اساس پرسشنامه مورد استفاده تحقیق گومژوهمکارانش بوده است باتوجه به اینکه پرسشنامه اصلی برای نظر سنجی از شرکت های تولیدی طراحی شده دراین پرشسنامه مفاهیم اصلی مورد استفاده همان ابعاد چهارگانه قابلیت یادگیری سازمانی گومژ و همکارانش بوده است اما سوالات و نحوه بیان آنها طوری اصلاح شده است که به اجرای حاکمیت بالینی ربط داده شده است ومناسب پاسخ دادن کادر بیمارستان می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۷- روایی و پایایی پرسشنامه
اعتبارسنجی پرسشنامه بوسیله روایی محتوا،قابلیت اطمینان وپایایی داخلی وروایی همگرایی وتمایز ذکرمی شود روایی محتوا،به کافی بودن آیتم های درنظر گرفته شده برای شنجش موضوع مورد بحث بر میگردد روش نمره گذاری در این پرسشنامه به صورت پرشسنامه پنج درجه‌ای لیکرت می باشد. در پرسشنامه گویه ها آزمودنی،اگر گزینه کاملآ مخالفم را انتخاب نماید نمره ۵ و بقیه به صورت «مخالفم» ، «تاحدودی» ، «موافقم» و «کاملآ موافقم» به ترتیب کم می‌شود.در این پرسشنامه طبق مولفه های ارائه شده در مدل مفهومی تحقیق سوالات مولفه بندی شده و سوالات هر مولفه مشخص گردیده است و با راهنمایی استاد راهنمای تحقیق بومی سازی شده و تعداد سوالات این پرسشنامه در۵۰گویه خلاصه ومورد استفاده قرارگرفته است. برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که برای متغییر تعهد مدیریت۶۹/۰، دید سیستمی۷۲/۰، فضای باز و آزمایشگری۶۸/۰ ، انتقال و یکپارچه سازی دانش۷۳/۰ و برای کل پرسشنامه ۷/۰ بدست آمد که بیانگر پایایی قابل قبول پرسشنامه یاد شده است.
۳-۸- گردآوری داده ها
در این تحقیق از دو روش برای جمعآوری داده ها استفاده شدهاست:
۳-۸-۱- روشکتابخانهای
برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات تحقیق و آشنایی با تحقیقات مربوطه به کتب، پایاننامهها، مجلات و مقالات مراجعه گردید. و ضمنآبا جستجوی اینترنتی و مراجعه حضوری به کتابخانه عمومی شهرستان جمعآوری شد تا مورد استفاده قرارگیرد.
۳-۸-۲- روشمیدانی
برای گردآوری داده ها پرسشنامهای که شامل مقیاس‌های قابلیت یاگیری سازمانی و تاثیر آن براجرای حاکمیت بالینی بود در روش میدانی مورد استفاده قرارگرفت. این پرسشنامه ها بین۱۷۰نفر از کادر درمان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل که به روش نمونهگیری تصادفی ساده بدون جایگزین انتخاب شده بودند توزیع گردید که پرسشنامه های تکمیل شده مورد بررسی وتجزیه و تحلیل قرار گرفت.
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها
۳-۹-۱- روش رگرسیون
در تحقیقاتی که از تحلیل رگرسیون استفاده می‌شود، هدف معمولاً پیش‌بینی یک یا چند متغیر ملاک از یک یا چند متغیر پیش‌بین است. چنانچه هدف پیش‌بینی یک متغیر ملاک از چند متغیر پیش‌بین باشد از مدل رگرسیون چند‌گانه استفاده می‌شود. در صورتی که هدف، پیش‌بینی همزمان چند متغیر ملاک از متغیرهای پیش‌بین یا زیرمجموعه‌ای از آنها باشد از مدل رگرسیون چند متغیری استفاده می‌شود. رگرسیون چند متغیری دوکارکرد عمده دارند الف) حداقل تعداد پیش‌بینی‌های لازم برای پیش‌بینی یک ملاک را تعیین می‌کند . ممکن است بعضی از پیش‌بینی‌ها که به طور معنادار به ملاک ربط دارند با یکدیگر نیز همبسته باشند، بنابراین همه آنها برای پیش‌بینی ضروری نخواهند بود. ب) بررسی اینکه آیا وقتی سایر متغیر‌ها کنترل شده و یا ثابت نگه داشته می‌شوند، پیش‌بینی‌های معینی که به گونه معنی‌داربا ملاک همبسته باشند باقی می‌مانند یا نه. دراین تحقیق هم به سبب داشتن شرایط لازم از رگرسیون گام به گام که یکی از مهمترین و در عین حال معمول‌ترین روش‌ها است استفاده می‌شود.
۳-۹-۱-۱- رگرسیون چندگانه
رگرسیون چندگانه روشی برای مطالعه سهم یک یا چند متغیر مستقل (xi) در پیش‌بینی متغیر وابسته(y) است. متغیرهای مستقل را متغیرهای پیش‌بین و متغیر وابسته را متغیر ملاک نیزمی‌گویند. از تحلیل رگرسیون می توان هم در تحقیقات آزمایشی و هم در غیرآزمایشی استفاده کرد. متغیرهای مستقل در تحلیل رگرسیون چندگانه می‌تواند پیوسته، گسسته و یا هردو نوع باشد. متغیروابسته در رگرسیون چندگانه پیوسته است۰
۳-۹-۱-۲- رگرسیون گام به گام
در روش گام به گام نحوه ورود متغیرها به تحلیل در اختیار محقق نیست و قبلاً شرح داده شده است. پس از انتخاب یک متغیر، R2 مربوطه محاسبه می‌شود. در این روش تغییر در R2پس از حذف اثر متغیرهایی است که در معادله قبلاً وارد شده نه آنهایی که در مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است. از روش گام به گام برای پیش‌بینی متغیر وابسته و نه تبیین استفاده می‌شود.
فصل چهارم
یافته های تحقیق
۴-۱- یافته های توصیفی

جدول( ۴-۱ )توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

جنسیت

فراوانی

درصد

مرد

۶۳

۱/۳۷

زن

۱۰۷

۹/۶۲

جمع

۱۷۰

۱۰۰

طبق نتایج جدول (۴-۱) ۱/۳۷ درصد پاسخگویان مرد هستند و ۹/۶۲ درصد نیز زن هستند.

نمودار( ۴-۱ )جنسیت پاسخگویان

جدول( ۴-۲ )توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن

گروه سنی

فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...