همانطور که مشاهده می­ شود بیشتر بنگاه­های پاسخ­دهنده (حدود ۴۶%) دارای تعداد کارکنان کمتر از ۱۰ نفر می­باشند و تنها ۳% از پاسخگویان دارای تعداد کارکنان بیشتر از ۱۰۰ نفر می­باشند.
۴-۱-۵ )توزیع فراوانی شیوه های حمل محصول صادراتی بنگاه های پاسخ دهنده
همانطور که ملاحضه می شود تنها ۲۳% پاسخ دهندگان به کشورهای همسایه صادرات داشته اند و بیشتر پاسخگویان (حدود ۴۳%) صادرات خود را از طریق دریا و به صورت فله انجام می­ دهند.
۴-۲) بررسی سوالات و فرضیات
۴-۲-۱ ) بررسی فرضیه اول
این فرضیه مطابق فصل اول به صورت ذیل بیان شد :
« تفاوت معناداری میان میزان مانع گری هریک از فعالیت های اداری – خدماتی صادرات، وجود دارد».
پس از آزمون این فرضیه، (باتوجه به اینکه تفاوت معناداری در میزان ممانعت هریک از فعالیت های اداری – خدماتی صادرات مشاهده شد)، به تحلیل یکی از سوالات تحقیق(که در فصل اول بیان گردید) تحت این عنوان «بیشترین مشکلات یک بنگاه صادراتی، در فرایند تعامل با سازمان هاو بخش های مختلف خصوصی و دولتی متولی امر صادرات به منظور خروج کالا از کشور، در مواجه با کدام قسمت از این فرایند رخ می دهد؟ » نیز پرداخته خواهد شد.
فرضیه های آزمون به صورت زیر مطرح می شوند :
تفاوت معناداری میان میانگین میزان ممانعت هریک از فعالیت های اداری –خدماتی صادرات وجود ندارد.
میانگین میزان ممانعت حداقل دو فعالیت اداری – خدماتی صادران با یکدیگر متفاوت است.
که در آن ( i=1,2,….,۱۵ ) ها میانگین میزان ممانعت اداری- خدماتی هر یک فعالیت های صادرات می باشد و فرضیه ی به صورت نقیض تعریف می شود .
به منظور تعیین پارمتریک بودن آزمون مورد استفاده برای این فرضیه ، ابتدا آزمون کالماگروف- اسمیرونوف[۱۲] را به منظور تشخیص نرمال بودن توزیع هر یک از فعالیت ها به انجام می رسانیم. نتایج آزمون نرمال بودن هر یک از فعالیت ها نشان می دهد که تنها نرمال بودن ۱ فعالیت از ۱۵ فعالیت تایید نمی گردد؛ جدول تعیین نرمال بودن هر یک از فعالیت ها در ضمیمه ی ۴ (پیوست A) آورده شده است. بنابراین از آزمون ناپارامتریک فریدمن برای تشخیص برابری یا عدم برابری مانع گری اندازه گیری شده در فعالیت ها استفاده می شود.با توجه به مقدار P آزمون فریدمن (جدول ۱-۴)، می توان نتیجه گرفت که فرضیه در سطح معنی داری ۰.۰۵ رد می شود، بدین معنا که میانگین میزان ممانعت اداری- خدماتی حداقل دو فعالیت صادراتی یکسان نیست.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول۴-۱ . مقایسه میزان مانع­گری فعالیت­های اداری-خدماتی صادرات (آزمون فریدمن)

فعالیت
میانگین رتبه ­های مانع­گری
آماره آزمون کای دو
مقدار P

تهیه (تمدید) کارت بازرگانی

۷/۲۳

۶۷/۹۹۰

۰/۰۰۰

تهیه گواهی مبدا

۶/۶۳

انتقال ارز توسط بانک

۹/۸۰

انتقال ارز به کمک صرافی

۸/۲۹

شناسایی و عقد قرارداد

۹/۰۴

ارائه­ تقاضای ارزیابی

۹/۰۷

ارزیابی کالا، پلمپ

۱۰/۶۰

تطبیق محموله با پروانه

۶/۹۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...