۶۵/۰

۲۸/۳

تایید

فرضیه ۳٫ بین رضایت شغلی کارکنان و تعهد درک شده کارکنان رابطه وجود دارد.

۷۶/۰

۹۵/۲

تایید

فرضیه ۴٫ بین تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری رابطه وجود دارد.

۵۵/۰

۶۴/۲

تایید

  • بین نقش تعارض و رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.

همان­طور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه تعارض و رضایت شغلی عدد ۵۶/۰­­به­دست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۳۱/۳ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین می­توان نتیجه گرفت عدد به­دست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه اول تحقیق تأیید می شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • بین نقش ابهام و رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.

همان­طور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه ابهام و رضایت شغلی عدد ۶۵/۰­­به­دست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۲۸/۳ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین می­توان نتیجه گرفت عدد به­دست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه دوم تحقیق تأیید می شود.

  • بین رضایت شغلی کارکنان و تعهد درک شده کارکنان رابطه وجود دارد.

همان­طور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه رضایت شغلی و تعهددرک شده کارکنان عدد ۷۶/۰­­به­دست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۹۶/۲ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین می­توان نتیجه گرفت عدد به­دست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه سوم تحقیق تأیید می­ شود.

  • بین تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری رابطه وجود دارد.

همان­طور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری عدد ۵۵/۰­­به­دست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۶۴/۲ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین می­توان نتیجه گرفت عدد به­دست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه چهارم تحقیق تأیید می­ شود.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
در پایان هر تحقیقی­، محقق پس از جمع آوری داده ها پیرامون سؤالات تحقیق و تحلیل توصیفی و استنباطی آن ها ، می بایستی نتایج کار تحقیق را ارائه دهد. محقق دراین فصل با بهره گرفتن از تحلیل و تفسیر توصیفی داده ها و تحلیل استنباطی و آزمون فرضیه ها که از انواع تکنیک های آماری بدست آورده به ارائه پیشنهادات و کاربردی برای تحقیق می پردازد. بنابراین در این فصل نتایج حاصل از تجربه و تحلیل داده ­ها خلاصه می شود و با تحلیل آنها سعی می شود تا به سؤالات تحقیق که از سوی محقق در فصل اول گفته شد، پاسخ داده شود، و پیشنهاداتی نیز از سوی محقق ارائه می شود .
۵-۲) نتیجه گیری
۵-۲-۱) نتایج آمار توصیفی

  • باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز ابهام نقش ۹۶۴۶/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۶/۰، واریانس۳۲/۰ ، ضریب چولگی ۲۱/۰- و ضریب کشیدگی ۰۲۸/۰ می باشد.این متغیر شامل ۵ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) می­باشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازه­های ابهام نقش که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که شفافیت روش انجام کاردارای کمترین امتیاز میانگین و زمان بندی کردن مناسب برای انجام کارها داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
  • باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز تعارض نقش ۶۸۷۱/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۴۹۱۲/۰، واریانس۲۴۱/۰ ، ضریب چولگی ۲۱۱/۰ و ضریب کشیدگی ۴۱/۰- می باشد.این متغیر شامل ۷ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) می­باشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازه­های تعارض نقش که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که انجام کارها به شکل متفاوت دارای کمترین امتیاز میانگین و انجام کارهای غیرضروری داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
  • باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز رضایت شغلی ۷۵۹۶/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۰/۰، واریانس۲۵/۰ ، ضریب چولگی ۰۰۰/۰ و ضریب کشیدگی ۱۴۷/۰- می باشد .این متغیر شامل ۶ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) می­باشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازه­های رضایت شغلی که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که رضایت از همکار دارای کمترین امتیاز میانگین پاداش دریافت شده برای انجام کارخوب داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
  • باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز تعهدکارکنان ۰۳۰۶/۴ می­باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می­باشد. انحراف معیار۵۴۹۶/۰، واریانس۳۰۲/۰ ،­ضریب چولگی ۴۳۶/۰- و ضریب کشیدگی ۴۱۷/۰ می باشد .این متغیر شامل ۴ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) می­باشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازه­های تعهد کارکنان که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که انجام کار با کیفیت بالا دارای کمترین امتیاز میانگین و تعهد به حل مشکلات مشتریان دارای بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
  • میانگین امتیاز رضایت مشتری ۱۸۵۵/۴ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۴۲۸/۰، واریانس۲۹۵/۰ ، ضریب چولگی ۵۸۴/۰- و ضریب کشیدگی ۰۸۷/۰ می باشد. این متغیر شامل ۵ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) می­باشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازه­های رضایت مشتری که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که رضایت از دسترسی به خدمات دارای کمترین امتیاز میانگین و احساس رضایت از سیستم برخط[۱۲۱] دارای بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...