۹۶۷/۷

۰۳/۲۱

۷۵/۲

۴۴/۳۴

خطای استاندارد ضریب کشیدگی

۵۲۳/۰

۵۲۰/۰

۵۲۰/۰

۵۲۰/۰

۵۲۰/۰

دامنه تغییرات

۰۰/۱۵۶۵۴

۰۰/۱۰۸۷۰

۲/۵۵

۸۷/۱

۳/۱۹۷۲

بالاترین

۰۰/۱۵۶۵۴

۰۰/۴۸۰۲

۲/۲۶

۸۷/۱

۳/۱۹۷۲

پایین­ترین

۰

۰۰/۶۰۶۸ –

۰۰/۲۹ –

۰

۰

جداول (۱ـ۴) و (۲ـ ۴) نشان می­ دهند که متغیرهای تحقیق دارای چه ویژگی­هایی هستند، سطر اول این جداول بیان می­ کند که تعداد کلیه داده ­ها برای تمامی متغیرهای تحقیق مورد مطالعه برابر ۸۴ عدد سال می­باشد به جز دو متغیر بازده غیرعادی و خطای پیش ­بینی سود هر سهم که به سبب وجود داده ­های پرت و حذف آن­ها، تعداد داده ­های مورد مطالعه ۷۷ عدد ـ سال می­باشد و سطر دوم میانگین متغیرهای جمع­آوری شده را به تفکیک نشان می­دهد، که به عنوان مثال میانگین بازده غیرعادی سالانه در پایان سال ورود به بورس (جدول۱ـ ۴ ) ۵۴۵/۳۳ – است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

سطر پنجم واریانس و پراکندگی متغیرها را حول میانگین نمایش می­دهد که واریانس بازده غیرعادی سالانه در پایان سال ورود به بورس ۸۸/۴۵۵۱ می­باشد. سطرهای ششم و هشتم میزان چولگی و کشیدگی داده ­ها را نسبت به منحنی نرمال زنگوله­ای شکل نشان می­دهد که در بین متغیرهای تحقیق، در پایان سال ورود به بورس (مقطع زمانی A )، بازده دارایی ثابت با عدد ۱۶۶/۵ دارای بیشترین چولگی به سمت راست می­باشد و در مقطع زمانی B (یکسال پس از ورود به بورس) متغیر توزیع سود نقدی با عدد ۴۴/۳۴ دارای بیشترین کشیدگی (بیشترین تمرکزحول میانگین) می باشد. و سطر دهم تغییرات بزرگترین و کوچکترین اعداد را به عنوان دامنه تغییرات توصیف می­ کند. هم­چنین مقایسه دو جدول (۱ ـ ۴ ) و (۲ ـ ۴ ) میزان تغییر در شاخص ­ها را در دو مقطع زمانی A و B نمایش می­دهد که به عنوان مثال میانگین بازده غیر عادی سالانه در پایان سال ورود به بورس (مقطع زمانی A ) 545/33 – و پس از یک سال از ورود و حضور در بورس (مقطع زمانی B ) 90/16 می­باشد و نشان دهنده افزایش میانگین بازده غیر عادی است.

۳ ـ ۴روش آزمون فرضیه ­های تحقیق

جهت آزمون فرضیه ­های تحقیق، مراحل زیر انجام شده است:
۱ ـ انتخاب شرکت­های جدید الورود به بازار سرمایه در بازه زمانی مورد نظر.
۲ ـ اخذ صورت­های مالی و سایر اطلاعات مورد نیاز شرکت­های انتخاب شده به عنوان نمونه و استخراج اطلاعات مورد نیاز از صورت­های مالی شرکت­های نمونه.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...