– نهایی كردن فروش ( عقد قرارداد ) با مشتریانی كه قبلا” هدف­گیری شده و قسمتی از مراحل را طی کرده ­اند. (تبلیغات متقاعد كننده).
– اعلام دلایل خاص و ترغیب مشتری به خرید فوری مانند : قیمت تخفیف یافته ، جایزه و مانند آنها.
– یادآوری به مردم برای خرید مجدد .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

– مشاركت كردن یا پیوستن به یك واقعه خاص( رفتن به جشنواره­های فروش فصلی، بازدید و خرید از حراجی­ها و شركت در مزایده ها).
– تحریك خریداران به خرید­های هوسی و انگیزشی.
ب) اگر هدف از تبلیغات ، انجام فروش در میان مدت است ، برنامه ­های اجرایی می تواند به قرار زیر باشد :
– ایجاد آگاهی كامل.
– ساخت تصور مثبت نسبت به برند.
– توسعه و پرورش اطلاعات خریدار.
– جنگ یا مقابله با ادعاهای رقبا.
– اصلاح اطلاعات نادرست مصرف كننده نسبت به محصول.
– شناساندن محصول و ایجاد اشتهار.
ج) اگر هدف از تبلیغات ، انجام فروش در بلند مدت است . برنامه ­های اجرایی می تواند به قرار زیر باشد :
– ایجاد اعتماد نسبت به شركت و برند.
– فرم دادن به تقاضای مشتری.
– انتخاب نمایندگان و توزیع كنندگان.
– استقرار زمینه های اعتبار وشهرت برای معرفی محصول جدید یا خانواده محصولات.
– ایجاد مقبولیت و پذیرش در مصرف كننده نسبت به برند.
د) اگر هدف از تبلیغات،کمك به تحقق اهداف فروش باشد ، برنامه های اجرایی می تواند به قرار زیر باشد:
– حفظ مشتریان فعلی.
– جلب و جذب مشتریان رقبا به سوی كالای خودی.
– ایجاد دلیل برای مردم كه كالای تبلیغ شده را از دیگر كالاها تمییز داده و آن را دارای صفات ویژه بدانند.
– خلق مشتریان جدید و تغییر الگوی مصرف آنان .
– جداسازی مشتریان مستمر و وفادار از مشتریان اتفاقی.
– تبلیغ و بیان موارد استفاده جدید ( همان كالا).
– تحریك خریداران به خرید در حجم های بزرگترو بیشتر.
– یادآوری به مشتریان قدیمی.
– تشویق خریداران به تكرار مراجعات و خرید بیشتر.
ه) اگر هدف از تبلیغات ، دقیقا انجام اقداماتی باشد كه منجر به فروش میشود . برنامه های اجرایی می ­تواند به قرار زیر باشد:
– تحریك خریدار به چشم و هم چشمی با دیگران .
– تحریك خریدار به تماس با شركت و تحویل كوپن های تخفیف.
– تحریك خریدار به استفاده آزمایشی از محصول.
با شتاب گيري رقابت در عرصه توليد و مصرف، امروزه اكثر شركتهاي موفق منابع و توان رقابتي خود را دايرمدار بازاريابي يا در معنايي كامل تر در سطح بازرگاني قرار مي دهند. آنچه مسلم است اين است كه راه ارتزاق و استمرار حيات سازمانها از شاهرگ بازاريابي مي گذرد و در اين محيط پيچيده و مبهم كه رقباي قدر و نوآور هرزگاهي قد علم مي كنند، ‌داشتن استراتژي بازاريابي لاجرم و ضروري مي‌گردد. آنچه در ادامه اين مقاله به آن پرداخته شده، نگاهي گذرا بر استراتژي هاي بازاريابي محصول در مراحل عمر آن است كه سازمانها با يافتن موقعيت خود در هر يك از محصولات لازم است استراتژي كلان بازاريابي خود را بر تركيب مؤثر اين استراتژي ها قرار دهند تا در محيط پوياي پيرامون خود بتوانند بقاي خود را حفظ كنند.
2-2-8 – نمودار چرخه عمر محصول (PLC)[19]
تعيين دوره عمر محصول: تعيين زمان حادث شدن هر مرحله از عمر يك محصول به شرايط بازار، نوع محصول، صنعت مربوطه، فرهنگ حاكم بر جامعه و غیره بستگي دارد و ارائه الگوي زمان بندي شده ثابت امري غير ممكن است. آنچه حائز اهميت است اين تشخيص به موقع وضعيت محصول (سن محصول) و اتخاذ استراتژي مؤثر در زمان لازم مي­باشد كه حيات يا مرگ سازمان را رقم مي زند. از اين روست که حضور متخصصان بازرگاني در بدنه تصميم گيري شرکتها و سازمانها امري گريز ناپذير است تا آنجا که بسياري از هيأتهاي مديره ترجيح مي دهند هدايت شرکتها در دست مديران عالي بازرگاني باشد تا ضمن رهبري سازمان به سوي اهداف از پيش تعيين شده، در اتخاذ استراتژي هاي بازاريابي و تعيين اولويتهاي بازرگاني که رگ حياتي شرکت­هاست، اهتمامي تام داشته باشند.
شکل 2-1 نمودار چرخه عمر محصول
جدول 2-1 شمای کلی تقسیم ­بندی استراتژی­ های بازاریابی محصول

1-1-1- پیش گامی

1-1- مرحله ورود به بازار

1-1-2- پیرو

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...