دندانی را بکشد و با سی میلیون بهترین کیفیت دندان را جایگذاری کند پس کسی راضی نمی شود دندان عقل خود را بکشد.
بازاریاب ها مقیاسی برای تعریف تقاضا دارند]۵[.
برای تبلیغ محصول باید کاری کرد که مردم از جهت آن احساس نیاز کنند پس باید خیلی تبلیغ کردکه احساس نیاز کنند.این مقیاس لیتموسی از تقاضا ست

تقاضای ناخواسته
تقاضای نوسانی
کاهش تقاضا
تقاضای متعادل
تقاضای مازاد
تقاضای پنهان
تقاضای منفی
تقاضای از دست رفته
توسعه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...