ادعاهای بانک در مورد خدماتش برای من قابل باور است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

قابلیت اعتماد برند

۲۱

بانک، آنچه را که قول به انجامش داده، ارائه کرده است.

۲۲

بانک دارای شهرتی است که باعث اعتماد من به آن می­ شود.

۲۳

بانک به آنچه که نیست وانمود نمی­کند

۲۴

این بانک یادآور موسسه ای با صلاحیت است و به کاری که انجام می­دهد آگاهی دارد.

۲۵

این بانک در استفاده از تکنولوژی برای ارائه بهتر خدمات، پیشگام است.

۲۶

نمایشگر ۵-۳٫ پرسش­های پرسشنامه به تفکیک متغیرها
۹-۳٫ روش انجام پژوهش
ما از میان بانک­های دولتی بانک سپه را انتخاب کردیم زیرا که نخستین و قدیمی­ترین بانک دولتی ایران است و هم اکنون نیز همان­گونه که از شعار تبلیغاتیشان مشهود است بین بانک­های دولتی ایران، چه از لحاظ ارائه­ برخی خدمات و چه از لحاظ محاسنی مانند حفظ محیط زیست و یا طرح تکریم ارباب رجوع، بانک پیشرو محسوب می­ شود و از میان بانک­های خصوصی نیز بانک اقتصاد نوین را انتخاب کردیم چراکه نخستین بانک خصوصی ایران است.
برای انجام کار پس از مطالعات کتابخانه­ای، پرسشنامه­ای تهیه شد. دراین پژوهش با توجه به ماهیت و اهداف پژوهش، با نظرخواهی از اساتید، متخصصین و صاحب نظران، اعتبار محتوایی و اصلاحات لازم صورت پذیرفت و هم­چنین جهت تعیین پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد.
در خصوص شاخص مورد استفاده در پژوهش، در پرسشنامه، ۶ عامل مورد استفاده قرار گرفت که ضریب آلفای کرونباخ برای تک تک آن­ها محاسبه و جهت اندازه ­گیری متغیرهای پژوهش، از طیف ۷ گویه­ای لیکرت که یکی از رایج­ترین مقیاس­های اندازه ­گیری به شمار می­رود، استفاده شده است.
پرسشنامه پس از تایید پایایی و روایی، در عملیات میدانی برای سنجش شاخص­ های مورد نظر استفاده شد و جهت پاسخ­گویی در دسترس مشتریان شعبه­های این دو بانک قرار گرفت. پس از تکمیل پرسشنامه ­ها، داده ­های هر بانک جداگانه تحلیل شد که نتایج آن در فصل ۴ ارائه خواهد شد. و در پایان، این دو بانک از لحاظ میزان تاثیر اعتماد برند بر مشتریان، با یکدیگر مقایسه شدند. نرم افزارهای مورد استفاده برای تحلیل داده ­ها بسته های نرم افزاری SPSS و LISREL هستند.
۱-۹-۳٫ آزمون­های مورد استفاده
به جهت کسب اطمینان از کفایت داده­­های پژوهش جهت انجام تحلیل عاملی، از آزمون بارتلت و ضریب KMO استفاده می­ شود.
با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون، روابط بین متغیر­های پژوهش مطالعه شد. برای ارزیابی مدل مفهومی، از مدل اندازه ­گیری در مدل معادلات ساختاری که همان تحلیل عاملی تائیدی است، استفاده می­ شود.
در پایان، به منظور مقایسه­ وضعیت دو بانک سپه و اقتصاد نوین، از آزمون میانگین دو جامعه استفاده خواهد شد که یکی از جوامع، مشتریان بانک اقتصاد نوین و دیگری مشتریان بانک سپه هستند.
۱- ۴٫ مقدمه
در این فصل به تحلیل داده ­ها می­پردازیم. تحلیل داده‌ها[۱۰۵] فرآیندی چند مرحله‌ای است تا داده‌هایی که از روش به کارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در نمونه­ (جامعه) آماری فراهم آمده‌اند، خلاصه، کد­بندی، دسته­بندی و در نهایت پردازش ‌شوند تا زمینه­ برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط‌ها بین این داده‌ها، به منظور آزمون فرضیه ­ها، فراهم آید.
تحلیل درست و علمی داده‌های پژوهش، جز جدایی­ناپذیر انجام پژوهش‌های علمی قلمداد می‌شود. چه بسیار پژوهش‌هایی که علیرغم در اختیار داشتن داده‌های درست، به خاطر تشخیص و اجرای نادرست آماری، یافته‌هایشان از خطای بالا و قابلیت اتکای پایینی برخوردار است (حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸). البته تحلیل داده‌های پژوهش، به تنهایی برای یافتن پاسخ پرسش‌های پژوهش کافی نیست، بلکه تعبیر و تفسیر[۱۰۶] این داده‌ها نیز لازم است .
به­ طور کلی تحلیل آماری داده‌ها، به عنوان بخشی از روش شناسی علمی، دو هدف اساسی دارد؛

  • ۱. توصیف شواهد تجربی، که از راه مشاهده یا آزمایش درباره موضوع مورد پژوهش گردآوری می‌شود.
  • ۲. تفسیر نتایج توصیفی به منظور ارزشیابی فرضیه‌های پژوهش (هومن، ۱۳۸۹).
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...