۴۹٫۰۰۰

۰٫۰۰۰

۰٫۶۲۵

۰٫۴۶۶

۰٫۷۸۳

با توجه به اطلاعات جدول فوق، ازآنجاکه مقدار عدد معنی‌داری مشاهده‌شده برای هر چهار متغیر از سطح معنی‌داری استاندارد (۰۵/۰=) کمتر است که به معنای عدم‌تساوی میانگین به‌دست‌آمده با مقدار مورد آزمون (عدد ۳) می‏باشد، هم­چنین مقادیر حد بالا و پایین نیز در هر چهار متغیر مثبت است و می‏توان گفت که میانگین از مقدار مورد آزمون (عدد ۳) بزرگ‌تر می‏باشد. ازاین‌رو، در هر چهار متغیر فرض صفر رد و فرض مقابل تأیید می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت که وضعیت هرکدام از متغیرهای گرایش کارآفرینانه، عملکرد نوآوری، قابلیت جذب دانش و یادگیری سازمانی در شرکت‏های موردمطالعه مناسب و مطلوب است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

  • بررسی وضعیت متغیرهای غیر نرمال

برای بررسی وضعیت متغیرهای تعهد عاطفی، تعهد مستمر و عملکرد صادرات (به دلیل غیر نرمال بودن توزیع این متغیرها) در شرکت‏های موردمطالعه، از آزمون دوجمله‏ای (آزمون نظیر میانگین جامعه یا آزمون تی برای حالت ناپارامتریک) در محیط نرم‏افزاری اس‏پی‏اس‏اس به همراه فرضیات فرعی ذیل استفاده گردید.

  • فرض : نسبت افراد موافق و مخالف تأثیر مقوله بر پدیده موردنظر برابر است.
  • فرض : نسبت افراد موافق و مخالف تأثیر مقوله بر پدیده موردنظر برابر نیست.

با توجه به نوع فرضیات فرعی، در آزمون دوجمله‏ای، چنانچه مقدار سطح معناداری به‌دست‌آمده بیشتر از ۰۵/۰ باشد فرض صفر پذیرفته و فرض مقابل رد می‏گردد که به معنای برابر بودن نسبت افراد موافق و مخالف مطلوبیت وضعیت متغیر موردنظر می‏باشد و درصورتی‌که سطح معناداری به‌دست‌آمده کمتر از ۰۵/۰ باشد فرض صفر رد و فرض مقابل پذیرفته می‏گردد که به معنای نابرابر بودن نسبت افراد موافق و مخالف مطلوبیت وضعیت متغیر موردنظر می‏باشد. در ادامه (با فرض کمتر بودن سطح معناداری به‌دست‌آمده از ۰۵/۰) با توجه به تقسیم‏بندی نظرات افراد به دوطبقه اول (کوچک‌تر و مساوی ۳، گروه مخالف مطلوب بودن وضعیت متغیر) و دوم (بزرگ‌تر از ۳، گروه موافق مطلوب بودن وضعیت متغیر)، چنانچه نسبت یا تعداد افراد طبقه دوم بیشتر از طبقه اول باشد می‏توان استنباط نمود که متغیر موردنظر دارای وضعیت مطلوبی در شرکت‏های موردمطالعه است.
نتایج آزمون دوجمله‏ای مربوط به متغیرهای غیر نرمال تحقیق در جدول ۴-۲۳ آورده شده است.
جدول ‏۴‑۲۳خروجی آزمون دوجمله‏ای برای متغیرهای غیر نرمال تحقیق

متغیر

Sig

نسبت مشاهده‌شده برای طبقه

۳=>

۳<

تعهد عاطفی

۰٫۰۰۱

۱۳

۳۷

تعهد مستمر

۰٫۰۰۷

۱۵

۳۵

عملکرد صادرات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...