فایل شماره 6410 |
حفظ و مراقبت از همهی مشتریان موجود
نرخ پاسخگویی
میزان سود حاصل از حضور یک دورهای مشتری
رضایتمندی مشتری
انتقال ترافیک به وبسایتهای خردهفروشی
افزایش ترافیک موجود
منبع آگاهی[۷۱]
استخدام کارمندان جدید
کاهش هزینههای استخدام
استخدام موفق
مزیتهای ذکر شده، امکاناتی است که رسانه جدید در اختیار بازاریابان قرار میدهد تا آنها بتوانند از این مزایا برای بررسی اثربخشی تبلیغات تجاری شرکت مطبوعشان استفاده نمایند. (حنفیزاده، ۱۳۸۸)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۲-۲-۵-۱۰- معایب تبلیغات در اینترنت
معایبی نیز بر تبلیغات در اینترنت مترتب است که به اختصار به آنها میپردازیم.
مشکلات اندازهگیری[۷۲]
با توجه با تازگی ظهور این رسانه، معیارهای دقیق و جهانی، برای سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی هنوز به وجود نیامده است.
مشخصات و ویژگیهای مخاطبان
اکثر کاربران به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقمند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتومبیل، مسافرت و خدمات مالی است.
دشواری شبکه[۷۳]
یکی از شکایات عمده مربوط به شبکه، زمان مورد نیاز برای دسترسی به اطلاعات است. با ورود هر چه بیشتر مردم به این شبکه، این مساله وخیم تر میشود.
ازدحام[۷۴]
با زیاد شدن آگهیهای تبلیغاتی، احتمال این که یک آگهی مورد توجه قرار گیرد، به شدت کاهش مییابد و متاسفانه ممکن است آگهی شرکت ما در میان آگهیهای عدیدهای اصطلاحا گم بشود.
قابلیت فریب دادن[۷۵]
مرکز آموزش ارتباطات رسانهای آمریکا، اینترنت را «شبکه فریب» نامیده است. چرا که برخی از تبلیغ کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند.
هزینه
بسیاری از تبلیغ کنندگان معتقدند که شبکه اینترنت رسانه موثری برای اقلام با قیمت بالا است. اما برای محصولات مصرفی ارزان قیمت مثل صابون یا بیسکوییت کمتر اثربخش است. هزینههای نسبتا زیاد تبلیغات و تحویل کالا، جاذبه شبکه را محدود میکند.
کیفیت تولید محدود
تبلیغات در شبکه اگر چه در حال بهبود و پیشرفت است اما قابلیتهای بسیاری از رسانههای رقیب را از لحاظ تولید ندارد. سایتهای شبکه، کیفیت بالای تلویزیون یا تصاویر چاپی را ندارند. (منصوریمؤید، ۱۳۸۳)
۲-۲-۶- روشهای تبلیغات اینترنتی
روشهای زیادی برای معرفی و قرار دادن یک تبلیغ در محیط اینترنت وجود دارد و انتخاب نوع تبلیغ و روش نشر یک تبلیغ آنی به عوامل زیادی، مانند نوع کالا یا خدمت، نوع استراتژی، نوع تبلیغ، وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، مشخصههای ذهنی تبلیغ و مشخصههای عینی تبلیغ، وابسته است. در این این جا در ابتدا، روشهای تبلیغات اینترنتی را از نظر حنفیزاده بررسی میکنیم و سپس دستهبندی دیگری که در این پژوهش از آن استفاده شدهاست و از نظر تای و چانگ میباشد.
۲-۲-۶-۱- روشهای تبلیغات اینترنتی (حنفیزاده)
حنفیزاده (۱۳۸۸) در کتاب خود، ۲۰ شکل از روشهای تبلیغات اینترنتی را بیان میکند که به قرار زیر میباشد. ۸ روش اول، جزء متداول ترین اشکال میباشد و ۱۲ روش بعدی، جزء روشهایی هستند که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.
۲-۲-۶-۱-۱- بنرها
متداول ترین روش تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند. بنر یک صفحهی گرافیکی به عرض ۲/۱ سانتی متر تا ۵/۲ سانتی متر و طول ۵/۱۲ سانتی متر تا ۵/۱۵ سانتی متر میباشد، که با مقیاس پیکسل مورد ارزیابی و محاسبه قرار میگیرد. یک بنر معمولا حاوی نام شرکت، نام محصول و یک پیام کوتاه از طرف تبلیغکننده برای مشتری بالقوه است.
انواع بنرها
بنرهای کلیدواژه ای: این گونه از بنرها وقتی یک واژه یا کلید واژهای در موتورهای جستجوگر مورد جستجو قرار میگیرد، نمایان میشوند.
