فایل شماره 6707 |
قیمتها را کاهش دهید
توزیع
توزیع انتخابی باشد
توزیع بسیار وسیع و گسترده باشد
توزیع بسیار وسیع خود را باز هم گسترش دهید
انتخابی عمل کنید: کانالهای غیر سودآور را رها کنید
تبلیغات
پذیرندگان اولیه و واسطهها را آگاه کنید
تمام بازار را آگاه و علاقمند کنید
بر وجوه تفاوت و مزایای نام تجاری تأکید کنید
میزان تبلیغات را برای حفظ وفاداران حفظ کنید
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
تبلیغات پیشبرد فروش
برای تحریک مشتریان از تبلیغات پیشبرد فروش زیاد استفاده کنید
برای بهرهبرداری از تقاضای بازار از میزان آن بکاهید
برای جلب مشتریان دیگر نامهای تجاری آن را افزایش دهید
به حداقل ممکن کاهش دهید
۲-۶-۲- قیمتگذاری
قیمت یکی از عوامل اساسی در آمیخته بازاریابی و یکی از مشکلترین آنها برای برنامهریزی است. اهمیت قیمت از نظر تأثیر بر بازار هدف روشن است. چون قیمت نشاندهندهی هزینه اولیه مصرفکننده برای به دست آوردن محصول شماست. بنابراین قیمت یعنی ارزش پولی محصولات/ خدمات شما در بازار هدف. پیچیدگی طبیعت قیمتگذاری به دلیل تأثیرات شرکت شما، محصول شما، رقابت، بازار هدف و فرد مصرفکننده است. در نتیجه قیمتگذاری علاوه بر علمی بودن یک هنر است (های بینگ و کوپر، ۲۰۰۳).
۱-۲-۶-۲- قیمتگذاری و موضعسازی کالا
شیوه قیمتگذاری شما حاوی یک پیام خاص برای مشتریان است. هر شرکت نخست باید تصمیم بگیرد که با. کالای خاص خود چه میخواهد بکند. اگر شرکت بازار هدف و جایگاه خود را در این بازار به دقت انتخاب کرده باشد، در این صورت در تعریف ترکیب عناصر بازاریابی خود که شامل قیمت فروش هم هست مشکلی نخواهد داشت (کاتلر، ۱۳۸۲). برخی از شرکتها با قیمتگذاری بسیار بالا و تطبیق آن با موضعسازی، بسیار موفق عمل میکنند. اگر شما باور دارید که کالاها و خدمات شما به همان اندازه خوب هستند که باید باشند، باید قیمتهای شما بالاتر از رقبا باشد. و از طرف دیگر اگر کسب و کار شما مبتنی بر قیمتگذاری پایین و ارائه تخفیفات قیمتی است، قیمتها را با توجه به جایگاهتان در بازار کاهش دهید (منتی و دیگران، ۱۳۸۵).
۲-۲-۶-۲- استراتژی قیمتگذاری
یک راه مناسب برای توجه به استراتژی قیمتگذاری، استفاده از ماتریس قیمت/ کیفیت است (شکل۱۹-۲).
کیفیت پایین
کیفیت بالا
قیمت پایین
اقتصادی[۶۵]
نفوذ در بازار[۶۶]
قیمت بالا
قیمتگذاری ناپایدار برای کسب سود اولیه[۶۷]
قیمتگذاری سودمند و اولیه[۶۸]
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 11:39:00 ب.ظ ]
|