بررسی برنامه نود: (گفتگو با دکتر محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال) [۳۲۹]
در این قسمت از برنامه نود مطالبی که ذیل عناوین فقهی خبر قرار گرفته اند از این قرار می باشند:
متن مصاحبه
دعوا و مسابقه سر ریاست بود. من گفتم که می روم. ایشان می خواست رئیس شود بعدا دیدید که کاندید شد که رئیس شود. اگر طمعی برای ریاست فدراسیون فوتبال نداشت ثبت نام نمی کرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بررسی مصاحبه
پخش این مطلب از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. غیبت کننده به کشف چیزی می پردازد که خداوند آن را پوشانده است. و به عیب و نقص غیبت شونده پرداخته که موجب ناراحتی او می گردد. این مطلب ذیل عنوان فقهی غیبت قرار می گیرد.
متن مصاحبه
آیا افشین قطبی را برای توانایی هایش آوردیم؟ نه افشین قطبی را آوردیم تا محبوبیتش تمام شود و برگردد. واقعیت را بگوییم. الان افشین قطبی محبوبیتی ندارد.
بررسی مصاحبه
پخش این مطلب از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. ادعای این که افشین قطبی را آوردند که محبوبیتش تمام شود. نسبت دادن غیر واقع به دیگری است که باید اثبات گردد. این ادعا ذیل عنوان فقهی بهتان قرار می گیرد.
متن مصاحبه
علی دایی و فرکی دادکانیسم هستند برای همین از این ها خوب استفاده نکردند در سه سال و نیم که من نبودم هیچ کدام اینها جایگاهی نداشتند.
بررسی مصاحبه
پخش این مطلب از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. ادعایی که درباره جایگاه نداشتن علی دایی مطرح شده است، خلاف صدق و غیر واقع می باشد، به این دلیل که آقای دایی سرمربی تیم ملی شده بود و این جایگاه خوبی در عرصه ورزش حرفه ای فوتبال و مربیگری به حساب می آید. این ادعا ذیل عنوان فقهی نشر اکاذیب قرار می گیرد.
متن مصاحبه
به علی دایی گفتم تو طعمه ای، برای آن که اگر ببازی هیچ کس از تو دفاع نمی کند. اگر اتفاقی بیفتد خود را پشت تو قایم می کنند. به قلعه نویی گفتم هیچ کس تو را نمی خواهد. فقط برای این که استقلالی ها را طرفدار تیم ملی کنند تو را آوردند.
بررسی مصاحبه
پخش این مطلب از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. و ادعای این که هیچ کس از تو دفاع نمی کند و هیچ کس تو را نمی خواهد نسبت دادن غیر واقع به دیگری است. و این ادعا ذیل عنوان فقهی بهتان قرار می گیرد.
معرفی برنامه هفت
پیشنهاد ساخت برنامه ای انتقادی که به مسائل روز سینمای ایران بپردازد. سال ۱۳۸۶ در جلسه ای که اولین دیدار فریدون جیرانی و علی اصغر پورمحمدی مدیریت شبکه سوم سیما بود، از سوی جیرانی مطرح شد.این پیشنهاد تازه ای برای مسئولان شبکه سه و البته تلویزیون نبود. افراد زیادی پیش از این پیشنهاد تولید چنین برنامه ای را داده بودند، اما اعتمادی که مسئولان شبکه سه به توانایی‌های جیرانی در اداره چنین برنامه ای داشتند باعث شد به پیشنهاد او جواب مثبت دهند، البته حساسیتی که ساخت چنین برنامه ای داشت باعث شد، جلسات مختلفی برای تولید این برنامه بین آقایان پورمحمدی ، جیرانی و مدیر تامین برنامه شبکه سوم سیما برگزار شود.جلساتی که تا اواسط سال ۸۷ به طول انجامید. و طی آن جیرانی طرح‌های مختلفی با نام‌های «۸۷» ، «مجله سینمایی» و… را مطرح کرد.اما اوخر سال ۸۷ به دلیل برخی مسائل و تغییرات اداری در شبکه سه، وظیفه ساخت این برنامه به گروه اجتماعی شبکه با مدیریت فضل الله شریعت پناهی سپرده شد.پس از آن جلسات با حضور پور محمدی ، جیرانی ، شریعت پناهی ادامه پیدا کرد، البته در جلسات جدید آقای هاشم رضایت، قائم مقام شبکه سوم سیما که با سینمای ایران آشنایی کامل دارد هم گروه را همراهی می کرد.این جلسات ادامه داشت تا در نهایت ابتدای سال ۸۸ شبکه سه و جیرانی برای اجرایی شدن طرحی به نام هفت به قطعیت رسیدند.اما این تازه اول ماجرا بود چون با جمع بندی نهایی طرح در شبکه سوم سیما حالا باید با توجه به حساسیت‌های موجود دستور روی آنتن رفتن این طرح از طرف شخص اول سازمان صدا و سیما داده می شد.دستوری که طی این سالها با وجود درخواست‌های افراد مختلف هیچگاه داده نشده بود و همین باعث شد تا رئیس سازمان از شبکه سوم بخواهد همچنان دست نگه دارند.البته مسئولان شبکه سه و جیرانی که برای عملی شدن این برنامه مصمم بودند، کارهای اداری این پروژه را انجام دادند و از آبان ماه هم گروه تولید هفت کار خود را برای پخش آغاز کردند، اما همزمان با آغاز کار گروه هفت مطبوعات به شکل عجیبی به تبلیغات برنامه ای به عنوان نود سینمایی مانور دادند.
