Matrimid® ۵۲۱۸

Cu–BPY–HFS

H2,N2,O2,CO2,CH4

۰-۴۰

[۸۸]

۱۱

Matrimid®

MOP-18

H2,N2,O2,CO2,CH4, C3H6, C3H8

۰-۴۴

[۸۹]

جدول(۱-۳)خلاصه ای از غشاهای ماتریس آمیخته شامل نانوذرات معدنی تراوا
تعداد زیادی از محققان از نانو MOFs به عنوان پرکننده در ساخت MMMs استفاده کردند . جدول (۱-۳) خلاصه ای از این غشاها را نشان میدهد . در این جدول رفتار غشاها از نظر تراوایی و گزینش پذیری ، پر کننده و پلیمر استفاده شده در آن ، گازهای مورد آزمایش قرار گرفته و کسر بارگذاری ذرات نشان داده شده است .
ما برای درک بهتر موضوع و بررسی اینکه کدام یک از پدیده های گفته شده یعنی سفت شدن بخشی از پلیمر و یا افزایش حجم آزاد آن هنگام افزودن نانو ذرات معدنی به پلیمر رخ میدهد در هر نه سیستم تراوایی را با بهره گرفتن از مدل مکسول پیش بینی کردیم . مدل مکسول تماس بین ذرات پرکننده و ماتریس پلیمری را کاملا ایده آل فرض میکند بنابراین میتوان گفت هرگاه پیش بینی مکسول کمتر از داده های تجربی باشد عامل دیگری به غیر از بیشتر بودن تراوایی فاز پراکنده نسبت به پیوسته تاثیر گذار است این عامل میتواند افزایش حجم ازاد پلیمر باشد . داده های آزمایشگاهی شامل ۹ سیستم مختلف و دارای ۱۶۴ نقطه داده ی متفاوت میباشد که شامل سیستم های ۱ تا ۹ در جدول(۱-۳) میباشد و در مورد سیستم های ۱۰ و ۱۱ این جدول به این دلیل پیش بینی صورت نگرفته است که هیچ منبع معتبری وجود ندارد تا تراوایی گازهای مختلف را در فاز پراکنده آن ها (ذرات معدنی) گزارش کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

برای این منظور نیاز به داشتن اطلاعاتی در مورد تراوایی فاز پیوسته یا همان پلیمر و فاز پراکنده یا همان ذرات معدنی داریم تراوایی گازهای مورد استفاده در این پژوهش برای ذرات معدنی در جدول(۲-۳) و تراوایی فاز پیوسته در جدول (۲-۳) و به عنوان کسر بارگذاری صفر موجود است و کسر بارگذاری ذرات نیز در جدول (۲-۳) قابل رویت می باشد .
جدول(۲-۳-الف) مقایسه داده های آزمایشگاهی با پیش بینی مدل مکسول برای سیستم های مختلف(سیستم ۱-۵)

تراوایی محاسبه شده توسط مدل مکسول شده(Barrer)

تراوایی اندازه گیری شده(Barrer)

کسر بارگذاری ذرات

شماره

H2

N2

O2

CO2

CH4

H2

N2

O2

CO2

CH4

۱۶۳۰

۱۸۰

۵۸۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...