برای بررسی با اهمیت بودن انتظارات مربوطه از آزمون میانگین تک نمونه ­ای (آزمون t) استفاده شده است. آماره t از نسبت ضریب هر پارامتر به خطای انحراف معیار ان پارامتر به دست می ­آید. در آزمون میانگین تک نمونه ­ای در صورتی که t محاسبه شده بزرگتر از ۹۶/۱ یا کوچکتر ۹۶/۱- باشد، آزمون معنادار است. در حالت کلی فرضیه ­های در نظر گرفته شده جهت پاسخ به این سوال به صورت زیر است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

H0 : عامل X دارای میانگین اهمیت متوسط است. ( ۵/۲x = µ)
H1 : عامل X دارای میانگین اهمیت متوسط نیست. ( ۵/۲x ≠ µ)
شناسایی انتظارات بااهمیت از دیدگاه کاربران بانکداری موبایلی:
برای پی بردن به این قضیه که آیا میانگین­های انتظارات کاربران بانکداری موبایلی بالاتر یا پایین­تر از حد متوسط است، آزمون میانگین تک نمونه ­ای برای هر یک از انتظارات به صورت مجزا انجام شده و در ادامه ارائه می­ شود.
نتایج آزمون میانگین اهمیت برای انتظارات اصلی مربوط
نتایج آزمون میانگین اهمیت برای انتظارات اصلی در بین کاربران بانکداری موبایلی در جدول ذیل نشان داده شده است. بر اساس نتایج، از آنجا که عدد معناداری برای همه این انتظارات کمتر از ۱ درصد (عدد معناداری=۰۰۰/۰) است، فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹/۹۹% رد می­ شود. رد فرضیه H0 به این معنی است که اهمیت هیچ یک از انتظارات اصلی در حد متوسط نیست. با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده برای همه این انتظارات اصلی بزرگتر از ۹۶/۱ است، بنابراین میانگین اهمیت همه این انتظارات بزرگتر از ۵/۲ است . این بدان معنی است که انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی، انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی، انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی، انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی دارای اهمیت است.
جدول۱۰٫۴: نتایج آزمون تی تک نمونه ای: جهت بررسی اهمیت انتظارات اصلی در کاربران بانکداری موبایلی

انتظار اصلی کاربران بانکداری موبایلی

اختلاف میانگین

عدد معناداری

آماره t

وضعیت متغیر

انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی

۷۴۲/۰

۰۰۰/۰

۱۶۷/۴۴

با اهمیت

انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی

۲۴۶/۰

۰۰۰/۰

۶۶۵/۷

با اهمیت

انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی

۰۰۵/۱

۰۰۰/۰

۱۱۲/۵۲

با اهمیت

انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی

۲۶۶/۱

۰۰۰/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...