– اسکن متون: در این قسمت کلیه متون (مانند: کتاب‌ها، مجلات و…)، جهت استفاده در پروژه‌های مختلف تصویر‌برداری می‌شوند.
– نویسه‌خوانی: در این قسمت متون اسکن شده جهت استفاده در نرم‌افزارهای مرکز، OCR می‌شود .یعنی متون تصویری تبدیل به TXT می‌شود .

    • تصحیح مقابله‌ای: در این قسمت متن‌های دوبار تایپ شده، با هم مقابله می‌شوند و کلیه اغلاط متن اصلاح می‌گردد. این روش توسط نرم افزار با نظارت مصحح انجام می‌شود.
    • تصحیح لیست و فونت: دراین قسمت با بهره گرفتن از نرم‌افزاری جامع و دقیق، پس از تصحیح هر متن کلمات غیرتکراری آن نیز لیست شده و تصحیح می‌گردد و همزمان با آن، فونت کلمات هماهنگ شده و اصلاح می‌‌گردد.
      • فرمت‌: به علت نیازهای متنوع کاربران در استفاده از متون رایانه‌ای شده و خصوصا معجم‌های لفظی، تبدیل متون خام به متون استاندارد شده و منسجم که برای رایانه قابل تشخیص باشد، کاری ضروری است و این مسئله به وسیله فرمت قابل اجرا است.
      • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • اعراب: جهت اعراب‌گذاری کتب و متون روایی به منظور جستجوی بهتر و دقیق‌تر در معجم‌های الفاظ و استفاده بهتر برای محققین.
    • ریشه: برای ریشه‌یابی به منظور بالا بردن قابلیت معجم‌های الفاظ و جستجوی دقیق کلمات در بانک‌های اطلاعات.

۲-۱۱-۵-۱۴ دفتر مدیریت پروژه
دفتر مدیریت پروژه‌ها جایگاهی است که برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای پروژه در آن صورت می‌گیرد و موجب تمرکز مدیریت پروژه‌ها می‌شود.
تعیین اولویت فرایند‌ها، کنترل مستمر، تشخیص مشکلات زمان‌بندی، ایجاد ارتباط بین عوامل موثر در‌بخش‌های مربوطه، ارتباط با دفتر مدیریت پروژه‌های مرکز و گزارش‌دهی مستمر به معاون پژوهشی از مهمترین وظایف این دفتر است.
۲-۱۱-۵-۱۵ شورای پژوهشی
این شورا موظف به سیاست‌گذاری، تصویب و نظارت پژوهشی است، در این راستا از وظایف مهم این شورا، موارد ذیل می‌باشد:

    • تایید تعریف، مراحل، فرآیندها و زمانبندی پروژه‌های پیشنهاد شده از سوی معاونت پژوهش.
    • تصویب برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت.
    • نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها.
    • هماهنگی حوزه‌های مختلف پژوهشی.

۲-۱۱-۶
هرچند با توجه به انجام کار اجرائی در این معاونت ، نباید از آن توقع خروجی داشت اما با اینحال می توان از
” راه اندازی سیستم مدیریت فرایند ( BPMS ) ، و راه اندازی سیستم اطلاع رسانی معاونت ” که در دستور
کار قرار دارد به عنوان برنامه های در دست اجرا یاد کرد.
همچنین درخصوص دست آوردهای معاونت می توان به ” کاهش و به حداقل رساندن زمان پرداخت وجه قراردادهای پروژه ای ، و همسان سازی و یکپارچگی روش محاسبه حقوق پرسنل ” اشاره نمود.
استفاده از سامانه های شیرپوینتی یکی از کارهای بسیار مناسب و شکیلی هست که مدتی است در معاونت اداری و مالی راهگشای خیلی از مشکلات اداری در این سازمان شده است.
مانند سامانه های رفاهی می توان ثبت نام جهت درخواستهای رفاهی مثل خرید بعضی ازاقلامی که در مرکز به صورت قسطی به کارمندان پرداخت می شود مثل برنج، پسته، فرش، گردو، و یا سامانه های جهت ثبت اردوهای فرهنگی، سیاحتی و تفریحی و غیره
همچنین راه اندازی سامانه کارگزینی جهت ثبت اطلاعات پرسنلی، تحت تکفل، سابقه کاری، ثبت بیمه تکمیلی که واقعا هم سرعت کار بیشتر شده است و هم نظم بسیار دقیقی به کارها داده شده است و پیگیری امور کارگزینی از این سامانه ها بسیار سریع و آسان شده است.
چون ساختارهای اداری و مالی دارای گستردگی و فراونی می باشد فقط به نمودارهای سازمانی آن بسنده کردیم که در زیر می آید.
شکل۲-۲ : چارت سازمانی معاونت اداری و مالی مرکز نور
شکل۲-۳ : چارت مسئول بخش اداری در معاونت اداری و مالی مرکز نور
شکل۲-۴ : چارت مسئول بخش مالی در معاونت اداری و مالی مرکز نور
شکل۲-۵ : چارت مسئول بخش خدمات در معاونت اداری و مالی مرکز نور
۲-۱۱-۷ دفتر مدیریت پروژه مرکز
۲-۱۱-۷-۱ معرفی دفتر مدیریت پروژه
ارزیابی عملکرد ، توسعه فرآیندها و مدیریت سبد پروژه از مهمترین وظایف دفتر مدیریت پروژه است که به همراه مدیران پروژه ها که بازوان اجرایی این دفترند وظایف ذیل را برعهده دارد:
– تهیه و تدوین استراتژی و برنامه های کلان مربوط به پروزه ها در راستای استراتژی های سازمان و اجرا و پیگیری مصوبات ریاست در خصوص پروژه ها.
– ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان در راستای برنامه ریزی، اولویت بندی و اجرای فرآیندهای کاری
– اولویت بندی انجام پروژه ها و تصمیم پیرامون اجرا ، تعلیق یا حذف پروژه ها در سبد پروژه
– نظارت بر روال مدیریت پروژه ها و برنامه ریزی در جهت بهبود مستمر فرآیندهای کاری مدیریت پروژه در راستای یکپارچه کردن و یکسان کردن روالها
– تعیین بودجه پروژه‌ ها و مقایسه با هزینه‌های انجام شده
– تربیت مدیران پروژه
– مدیریت پیشرفت پروژه و انجام مدیریت تغییرات
– جلوگیری از بروز مشکلات ، شناسایی انحرافات و ارائه راهکارهای اصلاحی
همچون معاونتهای مختلف مرکز مدیر این دفتر توسط رییس محترم مرکز منصوب می گردد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...