۲

ریچارد و جولیا شارپلی

۱۹۹۷

نویسندگان براین باورند که گردشگری تنها یکی از چند راه معتبر و موفقیت آمیز در توسعه فرهنگ بومی است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳

آلپیزارفرانسیسکو

۲۰۰۵

بررسی قیمت گذاری بر مناطق حفاظت شده براساس ماهیت گردشگری از لحاظ موقعیتی بررسی شده است و منوط بر مناطق حفاظت شده در کشور امریکا می باشد.

۴

کلاریدس سوفرانیس

۲۰۰۳

قیمت و کیفیت درگردشگری بین المللی بررسی شده است که قیمت و کیفیت را در مناطق گردشگری مورد مطالعه قرارداده است.

گفتار پنجم
مطالعه موردی تحقیق
۲-۵) مطالعه موردی تحقیق
۲-۵-۱) گردشگری در زنجان
استان زنجان با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های شمال غرب کشور با شمال و مرکز، به خصوص تهران که به عنوان بزرگترین بازار گردشگرفرست ایران محسوب می‌شود، به لحاظ جغرافیایی دارای نقش مهمی در منطقه می‌باشد. علاوه بر این دارا بودن منابع متعدد طبیعی و تاریخی‌ـ فرهنگی مانند غار کتله‌خور و دو اثر ثبت شده جهانی که دارای اهمیت جهانی هستند، نشانگر پتانسیل بالقوه این منطقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی است. گنبد سلطانیه به عنوان یکی از عظیم‌ترین گنبدهای جهان، دارای ارزش‌های تاریخی ـ فرهنگی زیادی برای گردشگران است. همچنین کشف مردان نمکی ـ تاکنون پنج مرد نمکی در معدن نمک چهرآباد زنجان کشف شده است ـ در این استان، باعث توجه تعداد زیادی از گردشگران به ویژه محققان باستانشناسی، تاریخ، مردم‌شناسی و انسان‌شناسی به این خطه گردیده است(اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان).
علیرغم همه‌ی اینها، این استان به لحاظ آمارهای گردشگری حتی در مقایسه با سایر استان‌های کشور، وضعیت چندان مناسبی ندارد. استان زنجان در حدود ۶/۰ درصد گردشگران داخلی و ۳/۰ درصد گردشگران خارجی کشور را به خود اختصاص داده است. میزان شب اقامت گردشگران این استان نیز کمتر از یک شب می‌باشد(همان ماخذ ).
جدول۲- ۳:گردشگران ورودی به استان زنجان(۱۳۹۰-۱۳۸۵)

نوع گردشگران /سال

۱۳۸۵

۱۳۸۶

۱۳۸۷

۱۳۸۸

۱۳۸۹

۱۳۹۰

گردشگر داخلی(نفر)

۱۳۰۱۷۸

۱۸۰۵۰۰

۱۹۴۶۰۰

۳۰۲۰۰۰

۳۶۲۰۰۰

۳۱۲۰۰۰

گردشگر خارجی(نفر)

۲۲۳۴

۲۸۹۴

۳۲۱۰

۳۲۸۰

۳۶۰۰

۲۶۵۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...