در این پژوهش از دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی در تحلیل داده ها استفاده گردید. با بهره گرفتن از آمار توصیفی به بررسی ویژگی جامعه آماری و سپس به آزمون فرضیات پرداخته شد. به منظور روابط علت و معلولی بین متغیرها و مولفه های مورد بررسی با بهره گرفتن از نرمافزار لیزرل معادلات ساختاری روابط بین متغیرها مدلسازی می‌گردد. برای بررسی فرضیات جمعیت‌شناختی از نرم‌افزار spss استفاده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده‌ها
۴-۱- مقدمه
تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بررسی صحت و سقم فرضیات هر تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع‌ آوری شده از موضوع مورد تحقیق می‌باشد، تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی‌ترین و مهمترین بخش‌های تحقیق محسوب می‌شود. داده‌های خام با بهره گرفتن از فنون آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده‌ کنندگان قرار می‌گیرند.
بر این اساس در پژوهش حاضر تفسیر و تجزیه وتحلیل داده های جمعآوری شده از جامعه مورد مطالعه، در قالب آمار تحلیلی و به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. به طوری که ابتدا داده های مربوط به هر یک از متغیرها که از پاسخ پرسشنامه های استفاده شده منتج شده است، در قالب شاخصهای عددی آماری توصیف گردیده و شناخت کافی از ویژگیهای جمعیت‌شناختی و توصیف پاسخ‌دهندگان در بخشهای مختلف پژوهش حاصل شده است. در ادامه به بررسی روابط بین متغیرهای موجود در مدل مفهومی پژوهش پرداخته شده است و از طریق الگوهای آماری مناسب، فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفتهاند. و در پایان نیز مقایسه بین مغییرهای اصلی پژوهش بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی صورت گرفته است. گذر از مراحل بالا مستلزم استفاده از روش های تحلیل آماری مناسب و اطمینان از دقت و صحت این استنباط‌ها است که در طی پژوهش با حساسیت بالایی، رعایت و بازنگری شدهاند .
۴-۲- بخش اول: آمار توصیفی
اطلاعات توصیفی پاسخدهندگان به پرسشنامه این پژوهش، از نظر جنسیت، وضعیت تأهل، سن، سطح تحصیلات، وضعیت استخدامی در بانک و سنوات خدمت در زیر آورده شده اند:
۴-۲-۱-جنسیت
توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت:
جدول۴-۱ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت

درصد فراوانی معتبر

درصد فراوانی نسبی

فراوانی مطلق

۵/۸۶

۵/۸۶

۱۴۱

مرد

۵/۱۳

۵/۱۳

۲۲

زن

۱۰۰

۱۰۰

۱۶۳

جمع

جدول فوق توزیع فراوانی پاسخگویان را برحسب جنسیت نشان می دهد . ۵/۸۶ درصد پاسخگویان را مردان و بقیه را زنان (۵/۱۳ درصد ) تشکیل می دهد. نمودار زیر نیز این توزیع را نشان می دهد.
نمودار( ۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت
همان طور که در شکل فوق قابل مشاهده است، بیشتر افراد جامعه و نمونه آماری را مرد با ۱۴۱ نفر و کمترین تعداد را زن با ۲۲ نفر تشکیل داده اند.
۴-۲-۲- وضعیت استخدامی
توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت استخدامی:
جدول۴-۲ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت استخدامی

درصد فراوانی معتبر

درصد فراوانی نسبی

فراوانی مطلق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...