جدول( ۴-۳۶) بررسی اثر سابقه خدمت پاسخ دهندگان بر روی متغیرهای تحقیق

مدیریت و هدایت عملکردی

شفاف سازی و نظام حمایتی

شرایط حاکم بر جامعه

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه

موفقیت نمایشگاههای بین المللی

Chi-Square

۱۳٫۵۹۵

۵٫۳۳۴

۱۵٫۳۶۳

۱۶٫۴۷۳

۱۶٫۹۴۴

Df

۲

۲

۲

۲

۲

Asymp. Sig. (2-tailed)

.۰۰۱

.۰۶۹

.۰۰۰

.۰۰۰

.۰۰۰

جدول( ۴-۳۷)درجه اهمیت پاسخ به متغیرهای تحقیق
با توجه به نتایج جداول ۴-۳۶ و ۴-۳۷ و بر اساس مقدار آماره آزمون در سطح معنا داری ۵ درصد چنین نتیجه گرفته می­ شود که سابقه کار و تجربه­ پاسخ دهندگان بر روی پاسخ آنها و در نتیجه متغیرهای مستقل به جز شفاف سازی و نظام حمایتی تأثیرگذار بوده است ( p<0.05). به عبارت دیگر افراد با سابقه­ بالاتر، تأثیر عوامل مورد بررسی در موفقیت نمایشگاه­های بین المللی در توسعه صادرات را بیشتر از دیگر گروه­ ها درک کرده اند.
۴-۵ نتایج آزمون فرضیه ها
با توجه به نتایج به دست آمده می­توان اینگونه بیان کرد که مدیریت و هدایت عملکردی و تبلیغات حرفه­ای و تخصصی ، شفاف سازی برای مشارکت کنندگان و نظام حمایتی و رعایت اصول بازرگانی، شرایط حاکم بر جامعه و همکاری عوامل درگیر در نمایشگاه و توجه به زمان و فضای برگزاری نمایشگاه در موفقیت نمایشگاه­های بین المللی در توسعه صادرات تأثیر گذارند و از این میان شفاف سازی و نظام حمایتی بیشترین تأثیر را دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
معمولاً تدوین گذارش تحقیق، آخرین مرحله فرایند پژوهش به­شمار نمی­رود. زیرا اغلب پژوهش­های علوم رفتاری به منظور هدف­های بنیادی و کاربردی در زمینه ­های مختلف انجام می­ شود. بنابراین اشاعه یافته­های پژوهش باید چنان باشد که استفاده کننده­گان بلقوه از این یافته­ ها نسبت به اطلاعات به دست آمده آگاهی یابند و از آن در زمینه ­های مختلف استفاده کنند. از این رو اطلاع­رسانی در پژوهش­های علوم رفتاری از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.
اطلاع­رسانی را حوزه ­های تعریف کرده اند که به مناسب­سازی اشاعه اطلاعات می ­پردازد. با توجه به این تعریف، اطلاع­رسانی در تحقیقات فرآیندی است که به وسیله آن از یک طرف نهاده­های اجرایی بتوانند از نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه ­های مختلف علوم رفتاری مطلع شده و از آنها استفاده کنند. از طرف دیگر پژوهش­گران بتوانند به موقعیت­های نامعین حوزه ­های علوم رفتاری پی­برده تا درباره آنها به تحقیق بپردازد. از آنجا که دسترسی به اطلاعات مربوط به پژوهش­های انجام شده قبلی برای انجام هر طرح پژوهشی ضرورت دارد، اشاعه نتایج هر طرح پژوهشی انجام شده نیز از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.
برای پژوهش­های کاربردی در علوم رفتاری می­توان حلقه­های منظور داشت که هر یک از اجزای آن یکی از مراحل فرایند پژوهش است. این حلقه در شکل(۵-۱) نمایش داده شده است (سرمد و همکاران، ۱۳۸۸، ۳۱۴).
­شکل (۵-۱) حلقه پژوهش های علوم رفتاری(سرمد و همکاران، ۱۳۸۸، ۳۱۴)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...