سالم یا تخریب کم

تخریب قابل توجه تا شدید

تخریب بسیار شدید

ویران

با تشکیل ماتریس خطا، ستون های این ماتریس به نتایج حاصل از طبقه بندی انجام شده تحقیق و سطرهای آن به داده های مرجع مورد اشاره اختصاص می یابد. در جدول ۳-۳ نحوه تشکیل ماتریس خطا و کلاس های چهارگانه میزان تخریب نشان داده شده است. پارامترهایی که می توان آن ها را از ماتریس خطا استخراج کرد، شامل دقت کلی[۳۳]، دقت سازنده[۳۴] و دقت کاربر[۳۵] می باشد که در ادامه توضیحاتی در مورد هر کدام از آن ها در ادامه می آید.
دقت کلی: یکی از رایج ترین پارامترهای ارزیابی دقت در طبقه بندی است که از نسبت مجموع عناصر روی قطر اصلی بر مجموع تمام عناصر موجود در ماتریس خطای حاصل از طبقه بندی مطابق رابطه ۳-۳ بدست می آید.
(۳-۳) Overall Accuracy =
دقت سازنده: این پارامتر ارزیابی دقت که نتیجه تقسیم تعداد ساختمان های صحیح طبقه بندی شده در هر کلاس نسبت به تعداد کل ساختمان های آن کلاس می باشد، در واقع نشانگر این است که چند درصد از ساختمان های هر کلاس درست طبقه بندی شده است. به روش دیگری نیز میتوان دقت سازنده را تعیین کرد که استفاده از مفهوم Omission است. در رابطه (۳-۴) نحوه محاسبه این پارامتر نشان داده شده است.
(۳-۴) Producer Accuracy = 1 – Omission
دقت کاربر: این پارامتر بیانگر احتمال طبقه بندی یک کلاس خاص مطابق با همان کلاس در نقشه واقعیت است و قابلیت اطمینان اینکه یک ساختمان طبقه بندی شده در واقعیت هم متعلق به آن کلاس است را اندازه گیری می کند (Jensen, 2005). این پارامتر بیانگر این است که چند درصد از ساختمان هایی که در نقشه تخریب خروجی به یک کلاس خاص نسبت داده شده اند واقعا متعلق به آن کلاس خاص هستند. با بهره گرفتن از مفهوم Commission نیز میتوان دقت کاربر را تعریف کرد. در رابطه ۳-۵ نحوه محاسبه دقت کاربر آمده است.
(۳-۵) User Accuracy = 1 – Commission
در فصل چهارم پس از پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی، پارامتر های فوق برای ارزیابی دقت الگوریتم اشاره شده محاسبه خواهند شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نرم افزارهای مورد استفاده
پردازش تصاویر : MATLAB R2012b و ENVI 4.6
آنالیزهای مکانی:ArcGIS 10
فصل چهارم
پیاده سازی
فصل چهارم
پیاده سازی
مقدمه
در فصل حاضر به منظور پیاده سازی روند اجرای تحقیق حاضر که در فصل پیش درمورد آن به تفصیل صحبت شد از تصاویر منطقه زلزله زده بم مربوط به ماهواره QuickBird اخذ شده در زمان های قبل و بعد از زلزله استفاده می گردد. بعنوان اولین گام ابتدا تصاویر پیش پردازش شده و نتایج حاصل ارائه می شود و پس از پلیگون سقف ساختمان ها با بهره گرفتن از داده های کمکی موجود استخراج می گردد. پس از آن شاخص های بافتی مرتبه دوم هارالیک از تصاویر استخراج گشته و شاخص های بافتی که می توانند بهترین طبقه بندی را روی سقف ساختمان ها ارائه دهند انتخاب می شوند . در مرحله بعد سقف ساختمان ها در سه کلاس معنادار طبقه بندی شده و نتایج آن نشان داده می شود. درنهایت سیستم استنتاج فازی ممدانی بکار گرفته شده و میزان تخریب ساختمان ها با برچسب های تخریب اختصاص داده شده به هر ساختمان مشخص می گردد. در نهایت نقشه تخریب تولید شده و دقت روش پیشنهادی با تشکلیل ماتریس خطا محاسبه و ارزیابی می شود. در راستای انجام مراحل تحقیق حاضر از نرم افزارهای MATLAB R2012b , ENVI 4.6 و ArcGIS 10 استفاده می شود. در ادامه فصل حاضر روند اجرای تحقیق و نتایج بدست آمده در مراحل مختلف آورده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...