بسیار بالایی در توسعه گردشگری برخوردار می­باشد که می ­تواند پذیرای تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه گردآوری داده ­ها توصیفی و روش انجام پژوهش نیز پیماشی و از نظر نوع مقطعی می­باشد و داده ­های لازم برای آزمون فرضیه ­ها از روش میدانی گردآوری شده ­اند. جامعه آماری این پژوهش گردشگران این منطقه، ساکنین منطقه، کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره منابع طبیعی می­باشد که پس از توزیع پرسشنامه ­ها، تعداد۳۸۳ پرسشنامه جمع­آوری و مورد استفاده قرار گرفته است. پس از جمع­آوری آن­ها و ورود داده ­ها به نرم افزار SPSS ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) محاسبه گردید که ۴۳/۸۲ درصد می­باشد و نشان می­دهد که گویه ­ها از همسازی و پایداری درونی بسیار بالای برخوردار می­باشند و با توجه به تنایج پژوهش استان ایلام با این که از موقعیت خاصی برای طبیعت­گردی برخوردار است ولی همه توان­های گردشگری و استعدادهای طبیعی این منطقه شکوفا نشده و دلیل آن عدم تبلیغات کافی در رسانه ­ها و نبود مکان­های رفاهی و تفریحی در این مناطق طبیعی و… می­باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

کلید واژه ­ها: جذب گردشگر، مناطق طبیعی، طبیعت گردی، اطراف شهرها، منطقه ایلام

فهرست مطالب
عنوان صفحه
تحقیق
مقدمه ۲
۱-۱- بیان مسئله پژوهش ۳
۱-۲- اهمیت و ضرورت پژوهش ۴
۱-۳- اهداف پژوهش ۵
۱-۳-۱- اهداف کلی ۵
۱-۳-۲- اهداف جزئی ۵
۱-۴- سوالات پژوهش ۵
۱-۵- فرضیه ­ها ۶
۱-۶- روش پژوهش ۶
۱-۶-۱- ابزار گردآوری داده ­ها ۶
۱-۶-۲- ابزار تجزیه و تحلیل ۶
۱-۷- تعریف مفاهیم یا اصطلاحات پژوهش ۷
۱-۷-۱- گردشگری ۷
۱-۷-۲- گردشگر ۸
۱-۷-۳- جاذبه­ها ۸
۱-۷-۴- گردشگری طبیعی ۸
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱-۷-۵- گردشگری پایدار سبز ۸
۱-۷-۶- طبیعت­گردی ۹

مقدمه ۱۱
۲-۱- پیشینه پژوهش ۱۱
۲-۱-۱-پژوهش­های خارجی ۱۱
۲-۱-۲- پژوهش­های داخلی ۱۲
۲-۲- مفاهیم گردشگری و طبیعت­گردی ۱۳
۲-۲-۱- گردشگر ۱۳
۲-۲-۲- مفهوم واژه توریسم ۱۳
۲-۲-۳- تفریح در جنگل ۱۳
۲-۲-۴- گردشگری طبیعت­گرا ۱۴
۲-۲-۵- نوآوری ۱۴
۲-۲-۵-۱- نوآوری­های محصول ۱۴
۲-۲-۵-۲- نوآوری­های فرایند ۱۴
۲-۲-۵-۳- نوآوری­های مدیریت ۱۴
۲-۲-۵-۴- نوآوری­های قانونی ۱۴
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۲-۲-۶- سفر اختیاری ۱۴
۲-۲-۷- گردشگری پایدار ۱۵
۲-۲-۸- گردشگری ورزشی ۱۵
۲-۲-۹- شاخص عملکرد گردشگری ۱۵
۲-۳- طبقه ­بندی انواع توریسم ۱۵
۲-۳-۱- انواع توریسم ۱۵
۲-۳-۱-۱- از نظر زمانی ۱۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...