کاشی و سرامیک

۰.۰۰۱

۰.۰۰۳

۰.۶۲

۰.۱۴

۰.۰۹

-.۱۲

۰.۷۲

۰.۲۷

۳۹۱۹.۹

لاستیک

۰.۰۰۱

۰.۰۱

۰.۳۷

۰.۰۱

۴۲۳۱.۱

نکته: با توجه به بی‌معنی شدن ضریب متغیر دوره قبل در رژیم ۳ صنایع محصولات فلزی، فرآورده‌های نفتی و لاستیک، بازده شاخص این صنایع تک رژیمی می‌باشد و فاقد اثر سوئیچینگ می‌باشد. به عبارت دیگر سه صنعت محصولات فلزی، فرآورده‌های نفتی و لاستیک هم فاقد اثر ARCH می‌باشند و هم فاقد اثر رژیمی می‌باشند و به نوعی دارای روند نسبتاً ساده‌تری می‌باشند.
تفاسیر ذکر شده برای انتقالات رژیمی صنعت سرمایه‌گذاری در فوق، برای ۳ صنعت ماشین‌آلات، مواد غذایی و کاشی و سرامیک نیز صدق می‌کند. به عنوان نمونه برای صنعت ماشین‌الات ماتریس احتمال انتقالات را بصورت زیر داریم:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تحلیل رابطه فوق بصورت زیر است:
درصورتی که بازده صنعت ماشین‌الات در رژیم ۱ قرار داشته باشد، به احتمال ۹۲ درصد () در دوره بعدی نیز در رژیم ۱ قرار خواهد داشت[۱۷۹]. همچنین مدت زمان مورد انتظار برای اولین انتقال از رژیم ۱ به ۲ به شرط اینکه سیستم از رژیم ۱ آغاز شده باشد برابر است با:
یعنی مدت زمان مورد انتظار ماندگاری در رژیم ۱ (حالت رکود) برابر با ۱۲.۵ روز می‌باشد.
درصورتی که بازده صنعت ماشین‌الات در رژیم ۲ قرار داشته باشد، به احتمال ۸۱ درصد () در دوره بعدی نیز در رژیم ۲ قرار خواهد داشت[۱۸۰]. همچنین مدت زمان مورد انتظار برای اولین انتقال از رژیم ۲ به ۱ به شرط اینکه سیستم از رژیم ۲ آغاز شده باشد برابر است با:
یعنی مدت زمان مورد انتظار ماندگاری در رژیم ۲ (حالت رونق) برابر با ۵.۲۶۳ روز می‌باشد.
۴-۲-۴- گام چهارم: آزمون نرمالیتی
پس از تخمین مدلهای خانواده GARCH و خانواده سوئیچینگ مارکوف، در این مرحله با بهره گرفتن از آزمون جارک-برا، نرمال بودن توزیع متغیر بازدهی شاخص در هر یک از مدلهای برآورد شده مورد آزمون قرار می‌گیرد. در صورت تایید تبعیت سری زمانی بازدهی شاخص از توزیع نرمال در مدلهای برآورد شده، این مدل‌ها به گام بعدی منتقل میشوند. در غیر این صورت توزیع مناسب (بین t و GED) متغیر در مدلها بر حسب توزیع آزمون نسبت درستنمایی گارسیا و پرون LRPGانتخاب میشوند.
برای شروع این گام ابتدا نرمالیتی پسماندهای مدل‌های مبتنی بر توزیع نرمال را با بهره گرفتن از آزمون جارک-برا مورد بررسی قرار می‌دهیم. جداول (۴-۷) نتایج این آزمون را نشان می‌دهد.
جدول(۴-۷): نتایج آزمون جارک-برا در مدل‌های خانواده GARCH بدون لحاظ نمودن اثر سوئیچینگ

صنعت

GARCH

EGARCH

IGARCH

ساده

میانگین

ساده

میانگین

ساده

میانگین

سرمایه‌گذاری

۱۱۲.۵
(۰.۰۰۰)

۱۲۷.۷
(۰.۰۰۰)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...