• بین میزان تعهد عاطفی با میزان عملکرد مدیران مدارس بندر عباس رابطه مستقیم وجود دارد.
    • بین میزان تعهد مستمر با میزان عملکرد مدیران مدارس بندر عباس رابطه مستقیم وجود ندارد.
    • بین میزان تعهد تکلیفی با میزان عملکرد مدیران مدارس بندر عباس رابطه مستقیم وجود ندارد.

بنابراین بین میزان تعهد سازمانی با میزان عملکرد مدیران مدارس بندر عباس رابطه مستقیم وجود ندارد و در نهایت پیشنهاداتی ارائه شده است که می تواند مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱۲) مطالعه زهرا سیرت دوست حلیم تحت عنوان بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با میزان عملکرد کارکنان ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (۱۳۸۴)
سنجش نگرش تعهد سازمانی با بهره گرفتن از شاخص آلن و میر و شاخص عملکرد شغلی ( نمره ارزشیابی عملکرد کارکنان) می باشد. از جامعه ۷۶۱ نفری نمونه ۲۰۰ نفری انتخاب گردیده است و نتایج زیر را در بر داشته است:

    1. بین تعهد عاطفی و میزان عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.
    1. بین تعهد مستمر و میزان عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود ندارد.
    1. بین تعهد تکلیفی و میزان عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود ندارد.
    1. بین جنسیت و تعهد سازمانی رابطه معنا داری وجود دارد.
    1. بین وضعیت تحصیلی و تعهد سازمانی رابطه معنا داری وجود ندارد.
    1. بین تجربه و تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.نتایج این تحقیق نشانگر این است که متغیر تعهد عاطفی نسبت به سایر متغیرها از نتایج بهتری برخوردار بوده،بدین معنی که با افزایش تعهد سازمانی در بعد تعهد عاطفی، میزان عملکرد شغلی آنان نیز افزایش یافته است.

