همچنین تحقیقی توسط توماس و همکاران[۱۹] (۲۰۰۲) نیز روابط بین پاسخ گویی، رضایت شغلی و اعتماد را مورد بررسی قرار دادند در نتیجه پژوهش اشاره شده است که هر چه پاسخگویی بیشتر باشد رضایت ارتقاء خواهد یافت اما ممکن است این قضیه بر عکس آن صادق نباشد یعنی ممکن است رضایت بالا باشد اما به علت ابهام در اعتماد پاسخگویی عملکرد ضعیفی داشته باشد.
فصل سوم
روش تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه
این بخش مهمترین بخش تحقیق می‌باشد و حلقه ارتباطی بین ایجاد سؤال در ذهن و ارائه پاسخ اولیه و آزمون پاسخ اولیه می‌باشد. در فصل سوم ابتدا در خصوص روش تحقیق توضیح داده می‌شود، سپس جامعه آماری تحقیق معرفی می‌گردد، در مورد روش نمونه‌گیری و محاسبه تعداد نمونه‌ها بحث می‌شود، درگام بعد روش جمع‌ آوری داده‌ها توضیح داده خواهد شد، مبحث بعدی چگونگی حصول اطمینان از روایی و پایایی جمع‌ آوری داده‌هاست و در انتها روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق بیان می‌گردد.
روش تحقیق
این تحقیق از نظر روش از نوع توصیفی، همبستگی و پیمایشی است.
۳-۲-۱- تحقیق توصیفی
تحقیق توصیفی[۲۰] شامل مجموعه روش‌هایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می‌‎تواند صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم‌گیری باشد. بیشتر تحقیقات علوم رفتاری را می‌توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد (سرمد و دیگران، ۱۳۸۳: ۸۱).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۲-۲- تحقیق همبستگی
در تحقیق همبستگی[۲۱] هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه‌ی بین دو یا چند متغیر کمی (قابل سنجش) وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چه قدر است؟ هدف از مطالعه همبستگی ممکن است برقراری یک رابطه یا نبود آن، وبه کارگیری روابط در انجام پیش‌بینی‌ها است. مطالعات همبستگی تعدادی از متغیرهایی را که تصور می‌شود با یک متغیر پیچیده عمده مرتبط هستند ارزیابی می‌کند (خاکی، ۱۳۸۲: ۲۱۸).
۳-۲-۳- تحقیق پیمایشی[۲۲]
پیمایش روشی در تحقیق اجتماعی است که فراتر از یک تکنیک خاص در گردآوری اطلاعات است، هر چند عمدتاً در آن از پرسشنامه استفاده می‌شود اما فنون دیگری از قبیل مصاحبه‌ی ساختارمند، مشاهده، تحلیل محتوا و … هم به کار می‌روند. مشخصه‌ی پیمایش مجموعه‌ی ساختارمند یا منطقی از داده‌هاست که آن را ماتریس متغیر برحسب داده‌های موردی می‌نامند که پرسشنامه ساده‌ترین راه تهیه‌ی این ماتریس داده‌های ساختارمند است (خاکی، ۱۳۸۲: ۲۱۲).
جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری
جامعه به مجموعه‌ای از افراد یا واحدهایی که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند، گفته می‌شود (خاکی،۱۳۸۲ : ۲۷۳). جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان بانک رفاه استان گلستان را شامل می‌شود.
سؤالی که در جریان تحقیق پیش می‌آید این است که محقق چه تعداد از افراد جامعه‌ی مورد مطالعه را می‌تواند به عنوان نمونه تعیین کند یا بعبارتی حجم و تعداد افراد نمونه چند نفر باید باشد تا محقق بتواند با اطمینان خاطر نتایج حاصل و شاخص‌های محاسبه شده را به جامعه‌ی مورد مطالعه تعمیم دهد.
در تحقیق حاضر جهت محاسبه حجم نمونه برای مشتریان به علت اینکه حجم جامعه نامحدود است طبق جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه ۳۸۵ نفر از جامعه آماری انتخاب می‌شوند. همچنین جهت انتخاب نمونه مناسب و برای توزیع پرسشنامه از روش کیفی قضاوتی استفاده شده است. برای رفع اثرات پرسش‌نامه‌های گمشده و ناقص و موارد پاسخ داده نشده توسط پاسخگویان بر روی نتایج پژوهش، حدود ۱۰ درصد حجم نمونه برآورد شده، پرسشنامه اضافی بین پاسخگویان پخش و در نهایت ۳۹۵ پرسشنامه برای مشتریان جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها انتخاب شدند.
روش جمع آوری اطلاعات

            1. مطالعه کتابخانه ای

روش های کتابخانه‌ای در تمامی تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی در بعضی از آن‌ها در بخشی از فرایند تحقیق از این روش استفاده می‌شود و در بعضی از آنها موضوع تحقیق از حیث روش، ماهیتاً کتابخانه‌ای است و از آغاز تا انتها متکی بر یافته‌های تحقیق کتابخانه‌ای است (حافظ نیا، ۱۳۸۵: ۱۶۴). در این تحقیق نیز مطالعات گسترده‌ای در خصوص مباحث پاسخگویی و وفاداری مشتری با کمک منابع موجود از قبیل مقالات و کتب فارسی و لاتین، پایان نامه‌ها و منابع اینترنتی جهت جمع آوری اطلاعات صورت گرفته است.

      1. مطالعه میدانی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...