۰۳۹٫-

Beta

۰۱۹٫

۲٫۳۴۳-

۰۹۸٫-

IO

۲۹۹٫

۱٫۰۳۹-

۰۴۵٫-

Lev

۸۶۰٫

۱۷۶٫

۰۰۷٫

Spread

۶۸۱٫

۴۱۲٫-

۰۲۲٫-

EP

نتایج تحلیل آماری در خصوص اعتبار الگوی رگرسیونی در بخش اول جدول فوق آمده است. ضریب تعیین مدل رگرسیونی ۱۰۷/۰می باشد و حاکی از این که این مدل توانسته است ۷/۱۰ درصد از عمق بازار شرکتهای نمونه آماری را از طریق متغیرهای مستقل و کنترلی تبیین نماید. همچنین، نتایج نشان می دهد که آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ بوده و بنابراین، بین خطاهای الگوی رگرسیونی خود همبستگی شدیدی وجود ندارد و عدم وجود خود همبستگی بین خطاها، بعنوان یکی از فرضهای اساسی رگرسیون در خصوص مدل برازش شده، پذیرفته می‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نتایج تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) ، که براساس آماره F درخصوص آن تصمیم گیری می شود؛ برای الگوی برازش داده شده در آزمون فرضیه ششم در دو ستون آخر جدول ۴-۸ آمده است. فرضیه های آماری مربوط به تحلیل آماره F بصورت ذیل می باشد.
H0: βi=0 الگوی رگرسیونی معنی دار نیست
H1: βi≠۰ الگوی رگرسیونی معنی دار است
سطح معنی داری آماره F برای مدل کمتر از سطح خطای آزمون(۰۵/۰=α ) است و درنتیجه فرض H0 فوق رد می شود و رگرسیون برآورد شده بلحاظ آماری معنی دار و روابط بین متغیرهای تحقیق، خطی می‌باشد[۹۲]. نتایج تحلیل آماری برای هر یک از متغیرهای مستقل و کنترلی الگوی آزمون فرضیه ششم در بخش دوم جدول ۴-۸ارایه شده است.
ضریب برآورد شده برای متغیر EP که ارتباط بین خطای پیش بینی سود با عمق بازار را نشان می دهد، بمیزان ۰۲۲/۰ – و با سطح معناداری ۶۸۱/۰ می باشد که بالاتر از ۰۵/۰ (سطح خطای آزمون) است. این یافته حاکی از این است که ارتباط مستقیم و معناداری بین متغیرهای مذکور وجود ندارد.
در خصوص متغیرهای کنترلی، نتایج حاکی از آن است که بین متغیرهای حجم مبادلات با عمق بازار ارتباط معکوس وجود دارد. این یافته ها نشان می دهند که با بزرگ تر شدن حجم مبادلات عمق بازار کاهش می یابد. مطابق با نتایج حاصله، اندازه شرکت با عمق بازار ارتباط مستقیم و مثبت دارند.
در مجموع نتایج نشان داد که بین خطای پیش بینی سود با عمق بازار ، ارتباط مستقیم و معناداری بلحاظ آماری وجود ندارد. این یافته با ادعای مطرح شده در فرضیه ششم ناسازگار است و این فرضیه در سطح اطمینان ۹۵ درصد ردمی شود.
۴-۱۱- خلاصه نتایج حاصل از آزمون فرضیات
در فصل حاضر، فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. هدف اساسی تحقیق حاضر،
بررسی برخی ویژگی های گزارشگری مالی بر عدم تقارن اطلاعاتی با تاکید براعلان سود شرکتهای پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران می باشد. در این راستا، شش فرضیه مطرح شد که در فصل حاضر مورد توجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. خلاصه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری فرضیات در جدول ۴-۹آمده است.
جدول۴-۹: خلاصه نتایج حاصل از آزمون فرضیات

خلاصه فرضیه

ضریب متغیر مستقل اساسی

سطح معنی داری آزمون

نتیجه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...