با توجه به نتایج به‌دست آمده در جدول ‏۲‑۱۲، در ازای کاهش ۲۰۰ مگاوات ساعت پارامتر بار ۳، مازاد بار ۱ و ۲ به ترتیب حدود ۲ و ۳ درصد افزایش می‌یابد. با کاهش پارامتر بار ۲ به میزان ۸۰ مگاوات، مازاد بار ۱ و ۲ به ترتیب حدود ۵/۰ و ۱ درصد کاهش می‌یابند. کاهش ۴۰ مگاوات بر ساعتی پارامتر و بار ۲، منجر به کاهش تقریباً ۴ درصدی مازاد بار ۱ و کاهش جزئی در مازاد بار ۳ شده است. بنابراین مطابق با نتایج فوق، تغییر در پارامتر یکی از بارهای خوشه منجر به تغییر مازاد بارهای دیگر و به‌صورت غیریکسان می‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به اینکه جبهه پارتو این ترکیب به‌صورت سه‌بعدی است، امکان مقایسه گرافیکی سناریوهای مختلف در یک شکل وجود ندارد. لذا در اینجا تنها به‌منظور نمایش اثر قیود بر نقاط تعادل بازی همکارانه، جبهه پارتو سناریو الف-۴ در شکل ‏۲‑۱۳ ترسیم شده است. به‌منظور نمایش فضایی جبهه پارتو، نقاط تعادل بازی همکارانه توسط ابزار برازش منحنی[۳۷] در MATLAB برازش شده‌اند. رویه سه‌بعدی حاصله دربرگیرنده بخشی کاسه مانند در فضا است.

شکل ‏۲‑۱۳ جبهه پارتو در سناریو الف-۴ در شبکه با خوشه­ای از سه بار

ترکیب سوم: خوشه‌ای از هفت بار
در این ترکیب به بررسی نتایج حاصل از شبیه‌سازی در یک شبکه واقعی متشکل از هفت بار مطابق با شکل ‏۲‑۱۴ می‌پردازیم. اطلاعات اولیه این شبکه از [۲۸] گرفته شده است. گفتنی است که به‌منظور ارائه نتایج گویاتر، برخی از مشخصات فنی بارهای شبکه در [۲۸] تغییر یافته است. در این ترکیب فرض می‌شود که حداکثر توان قابل دریافت از شبکه اصلی ۲۶۰ مگاوات باشد.

شکل ‏۲‑۱۴ شبکه ۵ شینه با خوشه‌ای از هفت بار [۲۸]
اطلاعات شبکه در این ترکیب مشابه جدول ‏۲‑۲ می‌باشد، با این تفاوت که ظرفیت توان خطوط ۱ تا ۶ به ترتیب مقادیر ۹۰، ۱۰۰، ۸۵، ۹۰، ۵۰، ۸۵ مگاوات می‌باشد.
اطلاعات هفت بار شامل مشخصات فنی و حداقل سطح بار ساعتی برای بارها در شبکه به ترتیب در جدول ‏۲‑۱۳ و
جدول ‏۲‑۱۴ آمده است.
جدول ‏۲‑۱۳ مشخصات فنی بارها در شبکه با خوشه­ای از هفت بار

شماره بار
[MWh]
[MW]
[MW/h]
[MW/h]
[MW]
۱

۱۵۰

۷۰

۴۰

۴۰

۳۰

۲

۲۰۰

۷۰

۴۵

۴۵

۲۶

۳

۶۰۰

۱۴۰

۸۵

۸۵

۵۶

۴

۷۰۰

۲۰۰

۱۱۰

۱۱۰

۸۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...