بنرهای اتفاقی: این گونه از بنرها برای این منظور ایجاد میشوند که محصول جدید شرکت را معرفی نمایند و معمولا از قابلیت اتصال برخوردار نیستند و به طور اتفاقی در صفحات وب نمایان میگردند و از مدل خاصی پیروی نمیکنند.
بنرهای ثابت: این گونه از بنرها به طور دایمی در یک صفحه از صفحات وبسایت ثابت شدهاند و قابلیت حرکت به صفحات دیگر وبسایت را ندارند.
مزایا و معایب بنرها
مزایای بنرها: از مزایای بنرها میتوان به ظرفیت بالای آنها برای سفارشی سازی و انطباق کاربر آنی نام برد. دیگر مزیت این بنرها این است که وقتی کاربر در انتظار بارگذاری صفحهای باشد، به دلیل این که بنرها از حجم پایینی نسبت به صفحه و متعلقات آن برخوردار هستند زودتر بارگذاری میشوند. از این روی، چون هنوز صفحه وب بارگذاری نشده است، در این بنرها حالت نقش مجذوب کنندگی را دارند و کاربر را محو تماشای خود میکنند. بدین ترتیب از آمار در معرض نمایش بودن بالایی برخوردار میشوند. مهمترین مزیت بنرها این است که این قابلیت را دارند که با کلیک بر روی آنها به اتصال سایت مرتبط خود وصل شوند و اطلاعات جامع تر درباره محصول و مؤسسه صاحب بنر به کاربر ارائه مینمایند.
معایب بنرها: قرار دادن بنر در یک وبسایت موفق در امر بازاریابی ممکن است تمام بودجه تبلیغات را در برگیرد. از طرف دیگر محدودیتهای اعمالشده از طرف وبسایت میزبان نیز یکی از موانعی است که در امر رساندن پیام از طریق بنر به مشتریان آنی خلال ایجاد مینماید.
۲-۲-۶-۱-۲- پاپآپ و پاپآندر
پاپآپ: یکی از مشهورترین اشکال تبلیغات اینترنتی، پاپآپها هستند. پاپآپها که بعضا از آنها به عنوان پاشنده تبلیغ[۷۶] یاد میشود، نوعی از تبلیغات اینترنتی هستند که به طور خودکار در پنجره جدید بر روی مرورگر ظاهر میشوند. این گونه از تبلیغات در جلوی صفحهی باز وب قرار میگیرند و خود را نمایش میدهند.
پاپآندر: این گونه از تبلیغات در زیر صفحه بازشده قرار دارند و به محض بسته شدن صفحه جاری نمایان میگردند.
تاکتیکهای انتشار پاپآپها
تاکتیکهایی وجود دارند که با بهره گرفتن از این تاکتیکها تبلیغ کنندگان به صورت پیشرونده یا تجاوزی، اقدام به انتشار این گونه از تبلیغات مینمایند.
از کار انداختن موس: با این تکنیک توانایی کاربر را برای برگشت، خروج و بستن صفحه از کار میاندازند و تا زمانی که نمایش تبلیغ خاتمه پذیرد یا زمان حضور آنها پایان یابد به این عمل ادامه میدهند.
دانلود بدون اجازه: با این تاکتیک تبلیغات در پشت باسک نرم افزارهایی که از احتمال دانلود بالایی برخوردار هستند پنهان میشوند و یا حتی در بعضی مواقع با آنان انطباق پیدا میکنند و در هنگام دانلود نرم افزار بدون هیچ پرسش اجازه ورود یا عدم اجازه ورود، وارد مرورگر و صفحه در جریان کاربر میشوند.
نگهداری کاربر در سایت اصلی: با بهره گرفتن از این تاکتیک تبلیغات کاربر را برای هر چه بیشتر در معرض نمایش بودن در صفحه اصلی نگاه میدارند، در حالی که کاربر میخواهد از دیگر صفحات سایت دیدن نماید. تاکتیکهای دیگری نیز برای انتشار این گونه از تبلیغات وجود دارد از قبیل پاشیدن آشکارای تبلیغات، پاشیدن مخفیانه تبلیغات و اختیار عنوان جعلی.
۲-۲-۶-۱-۳- تبلیغات بر روی ایمیلها
تبلیغات بر روی ایمیلها، فعالیتهای تجاری را در بر میگیرد که در آنها بازاریابان و بازرگانان اطلاعات مربوط به محصول یا خدمت خود را بهای دی آدرس ایمیلهای مشتریان بالقوه خود میفرستند. پیام فرستادهشده بر روی ایمیل افراد میتواند حاوی تصویر، انیمیشن و کلیپهای تصویری باشد که مشتری در صورت علاقمندی به محصول یا خدمت جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کند.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 11:08:00 ب.ظ ]
|