همانگونه که در جدول ۴-۱۵ مشاهده می شود ضریب مسیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند ۰٫۵۱ به دست آمده است که با مقدار t=5.86 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است.

۴-۳-۱۲ تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با فرضیه دوازدهم

فرضیه۱۲: ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد .
H0: ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری ندارد.
H1: ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان اثر معنی داری دارد.
در جدول۴-۱۶خلاصه ای ازنتایج بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان گزارش شده است.
. جدول۴-۱۶ نتایج بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان در مدل ساختاری

پیشبین

ملاک

β

e

t

p

ارزش ویژه برند

تصویر ذهنی از بیمارستان

۰٫۸۶

۰٫۱۳

۶٫۵۳

p<0.05

همانگونه که در جدول ۴-۱۶ مشاهده می شود ضریب مسیر ارزش ویژه برند بر تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان ۰٫۸۶ به دست آمده است که با مقدار t=6.53 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است.

فصل پنجم

نتیجه گیری

مقدمه

همانطور که مشهود است، مفهوم برند، دیدگاهی جدید و اثربخش به بازاریابی و تجدید نظر در ادبیات بازاریابی کلاسیک به حساب می آید .سازمان های بزرگ، ثابت کرده اند که برای دستیابی به مزیت رقابتی و موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی، توجه به این مفهوم ضرورت بسیاری دارد.همچنین در بسیاری از موارد دیده شده که اصلی ترین قابلیت یک شرکت بزرگ و موفق، برند آن است. هدف ما از این پژوهش تاثیر ارزش ویژه برند بر بازاریابی بیمارستانی در بیمارستان خصوصی پارسیان شهر تهران است. بدین معنی که کدامیک از عواملی که بر ارزش برند تأثیر گذار هستند می توانند در بازاریابی بیمارستانی مورد توجه قرار گیرند.

۵-۱ جمع بندی

در فصل اول به بررسی کلیات پژوهش از قبیل سوالات،اهداف ،فرضیات و چارچوب نظری تحقیق ؛.درفصل دوم مبانی نظری تحقیق،بررسی تئوری ها و نظریه های مربوطه و پیشینه پژوهش در ایران و جهان ،در فصل سوم به بررسی روش تحقیق،جامعه آماری،نمونه گیری و حجم نمونه،ابزار گردآوری داده ها و.درفصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با فرضیات پژوهش پرداخته شد. بدین منظور و در راستای نیل به این هدف ، داده های حاصل از پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . در این فصل به بحث ونتیجه گیری درباره اطلاعات حاصل از بررسی داده ها و در نهایت پیشنهادات برای سایر پژوهشگران و بیان محدودیتهای تحقیق پرداخته شده است.

۵-۲ یافته های حاصل از آمار تحلیلی پژوهش

با توجه به این نیاز این تحقیق به بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر بازاریابی بیمارستانی در بیمارستان خصوصی پارسیان شهر تهران پرداخته است. بر اساس این مدل ۵ عامل برای موفقیت یک برند در بازاریابی بیمارستانی در نظر گرفته شدند که عبارتند بودند از اعتماد ، رضایت مشتری ، تعهد به رابطه ، وفاداری به برند و آگاهی از برند. نتایج به دست آمده از بررسی اثرات ارزشهای برند بر بازاریابی بیمارستانی در بیمارستان خصوصی پارسیان شهر تهران به شرح زیر است:

۵-۲-۱ یافته های فرضیه اول

فرضیه ۱- اعتماد بر وفاداری نسبت به برند اثر معنی داری دارد.

  • در بازار خدمات درمانی (بیمارستان خصوصی پارسیان شهر تهران )اعتماد بر وفاداری نسبت به برند بیمارستانی اثر معنی داری دارد. ضریب مسیر اعتماد بر وفاداری ۰٫۱۴ به دست آمده است که با مقدار t=1.98 در سطح p<0.05 معنی دار می باشد.بدین معنی که افزایش اعتماد بر برند بیمارستان توسط مشتری باعث افزایش وفاداری به برند بیمارستان خواهد شد و در نهایت بر ارزش ویژه برند و تصویر بیمارستان تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر این فرضیه تایید شده است. بر این اساس این مسیر تایید و در مدل ساختاری نهایی پژوهش باقی مانده است.این مطلب با نتایج مطالعات کیم و کانگ همخوانی دارد.

۵-۲-۲ یافته های فرضیه دوم

فرضیه ۲- اعتماد به برند برآگاهی نسبت به برند اثر معنی داری دارد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...