۲۰

بررسی تاثیر اظهارات گمراه کننده بر درآمد شرکتهایی که دارای مشکلات نمایندگی جریان نقد آزاد هستند

۲۰۰۸

رحمان و محد صالح

بر اثر اظهارات گمراه کننده، بازار سهام به درآمد شرکتهایی که دارای مشکلات نمایندگی جریان نقد آزاد هستند اعتبار کمتری می‌دهد. بدلیل وجود تعارض نمایندگی ‌بالا در اینگونه شرکتها، تمایل آنها به دستکاری اطلاعات درآمدی بیشتر است بنابراین سرمایه‌‌گذاران برای ارزیابی شرکتها به این اطلاعات، اعتماد کمتری می‌کنند در نتیجه کیفیت و ارزش درآمد‌های قابل پیش‌بینی در آنها پایین‌تر است.

۲۱

بررسی اثر بخشی مکانیسمهای‌ حاکمیتی بر مشکلات نمایندگی جریان نقد آزاد و بهبود قابلیت پیش‌بینی درآمد در شرکتهای بزرگ در مقایسه‌ با شرکتهای‌ کوچک

۲۰۰۸

هارفورد
و همکاران

شرکتهای با ساختار حاکمیت شرکتی ضعیف‌تر، ذخایر وجه نقد مازاد را در ادغام‌های زایل کننده ارزش خرج می‌کنند و با حمایت کم از حقوق ‌سهامداران و سطح بالای نگه‌داشت وجه نقد، انعطاف‌ پذیری و ارزش‌های کمتری دارند، آنها نشان دادند در شرکت‌های بزرگ، مکانیسم حاکمیت شرکت مناسب است و انتظار می‌رود اثر بخشی مکانیسم‌های حاکمیتی برای کاهش مشکل نمایندگی جریان نقد آزاد و بهبود قابلیت پیش‌بینی درآمد در شرکت‌های بزرگ در مقایسه با شرکت‌های کوچک بیشتر باشد.

۲۲

بررسی رابطه بین عوامل نمایندگی و سطح بدهی شر‌کتهای‌ کوچک ‌متوسط

۲۰۰۸

ابور

مالکیت مدیریتی بطور منفی با نرخ بدهی مرتبط است و شرکت‌های کوچک و متوسط با سهامداران داخلی به منظور کاهش خطر ورشکستگی اهرم مالی کمتر را ترجیح می‌دهند و شرکت‌هایی که تعداد زیادی سهامدار دارند، تأمین مالی از طریق بدهی را ترجیح نمی‌دهند.

۲۳

بررسی‌ تاثیر نسبت اعضای‌ غیر موظف هیئت‌مدیره بر ارزش شرکت

۲۰۰۷

لفرت

افزایش در نسبت اعضای غیر موظف هیات مدیره باعث افزایش ارزش شرکت می شود.

۲۴

بررسی رابطه ‌بین ‌مدیریت سود و جریانهای نقد آزاد زیاد در شرکتهای با رشد کم

۲۰۰۵

چانگ و همکاران

مدیران شرکتهای با جریانهای نقدی آزاد زیاد و رشدکم از اقلام تعهدی اختیاری افزایش دهنده سود استفاده می ‌کنند تا سود‌های کم و زیانهای حاصل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های با ارزش فعلی خالص منفی را از بین‌ببرند

فصل سوم

روش تحقیق

۳-۱ مقدمه

تحقیق علمی را می‌توان چنین تعریف کرد، “فرآیندی که به کمک آن می‌توان روابط پنهان در پس یک پدیده را که مغشوش به نظر می‌رسند، کشف نمود.”در روش علمی ابتدا مدل‌ها یا نظریه‌هایی که به نظر می‌رسد ماهیت پدیده را تبیین می‌کنند قبول می‌شود، سپس نتیجه‌های منطقی از مدل پذیرفته ‌شده استخراج می‌گردد و آنها را با توجه به نتایج یافته‌های واقعی می‌سنجند، مدل تعریف می‌شود و جستجو به منظور یافتن تبیین بهتر برای پدیده ادامه می‌یابد. (جلیلی، ۱۳۸۸)
یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر تحقیق، روش انجام تحقیق است. در این فصل در ارتباط با جامعه آماری، روش‌های جمع‌ آوری اطلاعات، قلمرو زمانی تحقیق، فرضیه‌های تحقیق و روش‌های آماری آزمون فرضیه‌ها بحث خواهد شد. هرگونه اشتباه در مراحل فوق می‌تواند به نتایج گمراه‌ کننده منجر شود. لذا دقت در شناسایی روش‌های صحیح تحقیق به همراه استفاده درست از آنها به روایی تحقیق و نتایج حاصله کمک خواهد کرد. در این فصل ابتدا در خصوص روش تحقیق و جامعه آماری توضیحاتی داده می‌شود و سپس مدل مورد استفاده به همراه تعریف عملیاتی متغیرها ارائه خواهد شد. در نهایت نیز روش آماری مورد استفاده در تجزیه وتحلیل به همراه آزمون‌های پیش‌ فرض مورد نیاز جهت استفاده از روش‌های مذکور توضیح داده خواهد شد.

۳-۲ روش تحقیق

تحقیقات علمی به سه گروه بنیادی، کاربردی و علمی تقسیم می‌شود. این تحقیق، از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی و به لحاظ جمع‌ آوری اطلاعات، تحقیقی علّی (پس رویدادی) است چرا که از اطلاعات گذشته شرکت‌های نمونه استفاده می‌گردد و از نظر تئوریک در حوزه تحقیقات اثباتی بوده زیرا شامل مجموعه روش‌هایی است که علاوه بر بیان مشاهدات، به بررسی روابط بین متغیرهای مورد مشاهده نیز اقدام می کند و از نظر استدلال، جزء تحقیقات استقرایی می‌باشد. در این تحقیق آزمون همبستگی بین متغیرها انجام می‌شود. در پژوهش همبستگی هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه‌ای بین دو یا چند متغیر کمی (قابل سنجش) وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چقدر است؟ هدف از مطالعه همبستگی آزمون وجود یک رابطه یا نبود آن و بکارگیری روابط در انجام پیش‌بینی‌ها است.
ازسوی دیگر تحقیقات شبه تجربی به منظور نزدیک ساختن تحقیق به شرایط تجربیات حقیقی، در مواردی بکار گرفته می‌شود که امکان کنترل یا به کارگیری تمام متغیرهای مربوط، وجود ندارد. در این نوع از تحقیقات، محقق باید پژوهش خود را با توجه به همه محدودیت‌ها به انجام برساند. کلیه تحقیقات مشهور به تحقیقات میدانی، تحقیقات عملی و اجرایی و نیز اشکال پیچیده‌تر تحقیق کاربردی که کنترل متغیرها به طور نسبی امکان دارد، و جزء تحقیقات شبه تجربی قرار می‌گیرند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...