در جدول (۳-۲) مقدار کاهش بار نهایی تیرهای فعال نسبت به غیرفعال نشان داده شده است .
جدول ۳ – ۲ – بار نهایی برای تیرهای فعال ] ۱ [
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بار نهایی ( KN )
شماره تیر
۳۰
۴۲
۶۱.۲
۴۲.۵
۶۳
۶۳.۱

۳-۶-بررسی نتایج آزمایش مبناء با تحقیقات گذشته
پس از بررسی تجزیه و تحلیل نتایج اخذ شده از آزمایش مبناء با سایر تحقیقات صورت گرفته که در فصل ۲ به تفصیل بیان شد به نتایج زیر رسیم :
۱- علت افزایش ناشی از واکنش قلیای سنگدانه ها این است که واکنش قلیایی سنگدانه ها باعث انبساط می گردد و با وجود آرماتور از میزان آن کاسته می شود . البته میزان انبساط کاملا بستگی به نوع سنگدانه و واکنش پذیری آن دارد و همچنین شرایط آزمایش مثل اثر توام این پدیده با بارگذاری نیز بر میزان انبساط تاثیر دارد .
۲- واکنش قلیایی باعث کاهش قابلیت جذب انرژی تیرها تا هنگام شکست می گردد .
۳- واکنش قلیایی منجر به کاهش ظرفیت خمشی می گردد .
فصل چهارم
مدل کردن تیرها با روش عناصر محدود
۴-۱-مقدمه :
واکنش قلیایی توسط محققین با روش های مختلفی مدل شده است ] ۳۰ ̨ ۳۱ ̨ ۳۲̨ ۳۳ ̨ ۳۴ ̨ ۳۵ ̨ ۳۶ ̨ ۳۷ ̨ ۳۸ ̨ ۳۹ ̨۴۰ ̨ ۴۱̨ ۴۲ ̨ ۴۳ ̨ ۴۴ [ . در این پروژه بااستفاده ازبرنامه ABAQUS̨ مدلسازی تیرها انجام شده و با نتایج آزمایش مبناء مقایسه می گردند . این مدلسازی واکنش قلیایی به صورت فشار داخلی یکنواخت و خزش با معادلات حاکم بر این پدیده منظور می گردند .
۴-۲-مدل سازی
کلیات :
در مدلسازی با بهره گرفتن از نرم افزار ABAQUS استفاده شده ، برای مدل کردن بتن از المان Concrete و آرماتور(فولاد) از المان wire & Steel از ماژول Property استفاده شد و پس از آن تیرها تحت بار بهره برداری قرار گرفته است.
در شکل زیر (۴-۱) نمای سه بعدی از تیر مدل شده نشان داده شده است .
شکل ۴- ۱- نمای سه بعدی از تیر مدل شده
جهت مش بندی درنرم افزارازالمانهای مکعب و ۶ وجهی به ابعاد ۰.۰۲۵ ۰.۰۲۵ ۰.۰۲۵ استفاده میکنیم . بطوریکه ۴۴ المان در راستای طولی ̨ ۴ المان در راستای عرضی و ۶ المان نیز در ارتفاع تیر منظور گردیدند .
در مدل واکنش قلیایی سنگدانه ها به صورت فشار درونی مدل می شود . که در ادامه بطور کامل توضیح داده می شود .
آرماتورها با استفاد ه از دستور Density در ماژول property و لحاظ گردن گرانش در Geravity در ماژول Load مدل میشود .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...