فایل شماره 6739 |
کیفیت ادراک شده و رهبری
کیفیت ادراک شده
رهبری و محبوبیت
تداعی/تمایز
ارزش ادراک شده
شخصیت
پیوندهای سازمانی
آگاهی از برند
آگاهی از برند
رفتار بازار
سهم بازار
شاخص های توزیع و قیمت
الگوی نتهمهیر ، کریشنان، پالینگ، گانگپینگ، مهمت و دانه[۶۷]
نتهمهیر و همکاران (۲۰۰۴)، با بهره گرفتن از مفاهیم عنوان شده توسط آکر و کلر، مدلی ارائه کردند که از ۴ بعد «کیفیت ادراک شده»، «ارزش ادراک شده برای هزینه پرداختی»، «منحصر به فردی» و «تمایل پرداخت قیمت بالاتر برای برند» تشکیل میشود. آنها با تأیید اعتبار این ۴ بعد رابطه آن را با خریدهای واقعی مشتریان نشان دادند(۶۴).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
شکل ۲- ۱۸: الگوی ارائه شده توسط ننه میر و همکاران(۲۰۰۴)
الگوی تیلور و همکاران[۶۸]
تیلور و همکاران در زمینه خدمات مالی، بر اساس مطالعه ننهمیر و همکاران (۲۰۰۴)، مدل تجدید نظر شدهای ارائه دادند (شکل ۱-۱۶). هدف از این مطالعه توسعه درک بازاریابها از ارزش ویژه برند مشتری محور[۶۹] در بافت مجموعه خدمات مالی در فعالیتهای بنگاه به بنگاه[۷۰] بود. نتیه این تحقیق به طور کلی مدل ارائه شده توسط نتهمهیر و همکاران (۲۰۰۴) را مورد تایید قرار میدهد (۶۴).
شکل ۲- ۱۹: الگوی تیلور و همکاران(۲۰۰۴)
الگوی فشار سنج برند امینید[۷۱]
این روش از فشارسنج اولویت استفاده میکند که از میانگین پایین تا میانگین بالا در نوسان است. طیف اولویت برندها در این الگو عبارت است از: یادآوری برند، شناخت برند، (تنها از طریق نام برند) شناخت آگهی برند (آگهیهای جدید)، مجموعههای مشابه[۷۲]، خرید آزمایشی، برند اصلی (برندی که مورد خرید واقع میشود) جذبه برند[۷۳](۶۴).
الگوی یو ، دانتو و لی [۷۴]
یو و همکاران (۲۰۰۰)، به بررسی رابطه بین آمیخته بازاریابی و ارزش ویژه برند پرداختند. فرض پژوهش آنها این است که اجزای آمیخته بازاریابی مانند قیمت، تصویر فروشگاه، تراکم توزیع، هزینه تبلیغات و توافق قیمتی بر اجزای ارزش ویژه برند یعنی کیفیت ادراک شده، وفاداری برند و آگاهی برند/ تداعی برند تاثیر میگذارد.
یو و دانهتو (۲۰۰۱)، معیار چند بعدی ارزش ویژه برند را بر اساس تحقیق آکر و کلر ارائه کردند. این محققان معیاری فراهم کردند که از اجزای ۲۲ گانهای بهره میبرد. ۵ مورد برای وفاداری برند، ۴ مورد برای آگاهی برند، ۷ مورد برای کیفیت درک شده برند و ۶ مورد برای تداعی برند(۶۴).
شکل ۲- ۲۰: الگوی یو و دانهتو (۲۰۰۱)
الگوی بری[۷۵]
از نظر بری (۲۰۰۰) ارزش ویژه برند، نوعی مزیت بازاریابی است که یک شرکت از آگاهی برند و معنای برند میگیرد. او یک مدل برندسازی خدماتی ارائه کرد که بر اهمیت نقش تجارب خدماتی مشتریان در شکلگیری برند متمرکز بود. این مدل نشان میدهد که آگاهی از برند و معنای برند هر دو، به درجات مختلف، به ارزش ویژه برند مشتریان با تجربه کمک میکنند. اجزاء آن شامل برند ارائه شده شرکت، ارتباطات خارجی برند، تجارب مشتریان در رابطه با شرکت، آگاهی از برند و معنای برند و ارزش ویژه برند است (۶۴).
شکل ۲- ۲۱: الگوی ارزش ویژه برند خدمات بری (۲۰۰۰)
الگوی پاپو و کوستر[۷۶]
پاپو و کوستر (۲۰۰۵) یک مطالعه سنجش ارزش ویژه برند خردهفروشی را بر اساس ساختار ۴ بعدی انجام دادند. آنها به طور کامل رویکردهای مورد سنجش ارزش ویژه خرده فروشی را بازبینی کردند و دریافتند که در آثار موجود خلائی وجود دارد. آنها برای سنجش ارزش ویژه خرده فروشی از ۴ مفهوم استفاده کردند که از سنجش ارزش ویژه برند مشتری محور اتخاذ کرده بودند. چهار مفهوم آگاهی خرده فروشی، تداعی خرده فروشی، کیفیت درک شده خرده فروشی و وفاداری خرده فروشی در این الگو مطرح شدهاند(۶۴).
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 11:43:00 ب.ظ ]
|