گزینه‌هایی که در و قرار می‌گیرند، به ترتیب نشان دهنده گزینه‌های کاملاً بهتر و کاملاً بدتر هستند.
مرحله ۶ : محاسبه فاصله گزینه‌ها از حل ایده‌آل و ضد ایده‌آل
فاصله گزینه‌ها از حل ایده‌آل و ضد ایده‌آل به ترتیب بصورت زیر بدست می‌آید:
(۳-۱۷)
مرحله ۷ : محاسبه شاخص شباهت
شاخص شباهت بصورت زیر بدست می‌آید:
(۳-۱۸)
مقدار شاخص شباهت بین صفر و یک تغییر می‌کند. هر چه گزینه مورد نظر به ایده‌آل مشابه‌تر باشد، مقدار شاخص شباهت آن، به یک نزدیک‌تر خواهد بود. کاملاً روشن است که اگر گزینه‌ای بر گزینه ایده‌آل منطبق باشد، آنگاه فاصله آن تا حل ایده‌آل مساوی صفر و شاخص شباهت آن مساوی یک خواهد بود و در صورتی که گزینه‌ای بر گزینه ضد ایده‌آل منطبق باشد، آنگاه فاصله آن تا حل ضد ایده‌آل مساوی صفر و شاخص شباهت آن مساوی صفر خواهد بود.
مرحله ۸ : رتبه‌بندی گزینه‌ها
برای رتبه‌بندی گزینه‌ها براساس مقدار شاخص شباهت، گزینه‌ای که دارای بیشترین شاخص شباهت است، در رتبه اول و گزینه‌ای که دارای کمترین شاخص شباهت است، در رتبه آخر قرار می‌گیرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
تجزیه و تحلیل داده‌ها فرآیندی چند مرحله‌ای است که طی آن داده‌هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در نمونه آماری فراهم آمده‌اند، خلاصه، کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط‌ها بین این داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می‌باشد: شرح و آماده‌سازی داده‌های لازم برای آزمون فرضیه‌ها، تحلیل روابط میان متغیرها و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه‌ها انتظار داشتند. در این فرایند داده‌ها هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ تجربی پالایش می‌شوند و تکنیک‌های گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاج‌ها و تعمیم‌ها به عهده دارند.
در این فصل، ابتدا مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان و پاسخ‌های آنها به این سوالات بررسی می‌شود. جداول فراوانی مربوط به مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان تشکیل یافته و نمودارهای فراوانی مربوطه رسم می‌شود. سپس داده‌های بدست آمده از سوالات تخصصی پرسشنامه از نظر فراوانی و درصد تجزیه و تحلیل می‌شود و به کمک آنها و با بهره گرفتن از آزمون‌های آماری درستی فرضیه‌های تحقیق بررسی می‌شود. سپس با بهره گرفتن از روش تاپسیس، موانع توسعه صادرات در شرکت‌های هلدینگ براساس مدل الماس رقابت ملی مایکل پورتر رتبه‌بندی می‌شوند.
۴-۲- بررسی پاسخ‌های پاسخ دهندگان به سوالات جمعیت شناختی
سن : جدول و نمودار فراوانی سن پاسخ دهندگان بصورت زیر می‌باشد. ۶/۵۱ درصد پاسخ دهندگان سن‌شان بیشتر از ۵۱ سال، ۳/۳۲ درصد آنها سن‌شان بین ۳۱ تا ۴۰ سال و ۵/۱۴ درصد آنها سن‌شان بین ۴۱ تا ۵۰ سال بودند.
جدول ۴-۱ : جدول فراوانی سن پاسخ دهندگان

سن

فراوانی

درصد فراوانی نسبی

۳۰ سال و کمتر
۳۱ تا ۴۰ سال
۴۱ تا ۵۰ سال
۵۱ سال به بالا

۱
۲۰
۹
۳۲

۶/۱
۳/۳۲
۵/۱۴
۶/۵۱

کل

۶۲

۱۰۰

نمودار ۴-۱ : نمودار فراوانی سن پاسخ دهندگان
میزان تحصیلات : جدول و نمودار فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان بصورت زیر می‌باشد. ۸/۵۴ درصد پاسخ دهندگان مدرک فوق لیسانس و بالاتر، ۳/۴۰ درصد آنها مدرک لیسانس و ۸/۴ درصد آنها مدرک فوق دیپلم داشتند.
جدول ۴-۲ : جدول فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...