مطالعات کتابخانه­ای شامل مطالعه کتب، مقالات، نشریات، پایان نامه­ ها و طرح­های پژوهشی
جستجو در اینترنت و استفاده از منابع اینترنتی
استفاده از قوانین، آیین­ نامه­ های اجرایی و دستورالعمل­های مورد استفاده در مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گیلان.
۳-۵- روایی[۶۱] و پایایی[۶۲] ابزار اندازه ­گیری
۳-۵-۱- روایی (اعتبار)
با توجه به وجود یک پرسش­نامه­ های مختلفی در زمینه مورد تحقیق و نیز چارچوب نظری تحقیق، سوالات پرسش­نامه با انجام تغییراتی متناسب با موضوع پایان نامه طراحی گردید و روایی آن توسط گروهی از کارشناسان متخصص در این زمینه تأیید گردید و نظرات اصلاحی آنها در تدوین پرسشنامه نهایی مورد توجه قرار گرفت (روایی محتوایی).
۳-۵-۲- پایایی
در این تحقیق، بخش­های دو تا هفت پرسش­نامه به­ صورت طیف لیکرت پنج گزینه­ای طراحی شده و برای سنجش پایایی پرسش­نامه­ ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده گردید. برای آزمون پرسش­نامه، نسبت به تکمیل آن در شعبه خمام شهرستان رشت که دارای مشابهت و نزدیکی با شعب روستایی استان است اقدام شد. پس از جمع­آوری پرسش­نامه­ ها مقدار آلفای کرونباخ ۹۲۴/۰ بدست آمد که نشان­دهنده پایایی بسیار خوب پرسش­نامه­ ها می­باشد. جداول SPSS در پیوست ذکر شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۳-۳- میزان اعتماد (پایایی) پرسشنامه با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ

بخش

مقدار آلفای کرونباخ

کارآیی خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی
کامل بودن خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی
دردسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

۷۳۶/۰
۵۱۲/۰
۸۲۲/۰

اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

۸۴۶/۰

پاسخگو بودن خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

۵۰۹/۰

رضایت از خدمات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی

۹۷۹/۰

کل پرسش­نامه

۹۲۴/۰

۳-۷- متغیرهای تحقیق و تعاریف عملیاتی
۳-۷-۱- متغیرهای مستقل
متغیر مستقل متغیری که پژوهشگران آن را دست­کاری یا انتخاب می­ کنند تا تاثیر آن را بر متغیر وابسته مورد بررسی قرار دهند. متغیرهای مستقل این تحقیق «ویژگی­های اجتماعی و اقتصادی مشتریان»، «کارآیی خدمات الکترونیک بانک»، «کامل بودن خدمات الکترونیک بانک»، «در دسترس بودن خدمات الکترونیک بانک»، «اعتماد مشتریان»، «پاسخگو بودن خدمات الکترونیک بانک»، بوده است.
۳-۷-۱-۱- عوامل فردی و محیطی
شامل سن، جنس، میزان تحصیلات، شغل، و غیره می­باشد. این عوامل در پرسش­نامه شامل سوالات ۱ تا ۱۰ می­باشد.
۳-۷-۱-۲- کارآیی خدمات بانکداری الکترونیک
کارآیی عبارت است ازنسبت بازده واقعی بدست آمده به بازدهی استاندارد و تعیین شده (مورد انتظار) یا نسبت مقدار کاری که انجام می‌شود به مقدار کاری که باید انجام شود.
گویه ­های مربوط به کارآیی خدمات بانکداری الکترونیک در پرسش­نامه در بخشی جداگانه به همین نام قرار گرفته است و شامل ۴ گویه می­باشد.
۳-۷-۱-۳- کامل بودن خدمات بانکداری الکترونیک

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...