۱۳)مطالعه سامان شیخ اسمعیلی(۱۳۹۰) تحت عنوان بررسی ارتباط هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بانکهای خصوصی و دولتی شهر سنندج . هدف شناسایی میزان رابطه بین هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شعب بانکهای شهر سنندج و آزمون فرضیه(( بین هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ، در شعب بانک سنندج رابطه معنی دار وجود دارد )) نتایج و یافته های نهایی پژوهش ایشان ، حاکی از وجود ارتباط معنی دار ، بین هوش هیجانی و ابعاد آن(خودآگاهی،خودمدیریتی،آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط)با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در شعب بانکی مورد مطالعه می باشد.سنجش هوش هیجانی با بهره گرفتن از پرسشنامه برادبری و گریوز و سنجش رفتار شهروندی سازمانی با بهره گرفتن از پرسشنامه پادساکف بوده است. از جامعه ۳۲۱۰ نفری نمونه ۳۴۳ نفری انتخاب گردیده است و با هدف شناسایی میزان رابطه بین هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در شعب بانکهای خصوصی و دولتی شهر سنندج و آزمون فرضیه اهم بین هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ، در شعب بانک سنندج رابطه معنی دار وجود دارد ، یافته های نهایی پژوهش ایشان ، حاکی از تایید فرضیه اهم یعنی وجود ارتباط معنی دار ، بین هوش هیجانی و ابعاد آن ( شامل خودآگاهی ، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط ) با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در شعب بانکی مورد مطالعه می باشد.
۳-۱- مقدمه
دستیابی به اهداف علم یا شناخت علمی میسر نخواهد بود ، مگر زمانی که با روش شناسی [۱۱۵] درست صورت پذیرد.به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار می یابد نه موضوع تحقیق.پژوهشگر باید توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهای تحقیق به شدت تحت تاثیر اعتبار روشی است که برای تحقیق خود انتخاب می کند.(خاکی ، ۱۳۷۸ : ۱۵۵) تحقیق را به دو منظور متفاوت انجام می دهند : ۱-حل مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد.
۲-افزودن به مجموعه دانش بشری در زمینه خاصی که مورد علاقه محقق است.
در این فصل به بررسی چگونگی گردآوری داده ها ، تحلیل آنها جهت استفاده از داده های خام در راستای سوالات تحقیق پرداخته می شود.همچنین در این فصل تعریف و تفصیل مفاهیم اساسی همچون (جامعه آماری ، نمونه گیری و چگونگی آزمون فرضیات) ارائه گردیده و بررسی می گردد.
۳-۲-روش پژوهش
روش تحقیق مجموعه ای از قواعد ، ابزارها و راه های معتبر (قابل اطمینان ، نظام یافته)برای بررسی واقعیتها ، کشف مجهولها و دستیابی به راه حل مشکلات است(خاکی ، ۱۳۷۸ : ۲۰۱)
این پژوهش در دسته بندی کلی ، توصیفی به حساب می آید . تحقیق توصیفی ، آنچه را که هست توصیف و تفسیر می کند و به شرایط و روابط موجود ، عقاید متداول ، فرآیندهای جاری، آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد.تمرکز اصلی در درجه اول به زمان حال است ، هر چند غالباً رویدادها و آثار گذشته را نیز که به شرایط موجود مربوط می شود مورد بررسی قرار می دهد (خاکی، ۱۳۷۸ :۲۰۱)روش تحقیق پیمایشی نوعی از تحقیقات توصیفی است که برای ویژگیهای یک جامعه آماری به کار می رود (دلاور ، ۱۳۸۰ : ۱۷)
همچنین برای دریافت نظر موافقان و مخالفان یک عقیده ، روش یا مفهوم از روش تحقیق پیمایشی استفاده می شود.در اینجا به نکات و عوامل مهم و با معنی توجه می شود که به نحوی در شناخت گذشته و حال و یا مطالعه میزان تغییرات در یک مورد خاص موثر است و این روش بطور عمیق کنش و واکنشهای میان عوامل بوجود آورنده تغییر یا رشد و گسترش را در مورد یا زمینه ای خاص بررسی می کند و گاهی محقق برای نمایش میزان تغییرات یاد شده و گسترش در یک دوره بخصوص به مطالعات تداومی می پردازد.ابزارهای جمع آوری اطلاعات در این روش کمی باشد.با توجه به اینکه آزمونهای چند گزینه ای کمی هستند ، لازم است تجزیه و تحلیل پاسخهای گزارش شده بصورت کمی انجام شود.پرسشنامه و مصاحبه های انفرادی یا گروهی ابزارهای جمع آوری اطلاعات در این زمینه می باشند.(خاکی ، ۱۳۷۸ : ۱۱۲)
تحقیق حاضر از نظر روش تحقیق ، توصیفی – پیمایشی است زیرا شرح مفصلی از وضعیت موجود را جمع آوری می کند با این نیت که از این داده ها برای اصلاح یا تعدیل شرایط موجود استفاده کند یا این که برای بهسازی آنها طرحهای مستدلی را قید نماید(دئوبالدبی،ون و دلن، ۱۳۷۷)
۳-۳- جامعه آماری
جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدهایی که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند (سرمد و دیگران ، ۱۳۸۰ : ۱۷۷)صفت مشترک عبارت است از :صفتی که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد.(حافظ نیا ، ۱۳۷۷ : ۱۱۹)جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان زن و مرد اداره کل بیمه سلامت استان تهران، اعم از رسمی و غیر رسمی را در سال ۱۳۹۱ در بر می گیرد که تعداد آنان ۴۴۷ نفر می باشد. جدول (۳-۱ ) جامعه آماری پژوهش را برحسب جنسیت و نوع استخدام نشان می دهد.
جدول ۳-۱: توزیع جامعه آماری بر حسب جنسیت و نوع استخدام (رسمی-غیر رسمی)

ردیف

نام واحدهای اصلی

رسمی

غیر رسمی

مرد

زن

مرد

زن

۱

اسناد بستری

۱۵

۵

۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...