فایل شماره 6205 |
ادعاهای بانک در مورد خدماتش برای من قابل باور است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
قابلیت اعتماد برند
۲۱
بانک، آنچه را که قول به انجامش داده، ارائه کرده است.
۲۲
بانک دارای شهرتی است که باعث اعتماد من به آن می شود.
۲۳
بانک به آنچه که نیست وانمود نمیکند
۲۴
این بانک یادآور موسسه ای با صلاحیت است و به کاری که انجام میدهد آگاهی دارد.
۲۵
این بانک در استفاده از تکنولوژی برای ارائه بهتر خدمات، پیشگام است.
۲۶
نمایشگر ۵-۳٫ پرسشهای پرسشنامه به تفکیک متغیرها
۹-۳٫ روش انجام پژوهش
ما از میان بانکهای دولتی بانک سپه را انتخاب کردیم زیرا که نخستین و قدیمیترین بانک دولتی ایران است و هم اکنون نیز همانگونه که از شعار تبلیغاتیشان مشهود است بین بانکهای دولتی ایران، چه از لحاظ ارائه برخی خدمات و چه از لحاظ محاسنی مانند حفظ محیط زیست و یا طرح تکریم ارباب رجوع، بانک پیشرو محسوب می شود و از میان بانکهای خصوصی نیز بانک اقتصاد نوین را انتخاب کردیم چراکه نخستین بانک خصوصی ایران است.
برای انجام کار پس از مطالعات کتابخانهای، پرسشنامهای تهیه شد. دراین پژوهش با توجه به ماهیت و اهداف پژوهش، با نظرخواهی از اساتید، متخصصین و صاحب نظران، اعتبار محتوایی و اصلاحات لازم صورت پذیرفت و همچنین جهت تعیین پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد.
در خصوص شاخص مورد استفاده در پژوهش، در پرسشنامه، ۶ عامل مورد استفاده قرار گرفت که ضریب آلفای کرونباخ برای تک تک آنها محاسبه و جهت اندازه گیری متغیرهای پژوهش، از طیف ۷ گویهای لیکرت که یکی از رایجترین مقیاسهای اندازه گیری به شمار میرود، استفاده شده است.
پرسشنامه پس از تایید پایایی و روایی، در عملیات میدانی برای سنجش شاخص های مورد نظر استفاده شد و جهت پاسخگویی در دسترس مشتریان شعبههای این دو بانک قرار گرفت. پس از تکمیل پرسشنامه ها، داده های هر بانک جداگانه تحلیل شد که نتایج آن در فصل ۴ ارائه خواهد شد. و در پایان، این دو بانک از لحاظ میزان تاثیر اعتماد برند بر مشتریان، با یکدیگر مقایسه شدند. نرم افزارهای مورد استفاده برای تحلیل داده ها بسته های نرم افزاری SPSS و LISREL هستند.
۱-۹-۳٫ آزمونهای مورد استفاده
به جهت کسب اطمینان از کفایت دادههای پژوهش جهت انجام تحلیل عاملی، از آزمون بارتلت و ضریب KMO استفاده می شود.
با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون، روابط بین متغیرهای پژوهش مطالعه شد. برای ارزیابی مدل مفهومی، از مدل اندازه گیری در مدل معادلات ساختاری که همان تحلیل عاملی تائیدی است، استفاده می شود.
در پایان، به منظور مقایسه وضعیت دو بانک سپه و اقتصاد نوین، از آزمون میانگین دو جامعه استفاده خواهد شد که یکی از جوامع، مشتریان بانک اقتصاد نوین و دیگری مشتریان بانک سپه هستند.
۱- ۴٫ مقدمه
در این فصل به تحلیل داده ها میپردازیم. تحلیل دادهها[۱۰۵] فرآیندی چند مرحلهای است تا دادههایی که از روش به کارگیری ابزارهای جمع آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمدهاند، خلاصه، کدبندی، دستهبندی و در نهایت پردازش شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این دادهها، به منظور آزمون فرضیه ها، فراهم آید.
تحلیل درست و علمی دادههای پژوهش، جز جداییناپذیر انجام پژوهشهای علمی قلمداد میشود. چه بسیار پژوهشهایی که علیرغم در اختیار داشتن دادههای درست، به خاطر تشخیص و اجرای نادرست آماری، یافتههایشان از خطای بالا و قابلیت اتکای پایینی برخوردار است (حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸). البته تحلیل دادههای پژوهش، به تنهایی برای یافتن پاسخ پرسشهای پژوهش کافی نیست، بلکه تعبیر و تفسیر[۱۰۶] این دادهها نیز لازم است .
به طور کلی تحلیل آماری دادهها، به عنوان بخشی از روش شناسی علمی، دو هدف اساسی دارد؛
- ۱. توصیف شواهد تجربی، که از راه مشاهده یا آزمایش درباره موضوع مورد پژوهش گردآوری میشود.
- ۲. تفسیر نتایج توصیفی به منظور ارزشیابی فرضیههای پژوهش (هومن، ۱۳۸۹).
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 10:51:00 ب.ظ ]
|