• در دوران استعمار بریتانیا، سازوکارهای سنتی اجرای عدالت اوگاندا به تدریج جای خود را به قوانین و محاکم قضایی دادند. این امر منجر به تحلیل جایگاه بزرگان اقوام و قبایل در حل اختلافات شد. گرچه آنان به نقش خود در حل اختلافات خانوادگی و میانجی گری ادامه دادند. از آن جا که نظام عدالت قضایی مبتنی بر احراز مسئولیت شخصی بود، این امر کمرنگ شدن اهمیت سازوکارهای سنتی را به دنبال داشت.
    Baines, Erin et al.,Roco Wat I Acholi. Restoring Relationships in Acholi-land: Traditional Approaches to Justice and Reconciliation“, Vancouver and Gulu: Liu Institute for Global Issues, Gulu District NGO Forum and Ker Kwaro Acholi, September 2005, p. 18. Available on the Liu Institute for Global Issues website. Available at:
    http://www.internalـdisplacement.org/8025708F004CE90B/(httpDocuments)/0708E055022B8F29C12570D0005DBF09/$file/Roco+Wat+I+Acoli-2005.pdf (Last Visited 13 January 2014)
    تا قبل از مدرنیزه شده نظام عدالت قضایی در سیرالئون، سازوکارهای سنتی در این کشور نقش عمده ای در حل و فصل اختلافات و رسیدگی به دعاوی داشتند. سازوکارهای سنتی که عمدتاً متشکل از بزرگان اقوام بودند و فرایند رسیدگی در آن ها برخلاف نظام عدالت کیفری مدرن، جامعه محور بود. با تصویب قانون محاکم محلی در سال ۱۹۶۳، از اهمیت سازوکارهای سنتی موجود برای حل اختلافات کاسته شد و اکثر مردم سیرالئون تحت صلاحیت این محاکم قرار گرفتند. ↑
  • ( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...