آمادگی الکترونیکی جامعه هدف

دسترسی جامعه هدف به خدمات الکترونیکی

    • دسترسی ذینفعان به خدمات ارائه شده
    • ایجاد تسهیلات جهت دسترسی سریع و آسان به خدمات الکترونیک
      • امکان جایگزین برای خدمات الکترونیک
      • ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    • دسترسی مجازی جامعه هدف به مسئولین، مدیران و کارشناسان سازمان

] دسترسی افراد خدمت گیرنده به خدمات ارائه شده [ ] دسترسی افراد خدمت گیرنده به زیر ساخت های ارتباطی ( اینترنت و اینترانت و…) [ ] دسترسی ذینفعان به خدمات الکترونیک [ ] ایجاد تسهیلات لازم جهت دسترسی سریع و آسان [ ] دسترسی مجازی جامعه هدف به مسئولین ، مدیران و کارشناسان سازمان [ ]دسترسی همزمان به خدمات حضوری و ارتباط بخش های مختلف سازمان[

پذیرش خدمات الکترونیک سازمان توسط جامعه هدف

    • راحتی کار جهت استفاده عموم استفاده کنندگان
    • صرفه جویی در هزینه و زمان از طریق خدمات الکترونیک
    • آموزش و فرهنگسازی جامعه هدف
    • میزان الزام استفاده از خدمات الکترونیک

] راحتی کار جهت استفاده عموم استفاده کنندگان (user friendly) [ ] پذیرش خدمات الکترونیک سازمان توسط جامعه هدف [ ]صرفه جویی در هزینه از طریق خدمات الکترونیک[ ]صرفه جویی در زمان از طریق خدمات الکترونیک[ ] دسترسی سریع به خدمات[ ] آموزش جامعه هدف [ ] اطلاع رسانی به جامعه هدف [ ] فرهنگسازی و توجیه جامعه هدف جهت استفاده از خدمات الکترونیک [ ] میزان الزام استفاده از خدمات الکترونیک [

رضایت جامعه هدف از خدمات الکترونیکی

    • پاسخگویی سریع به مشتری
    • سرعت و کیفیت خدمات الکترونیکی
    • ارزش افزوده خدمات الکترونیک

] ایجاد رضایتمندی مشتریان و اصل تکریم ارباب رجوع [ ]سرعت خدمات الکترونیک[ ]دقت و کیفیت خدمات الکترونیک[ ] توسعه خدمات و محصولات جاری [ ] ارزش افزوده ارائه خدمات [ ] پاسخگویی سریع به مشتری [ ]دسترسی خدمات به صورت شبانه روزی[ ] دریافت بازخورد از مشتری جهت افزایش رضایتمندی مشتریان [

در شکل زیر نمای شبکه ای یکی از این طبقه ها را در نرم افزار نشان می دهد:

  • ساختن معیار شبکه ارائه خدمت با بهره گرفتن از کدهای مرتبط

همانگونه که در جدول ۴-۴ مشاهده کردید مفاهیم را در دو طبقه کلان به نام های بعد آمادگی الکترونیکی سازمان ارائه دهنده خدمت و بعد آمادگی الکترونیکی جامعه هدف قرار دادیم. لازم به ذکر است که نرم افزار اطلس تی آی قابلیت نمایش این طبقه ها و زیر مجموعه های آن را به صورت شبکه ای فراهم کرده است که تحلیل را ساده تر می سازد.
۴-۲-۷- تحلیل داده ها – طبقه ها
در تئوری سازی تفسیری محقق در تلاش است تا پدیده تحت مطالعه اش را درک کند (چارمز، ۲۰۰۶). بررسی این دو طبقه اصلی وطبقه های زیر مجموعه هر یک از آنها مرحله بعدی در فرایند تحلیل ما شد. همانگونه که گلیسر و چارمز نظریه پردازان رویش نظریه بیان می کنند در هر مرحله از تحقیق، محقق باید این سئوال را از خود بپرسد که ” نقش این داده در مطالعه من چیست ؟” این نکته ما را به این سمت رهنمون ساخت تا ارتباط هر طبقه کلان و زیر مجموعه های آن را در ارتباط با تأثیرش بر آمادگی الکترونیکی سازمان های خدماتی بسنجیم. بنابراین مجدداً به مدارک و مستندات رجوع کرده و اطلاعاتی را که درباره هر کدام از این دو طبقه کلان و زیر مجموعه های آن وجود داشت بررسی کردیم. در قسمت بعدی داده ها و یافته ها در هر حوزه را شرح می دهیم.
۴-۲-۷-۱- طبقه کلان اول: آمادگی الکترونیکی سازمان ارائه دهنده خدمت
این طبقه شامل چهار معیار استراتژی ها و سیاست های فناوری اطلاعات، شبکه ارائه خدمت، زیر ساخت شبکه فناوری اطلاعات و فرهنگ، رشد و یادگیری منابع انسانی می باشد.
الف ) استراتژی ها و سیاست های فناوری اطلاعات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...