کیفیت ادراک شده و رهبری

کیفیت ادراک شده

رهبری و محبوبیت

تداعی/تمایز

ارزش ادراک شده

شخصیت

پیوندهای سازمانی

آگاهی از برند

آگاهی از برند

رفتار بازار

سهم بازار

شاخص های توزیع و قیمت

الگوی نته‏مه‏یر ، کریشنان، پالینگ، گانگپینگ، مهمت و دانه[۶۷]
نته‏مه‏یر و همکاران (۲۰۰۴)، با بهره گرفتن از مفاهیم عنوان شده توسط آکر و کلر، مدلی ارائه کردند که از ۴ بعد «کیفیت ادراک شده»، «ارزش ادراک شده برای هزینه پرداختی»، «منحصر به فردی» و «تمایل پرداخت قیمت بالاتر برای برند» تشکیل می‏شود. آنها با تأیید اعتبار این ۴ بعد رابطه آن را با خریدهای واقعی مشتریان نشان دادند(۶۴).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ۲- ۱۸: الگوی ارائه شده توسط ننه میر و همکاران(۲۰۰۴)
الگوی تیلور و همکاران[۶۸]
تیلور و همکاران در زمینه خدمات مالی، بر اساس مطالعه ننه‏میر و همکاران (۲۰۰۴)، مدل تجدید نظر شده‏ای ارائه دادند (شکل ۱-۱۶). هدف از این مطالعه توسعه درک بازاریاب‏ها از ارزش ویژه برند مشتری محور[۶۹] در بافت مجموعه خدمات مالی در فعالیت‏های بنگاه به بنگاه[۷۰] بود. نتیه این تحقیق به طور کلی مدل ارائه شده توسط نته‏مه‏یر و همکاران (۲۰۰۴) را مورد تایید قرار می‏دهد (۶۴).
شکل ۲- ۱۹: الگوی تیلور و همکاران(۲۰۰۴)
الگوی فشار سنج برند امینید[۷۱]
این روش از فشارسنج اولویت استفاده می‏کند که از میانگین پایین تا میانگین بالا در نوسان است. طیف اولویت برندها در این الگو عبارت است از: یادآوری برند، شناخت برند، (تنها از طریق نام برند) شناخت آگهی برند (آگهی‏های جدید)، مجموعه‏های مشابه[۷۲]، خرید آزمایشی، برند اصلی (برندی که مورد خرید واقع می‏شود) جذبه برند[۷۳](۶۴).
الگوی یو ، دانتو و لی [۷۴]
یو و همکاران (۲۰۰۰)، به بررسی رابطه بین آمیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند پرداختند. فرض پژوهش آنها این است که اجزای آمیخته بازاریابی مانند قیمت، تصویر فروشگاه، تراکم توزیع، هزینه تبلیغات و توافق قیمتی بر اجزای ارزش ویژه برند یعنی کیفیت ادراک شده، وفاداری برند و آگاهی برند/ تداعی برند تاثیر می‏گذارد.
یو و دانهتو (۲۰۰۱)، معیار چند بعدی ارزش ویژه برند را بر اساس تحقیق آکر و کلر ارائه کردند. این محققان معیاری فراهم کردند که از اجزای ۲۲ گانه‏ای بهره می‏برد. ۵ مورد برای وفاداری برند، ۴ مورد برای آگاهی برند، ۷ مورد برای کیفیت درک شده برند و ۶ مورد برای تداعی برند(۶۴).
شکل ۲- ۲۰: الگوی یو و دانهتو (۲۰۰۱)
الگوی بری[۷۵]
از نظر بری (۲۰۰۰) ارزش ویژه برند، نوعی مزیت بازاریابی است که یک شرکت از آگاهی برند و معنای برند می‏گیرد. او یک مدل برندسازی خدماتی ارائه کرد که بر اهمیت نقش تجارب خدماتی مشتریان در شکل‏گیری برند متمرکز بود. این مدل نشان می‏دهد که آگاهی از برند و معنای برند هر دو، به درجات مختلف، به ارزش ویژه برند مشتریان با تجربه کمک می‏کنند. اجزاء آن شامل برند ارائه شده شرکت، ارتباطات خارجی برند، تجارب مشتریان در رابطه با شرکت، آگاهی از برند و معنای برند و ارزش ویژه برند است (۶۴).
شکل ۲- ۲۱: الگوی ارزش ویژه برند خدمات بری (۲۰۰۰)
الگوی پاپو و کوستر[۷۶]
پاپو و کوستر (۲۰۰۵) یک مطالعه سنجش ارزش ویژه برند خرده‏فروشی را بر اساس ساختار ۴ بعدی انجام دادند. آنها به طور کامل رویکردهای مورد سنجش ارزش ویژه خرده فروشی را بازبینی کردند و دریافتند که در آثار موجود خلائی وجود دارد. آنها برای سنجش ارزش ویژه خرده فروشی از ۴ مفهوم استفاده کردند که از سنجش ارزش ویژه برند مشتری محور اتخاذ کرده بودند. چهار مفهوم آگاهی خرده فروشی، تداعی خرده فروشی، کیفیت درک شده خرده فروشی و وفاداری خرده فروشی در این الگو مطرح شده‏اند(۶۴).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...