۶/۵

۸۳

۸

شاهد

۶۹/۰

۶

۶/۷۹

۸

تجربی ۱

۱/۰

۸/۲

۸/۷۰

۸

تجربی ۲

۰۱/۰

۵/۲

۴/۶۲

۸

تجربی ۳

با تزریق سم تتراکلریدکربن میزان غلظت آنزیم آلانین آمینوترانسفراز (ALT) افزایش یافته و اختلاف معنی داری در سطح (۰۵/۰P≤) با گروه کنترل نشان می دهد. میزان ALT در گروه تحت تیمار با عصاره کرفس در دوز mg/kg/cc 600، کاهش معنی داری در سطح (۰۱/۰P≤) نسبت به گروه شاهد داشته است به حدی که این کاهش به حد گروه کنترل رسیده است. اما میزان غلظت آنزیم ALT در گروه دریافت کننده عصاره هیدروالکلی گیاه کرفس در دوز mg/kg/cc200و۴۰۰ در مقایسه با گروه شاهد اختلاف معنی داری را نشان نمی دهد.

نمودار ۳-۴- نتایج مربوط به میانگین غلظت آنزیم ALT در گروه های آزمایشی
داده ها به صورت S.E±Mean نشان داده شده است. در نمودار فوق کاهش معنی داری در گروه تجربی۳ نسبت به گروه شاهد وجود دارد. به طوری که ** نشان دهنده تفاوت معنی دار در سطح (۰۱/۰P≤) می باشد.
۳-۳- نتایج مربوط به غلظت آلکالین فسفاتاز(ALP) در گروه های آزمایشی
ابتدا با بهره گرفتن از آزمون Independent-sample T- Test میانگین غلظت این آنزیم را در گروه کنترل و شاهد به صورت دو به دو مقایسه می کنیم، مقایسه نتایج آزمون آماری مربوط به میزان فعالیت آنزیم آلکالن فسفاتاز (ALP) نشان دهنده این است که میزان آنزیم فوق در گروه شاهد افزایش معنی داری در سطح ۰۱/۰ P≤ نسبت به گروه کنترل دارد (جدول و نمودار۳-۵). حال با بهره گرفتن از آزمون پارامتری ANOVA و post hoc دانکن اختلاف معنی دار، مابین گروه شاهد و دیگر گروه ها را بررسی می کنیم. بنابراین با توجه به جدول و نمودار ۳-۶ غلظت این آنزیم در گروه های دریافت کننده دوز mg/kg/cc 400و ۶۰۰ عصاره کرفس نسبت به گروه دریافت کننده تتراکلرید کربن کاهش معنی داری را در سطح (۰۱/۰P≤) نشان می دهد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۳-۵ مقایسه میانگین غلظت آنزیم آلکالین فسفاتاز در گروه کنترل و شاهد

P-value

انحراف معیار

میانگین

N

گروه ALP

۸

۴/۴۲۷

۸

کنترل

۰۱/۰

۱۰۲

۴/۸۴۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...