AHUANN

RD1ann

ATautumn

TRLdec

AHUMAXmar

RD5feb

ALTjan

TRLann

AHUMAXapr

روش کرزانوفسکی
این روش تشابهات بین داده ­های انتخابی و داده ­های اصلی را بررسی می­ کند. ابتدا کل داده ­های هواشناسی که به طریقی در اقلیم منطقه تاثیر بسزایی دارند و در همه ایستگاه­ها ثبت شده بوده ­اند، شامل ۱۸۸ متغیر اقلیمی که با P نمایش داده شد و چهار سری داده انتخابی ۱) داده ­های که توسط سایر افراد انتخاب شده بودند شامل ۱۰۲ متغیر اقلیمی که با z1 نمایش داده شد ۲) ۱۰۶ متغیر اقلیمی که بر اساس پوشش گیاهی منطقه انتخاب شده بودند که با z2 نمایش داده شد. ۳) متغیرهای که با بهره گرفتن از روش گام به گام بدست آمده شامل ۹۶ متغیر اقلیمی که با z3 نمایش داده شد ۴) متغیرهای با بیشترین همبستگی با هم شامل ۱۱۲ متغیر اقلیمی که با z4 نمایش داده شد. این متغیرها مهمترین متغیرهای هستند که بیشترین تاثیر را بر روی اقلیم منطقه و همچنین بیشترین ارتباط را با هدف تحقیق دارند که تعداد متغیر آنها، با q نمایش داده شد. این پارامترها با بهره گرفتن از آنالیز تجزیه به مولفه های اصلی[۴۹] به ۵ فاکتور یا مولفه اصلی کاهش یافت که با k نمایش داده شدند. تعداد مولفه اصلی در ۶۲۲ نقطه که با n نمایش داده شدند، ۹۰ درصد واریانس داده ­ها را به خود اختصاص می­ دهند و در واقع مهمترین مولفه­ها به شمار می­روند [۱۸،۷۲،۹۶]. چرخه انتخاب متغیرها با روش پروکراستس در زیر نمایش داده شده است. برای محاسبه M2 دوشرط q≤p و ≤ q k باید برقرار باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

انتخاب
X(n×p) X(n×q)
PCA PCA
Y(n×k) Z(n×k)
پروکراستس
ضریب پروکراستس از رابطه (۳-۴) محاسبه شد:
رابطه ۳-۴ M2=Trace{YY´+ZZ´-۲ZQ´Y´}
Q از رابطه (۳-۵) محاسبه می شود:
رابطه۳-۵ Q=VU´
با تجزیه مقدار منفرد[۵۰] ماتریس Z´Y به ابعاد k×k مقدار U و V محاسبه شد و مقدار Q بدست آمد. همچنین با مربعی نمودن ماتریس­های Y و Z و قرار دادن آن در رابطه ۳-۴ مقدار M2 محاسبه گردید. هر کدام از سری داده ­های انتخابی که دارای کمترین ضریب M2 باشد یعنی بیشترین شباهت را با داده ­های کل دارد و به عنوان مناسبترین سری پارامتر انتخاب می­ شود. تعریف فاکتورهای لازم برای بدست آوردن مقدار M2 و تجزیه مقدار منفرد در جدول (۳-۱۴) آورده شده است. برای محاسبه ترانهاده ماتریس­ها، تجزیه مقادیر منفرد و مقدار M2 برای هر کدام از ماتریس­های Z1, Z2, Z3, Z4 از نرم افزار Matlab 2012 استفاده شد.
جدول (۳-۱۴): فاکتورهای مورد نیاز برای بدست آوردن مقدار M2

فاکتور

توضیحات

فاکتور

توضیحات

X(n×p)

ماتریس تمامی متغیرها

Z

ماتریس تجزبه به مولفه­های متغیرهای انتخاب شده (آرایش تقریبی[۵۱])

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...