عملکرد را می‌تواند از سه بعد دید، عملکرد مالی پنجره فرصت و تاثیر بازار که هریک عوامل متفاوتی را برای موفقیت خوددارند

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رابرت کوپر،
الکو
کلینزشمیت

۱۹۸۷a

بررسی موفقیت مالی
۲۰۳ محصول جدید

آن‌ها ۱۰ عامل را به‌عنوان عوامل موفقیت. معرفی می‌کنند: ۱. برتری محصول ۲. پتانسیل بازار ۳. رقابت پذیری محصول ۴. هم افزایی بازار ۵. اهم افزایی تکنولوژی ۶ پروتوکل ۷. بهره وری در انجام فعالیت‌های پیش از توسعه ۸. بهره وری در انجام فعالیت‌های بازار ۹. بهره وری در انجام فعالیت‌های تکنولوژیکی ۱۰. پشتیبانی مدیران بالای سازمان

پیتر لینک،

۱۹۸۷

انجام پرسشنامه توسط مدیران بزرگانی در ۱۳۵ سازمان بزرگ صنعتی در استرالیا

او در مقاله خود به بررسی عوامل موفقیت و شکست محصولات جدید صنعتی که جدیدا تجاری‌سازی شده‌اند می‌پردازد. او با بررسی اهمیت ۱۹ عوامل شش عامل را به‌عنوان عوامل با اهمیت معرفی می‌کند که عبارت‌اند از: مدیریت پرتاب محصول، هم افزایی محصول جدید با کسب‌وکار موجود، آزادی اطلاعاتی در بازار، برتری و جذابیت محصول، تازگی محصول، کیفیت محصول

کریستوفر
ووس

۱۹۸۵

بررسی دقیق توسعه ۱۶ نرما فزار کامپیوتری

بررسی عوامل موفقیت در توسعه نرم افزار جدید کامپیوتری می‌پردازد که عبارت‌اند از: ۱. شناخت نیاز مشتری ۲. ارتباط مناسب با مخترع ۳. مدیریت مناسب جنبه‌های تکنیکی ۴. وجود یک محصول قهرمان. وجود منابع کافی ۶.role model ۵ بازاریابی مناسب ۷. اهمیت برنامه ریزی نوآوری برای سازمان ۸. تجربه مدیریت در فرایند نوآوری

رابرت کوپر

۱۹۸۴b

استراتژی توسعه محصول سازمان‌ها را می‌تواند به پنج بخش تقسیم کرد: تمرکز بر تکنولوژی تمرکز بر تعادل تمرکز بر دفاع هزینه کم و محافظ کار هزینه زیاد با تغییر زیاد

رابرت کوپر

۱۹۸۴

استفاده از اطلاعات آماری تحقیق ۱۹۸۳

شناسایی رابطه عملکرد سازمان و استراتژی توسعه محصول و عوامل تاثیرگزار بر آن. توسعه محصول سه هدف را می‌تواند دنبال کند: سود و فروش، نرخ موفقیت توسعه محصول جدید، عملکرد بهتر در مقایسه با رقبا. ولی توسعه محصولی که هر سه هدف عملکرد را برای خود انتخاب کند واقع بینانه نیست

رابرت کوپر

۱۹۸۳

۱۷۰ پرسشنامه فرستاده می‌شود که ۱۲۲ عدد از آن‌ها پاسخ داده می‌شود

شناسایی سه بعد از عملکرد محصول جدید که عبارت‌اند از: عملکرد سازمان در مقایسه با اهداف، سود دهی و رقابت، تاثیر محصول جدید بر فعالیت‌های سازمان.

رابرت کوپر

۱۹۷۹

نظرسنجی با پرسشنامه از ۱۰۳ مدیر درگیر توسعه محصول، در مجموع ۱۰۲ پروژه موفق و ۹۳ پروژه
شکست خورده

شناسایی ۱۵ عامل موفقیت: ۱. انجام ماهرانه فعالیت‌های مربوط به پرتاب، فروش، تبلیغات و پخش ۲. داشتن محصولی که بیشتر به نیاز مشتری پاسخ می‌دهد تا به مبارزه با رقبا ۳. داشتن محصولی که از رقبا مشخصه های بهتری داشته باشد مانند دوام و اطمینان ۴. آزمون موفق نمونه‌ای از محصول توسط مشتریان داشتن تمرکز در. فروش و پخش برای مشتریان هدف ۵ انجام آزمون بازار و فروش موقت مهارت در شروع تولید با تمام ظرفیت ۶. دانش درباره حساسیت مشتریان نسبت به قیمت انجام موفق فرایند توسعه محصول ۷. فهم رفتار مصرف کنند و فرایند تصمیم مشتری داشتن محصولی که باعث کاهش هزینه‌های مشتری شود ۸. وجود تناسب میان محصول و سازمان در تمرکز فروش و پخش ۱۰. وجود تناسب میان محصول و سازمان در مهارت ها و نیاز های تحقیقاتبازار انجام درست غربال ایده‌ها ۱۱. فهم نیاز، احتیاجات و مشخصه های که مشتری می خواهد

جدول ۲-۵- جمع بندی پیشینه تحقیقات خارجی
علاوه بر جمع بندی پیشینه که در جدول ۲-۵ توسط محقق صورت گرفته است، در پژوهشی توسط ازر در سال ۲۰۰۶ نوعی جمع بندی از نتایج فعالیت‌های تحقیق و توسعه محصول جدید در کشورهای آسیایی و غیر آسیایی انجام‌شده است که در جدول زیر است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...