تدوین سند چشم انداز بیست ساله کشور و همچنین برنامه های پنجساله توسعه نشان دهنده عزم راسخ مسئولان برای انجام تحولات بنیادین در کشور می باشد. لذا به کسانی که تمایل دارند از این فرصت بوجود آمده استفاده کنند و در زمینه تحولات بنیادی در سایر بخش های کشور تحقیقاتی انجام دهند پیشنهاد می کنم با توجه به آنکه مهندسی مجدد در سراسر جهان بعنوان یک روش شناخته شده مورد استفاده قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف خود را نشان داده است از این روش استفاده نمایند تا به نتایج مطلوب تر و ملموس تری دست پیدا کنند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پژوهش پیرامون بحث مهندسی مجدد و تحولات بنیادی مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی می باشد. لذا به کسانی که تمایل دارند در این زمینه ها تحقیق انجام دهند توصیه می شود این پژوهش ها را برای سازمان هایی انجام دهند که این برنامه را در اولویت های پژوهشی خود قرار داده اند تا از این طریق با بهره گرفتن از تسهیلات آن سازمان ها با صرف هزینه و زمان کمتر به نتیجه برسند.
پژوهش پیرامون بحث مهندسی مجدد و تحولات بنیادی در ابتدا نیازمند یک تیم از مشاوران متخصص می باشد، لذا پیشنهاد می شود کسانی که تمایل دارند در این زمینه ها تحقیق انجام دهند، این کار را با مشارکت افرادی انجام دهند که دارای تجربه علمی و عملی در این زمینه باشند. استفاده از یک تیم مشاوره سبب می گردد تا محقق بتواند علاوه بر ارائه پیشنهادها، برای عملی شدن پیشنهادهای خود، الگویی نیز طراحی و ارائه نماید.
۵-۸ خلاصه
بانکها بعنوان یکی از ابزارهای اصلی نظام اقتصادی و مالی قادر هستند به کمک سیاست های اعتباری و مالی خود، وسایل رشد و توسعه اقتصادی و یا برعکس توقف و رکود اقتصادی را در کشور فراهم کنند. بعنوان نمونه بانک ها می توانند با اعطای وام های بازرگانی، صنعتی و تولیدی وسایل رشد و توسعه کشور را فراهم نمایند.
با توجه به شرایط فعلی و تصویب سند بیست ساله ای برای چشم انداز توسعه کشور و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در راستای تحقق اهداف چشم انداز مذکور و همچنین نقش استراتژیک بانک ها بعنوان اساسی ترین پیش نیاز برای دستیابی به اهداف رشد و توسعه ملی، نیاز به تحولات بنیادی در صنعت بانکداری بیش از بیش احساس می گردد.
بر اساس این نیازها بود که موضوع این پژوهش شکل گرفت و تعریف شد تا بتواند پاسخی برای این سؤال پیدا کند که چه تحولات بنیادی در صنعت بانکداری ایران مورد نیاز است تا بتواند موجبات تحقق اهداف توسعه کشور در راستای اهداف سند چشم انداز را فراهم نماید؟
با توجه به آنکه تاکنون فعالیت های صورت گرفته در رابطه با انجام تحولات در صنعت بانکداری ایران عمدتا مقطعی و صرفاً برای گذر از یک مقطع زمانی خاص و یا یک چالش بوجود آمده بوده لذا هیچگاه به تحولات بنیادی[۱۷۹] منجر نگردیده بر همین اساس، هدف این تحقیق تعیین حیطه های تحولات بنیادی مورد نیاز نظام بانکی برای دستیابی به اهداف توسعه بوده که امروزه این تحولات بنیادی را در سراسر دنیا با نام مهندسی مجددمی شناسند. در همین راستا و با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده، چهار حیطه بعنوان بنیادی ترین زمینه های این تحولات انتخاب گردید که عبارتند از: رسالت و اهداف، استراتژی ها و خط مشی ها، ساختار و وظایف و عوامل محیطی و گروه های ذینفع. سپس فرضیه های لازم با توجه به چهار حیطه مذکور ساخته شد.
نتایج بدست آمده پس از انجام این پژوهش گویای تأیید شدن کلیه فرضیه ها مبنی بر نیاز به تحولات بنیادی در رسالت و اهداف، استراتژی ها و خط مشی ها، ساختار و وظایف و عوامل محیطی و گروه های ذینفع در صنعت بانکداری می باشد که نشان دهنده آنست که دست اندکاران صنعت بانکداری بر تحولات بنیادی در چهار حیطه تاکید دارند و در این میان، حیطه رسالت اهداف از اولویت بالاتری برخودار است.برای هر یک از حیطه ها تحلیل های لازم انجام و در نهایت پیشنهادهای کاربردی و پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده ارائه گردید.
پیوست شماره یک
پرسشنامه تحقیق
بنام خدا
مقیاس الگوی تحول نظام بانکی
اندیشمند گرامی
با عرض سلام و ادب و احترام
از اینکه وقت بسیار ارزشمند خود را در رابطه با بررسی مسایل نظام بانکی در اختیار می گذارید بسیار متشکرم. این پرسش نامه در راستای انجام یک تحقیق دانشگاهی برای مقطع کارشناسی ارشد طراحی شده است. خواهشمند است هر کدام از گزینه های پنجگانه که با نظر شما در رابطه وضعیت فعلی نظام بانکی منطبق می باشد و سپس آنچه را برای نظام بانکی مطلوب می دانید مشخص فرمایید و در صورتیکه هیچگونه نظر خاصی نسبت به سوال مربوطه ندارید، گزینه ای را علامت نزنید.
با تشکر و سپاس فراوان
عادل مهابادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- مالی
اطلاعات عمومی:
جنسیت: مردزن سابقه کار (سال) : ……. مدرک تحصیلی: …………… پست اجرایی: …………………

وضعیت مطلوب

پرسش ها

وضعیت موجود
بسیار زیاد
زیاد
متوسط
کم
بسیار کم
بسیار زیاد
زیاد
متوسط
کم
بسیار کم

۱٫بکارگیری فرایند یاددهی ـ یادگیری در تعامل با سایر بانک های جهان به منظور تحقق استراتژی ارتقاء کیفی صنعت بانکداری در سطح جهان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...