اتفاقاتی که باعث شد حساسیت بر روی راه افتادن این برنامه چندین برابر شود و دستور داده شود همچنان این برنامه روی آنتن نرود. به این ترتیب دی ماه هم گذشت و خبری از هفت نشد ، در حالی که قرار بود در ایام جشنواره فیلم فجر هم این برنامه مانور خاصی روی این رویداد دهد اما باز هم از هفت خبری نشد تا سال ۸۸ به پایان رسید.سال ۸۹ هیچکس دیگر فکر نمی کرد برنامه ای به عنوان « هفت » بتواند جان بگیرد، اما سرانجام علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما اردیبهشت ۸۹ آقای عزت الله ضرغامی را راضی کرد و با مسئولیت شخصی هفت را روی آنتن فرستاد تا طلسم یک برنامه زنده سینمایی پس از سالها برای اهالی سینما بشکند[۳۳۰].
بررسی برنامه هفت: (گفتگو با خانم فریماه فرجامی بازیگر سینما)[۳۳۱]
متن مصاحبه: اکبر عبدی گفت: اینقدر دلم برایت تنگ شده، برای این که من رفیق قدیمی و آدم‌های قدیمی خود را هیچ وقت فراموش نمی کنم فریماه جون. اکبر کجا بودی؟
بررسی مصاحبه
پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. یکی از مصادیق نزدیک شدن به زنا ارتباط صمیمانه با نامحرم می باشد که ذیل عنوان فقهی اشاعه فحشاء قرار می گیرد.
متن مصاحبه
از پور عرب خبر داری؟
چقدر حرص خوردم گفتم: بازیگر باش این قدر به فکر خودت نباش. اینقدر به فکر ژستت نباش.
بررسی مصاحبه
پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. به کشف چیزی می پردازد که خداوند آن را پوشانده است. عیب و نقص غیبت شونده را بیان می کند که موجب ناراحتی او می گردد. این مطلب ذیل عنوان فقهی غیبت قرار می گیرد.
متن مصاحبه
از امین تارخ چه خبر؟ خیلی از امین تارخ حرص خوردم خیلی چیز بود. آدم را فراموش می کرد در بازی. اینقدر به فکر خودش بود جلوی دوربین باشد به فکر ژست و تیپش و فورم و ریختش باشد آدم را حرص می داد. حالا کلاس‌های بازیگریش خیلی جا افتاده.
بررسی مصاحبه
پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. بیان کردن این مطالب عرفا اهانت شمرده می شود و این مطلب ذیل عنوان فقهی سب و اهانت قرار می گیرد.
متن مصاحبه
اصلا آدم بی معرفی است کیمیایی، دعوت نمی کند.
بررسی مصاحبه
پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. بیان کردن این جمله عرفا اهانت شمرده می شود و این مطلب ذیل عنوان فقهی سب و اهانت قرار می گیرد.
متن مصاحبه
از معتمد آریا خوشم نمی آید. تلخ است. خیلی از خودش متشکر است. بازیگر زمانی بازیگر است که خاکی باشد. خودش باشد وگرنه فایده ندارد با یک کار از بین می رود. یک دوره است فقط یک دوره است.
بررسی مصاحبه
پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد اشکال است. بیان کردن این مطالب عرفا اهانت شمرده می شود و این مطالب ذیل عنوان فقهی سب و اهانت قرار می گیرد.
متن مصاحبه
فریبرز عرب نیا عالی است. با آتنه فقیه نصیری ازدواج کرده بود قبلا دیگه.
بررسی مصاحبه
این جمله افشای اسرار شخصی است. و ذیل عناوین فقهی غیبت و افشای اسرار قرار می گیرد.
۵ منابع و مآخذ
منابع و مآخذ
۵٫۱ کتب و مقالات
قرآن کریم.
ابن اثیر،علی بن محمد،النهایه فی غریب الحدیث و الاثیر،قم،اسماعیلیان،۱۳۶۴ق.
ابن بابویه ،محمد بن علی ، الخصال، قم،موسسه النشر الاسلامی، ۱۴۰۳ق.
ابن بابویه ،محمد بن علی(شیخ صدوق) ، من لا یحضره الفقیه،تهران،دار الکتب الاسلامیه،۱۳۹۵ق.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...