در ۳۸ آزمون صورت گرفته, در ۱۶ آزمون فرض صفر مورد قبول و در ۱۷ آزمون دیگر، فرض صفر مردود شد.

آزمون

تعداد

درصد

قبول

۱۶

۴۲%

رد

۲۲

۵۸%

مجموع

۳۸

۱۰۰%

در نتایج بدست آمده مشاهده می شود که با وجود اینکه روند رو به رشد در تجهیز کیفی و کمی تجهیزات الکترونیک بانک رفاه مشاهده می شود و رابطه معنی داری بین متغیرها وجود دارد, اما بین متغیرهای مستقل و متغیرهای مرتبط با کنترل نقدینگی رابطه قابل قبولی وجود ندارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که عملکرد بانک رفاه در مدیریت نقدینگی خود، البته با فرض ثابت بودن سایر شرایط و البته باوجود افزایش تعدادی تجهیزات الکترونیکی, و همچنین با توجه به متغیرهای مورد بررسی در این پایان نامه، چندان قابل قبول نبوده و زیر ۵۰% بوده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همچنین در تمامی آزمونهایی که به صورت چند متغیره و یا اثر تجمعی چند متغیر انجام شد، مشاهده شد که تمامی این آزمونها بی ­معنی بوده اند. و این را می توان به این دلیل دانست که اولاً بازه همپوشانی اطلاعات مورد آزمون محدود، اطلاعات نادرست و یا عملکرد بانک در این زمینه ها ضعیف بوده است.

پیشنهادات مبتنی بر تحقیق

هدف از تشکیل رگرسیون خطی نیز یافتن میزان­و نرخ تغییرات متغیرها نسبت به هم بوده ­است.همچنین با توجه به این روابط می توان پیش ­بینی کرد که اگر چنانچه تغییرات نظام بانکداری الکترونیک با همین سرعت اتفاق بیافتد، مدیریت نقدینگی و وجوه نقد بانک رفاه در آینده به چه صورت خواهد بود. اما یقیناً که این روند تغییرات چه در عرصه بانکداری الکترونیک و چه در کیفیت مدیریت نقدینگی بانک رفاه، مورد نظر مدیران ارشد بانک و سهامداران آن نخواهدبود. این تحقیق شاید تنها بتواند راهنمای کوچکی برای مدیران آن بانک باشدکه؛

    1. پیشنهاد می گردد در گام اول نمودار روند تغییرات متغیرهای مورد بحث در این تحقیق رسم و به دقت با بهره گرفتن از روش ها و فنون تکنیکال مورد بررسی قرار گیرد، چرا که مطالعه قله ها و دره های ایجاد شده در روند کاهش یا افزایش این متغیرها در اثر حوادث و وقایعی هستند که در طول تاریخ تکرار می شوند. به همین دلیل بررسی چرایی حوادث رخداده می تواند آثار مثبت را در آینده افزایش و آثار منفی را کاهش دهد.
    1. جهت ترمیم سیستم های اطلاعات مدیریت خود در وهله اول و سپس به فراخور آن، در تجهیز ناوگان بانکداری الکترونیک خود توجه کافی را مبذول نمایند.
    1. در این تحقیق سعی بر آن شد که اطلاعات روزانه و ماهانه مربوط به متغیرهای تحقیق جمع­آوری گردد. اما با این وجود یکسری نقص ها و ایراداتی در این اطلاعات وجود دارد. از آن جمله می توان به عدم ثبت اطلاعات در برخی بازه های میان دوره مورد بررسی اشاره کرد. با توجه به اینکه یکی از فواید مهم بانکداری الکترونیک تسهیل در ثبت اطلاعات و تسریع در بازخوانی آن در زمان مورد نیاز می باشد، پیشنهاد می گردد که قبل از هر چیزی نسبت به ایجاد امکانات مناسب و همچنین اقدامات نظارتی در راستای ثبت اطلاعات درست و در اسرع وقت، تلاش کافی صورت گیرد.
    1. پیشنهاد می گردد اقداماتی صورت گیرد تا تحلیل هایی مانند آنچه در این تحقیق انجام شد، به صورت دوره ای و حتی در بازه های زمانی کوتاه تر در ارتباط با متغیرهای مورد مطالعه انجام گیرد و روند تغییرات به صورت پیوسته اندازه گیری، مانیتور و تحلیل شود تا تغییرات مورد توجه و چشمگیر، در اولین موقعیت علت یابی و بررسی گردد.
    1. توجه به میزان نقدینگی موجود در شعب سراسر کشور در راستای کاهش هزینه سرمایه و فرصت ازدست رفته، به منظور افزایش سودآوری بانک­دارای اهمیت بالایی است که می­بایستی باتوجه به ارتقا سطح بانکداری الکترونیک، بیش­ازپیش مورد توجه قرار بگیرد.
    1. با توجه به موارد فوق طراحی سیستم های امنیتی به دلیل کسب اطمینان و رضایت مشتریان حاضر و جذب مشتریان جدید اهمیت بیشتری به خود می گیرد.
    1. ایجاد سیستم های مانیتورینگ آنلاین و طراحی داشبوردهای مدیریتی مناسب جهت هشدار به مدیران بانک در سطوح مختلف مدیریتی بانک رفاه، جهت اطلاع­رسانی و یا هشدار نسبت به آنچه که در حال وقوع است، ضروری و مفید است. به این منظور سامانه ای تهیه گردد تا امکان تهیه و مشاهده گزارشات مختلف با امکان انتخاب پارامترها مورد نیاز در گزارش برای مدیران در سطوح مختلف بانک و به صورت لحظه­ای میسر شود.

پیشنهادات برای تحقیقات آینده

        1. با توجه به اینکه تغییرات تعدادی، تعداد تراکنش و تراکنش های ریالی صورت گرفته از درگاه های الکترونیک و به طور کلی بانکداری الکترونیک، علاوه بر نقدینگی، بر بسیاری از بخش های بانکداری موثر است، می توان این رابطه را در سایر زمینه های بانکداری نیز بررسی نمود.
        1. با در دست داشتن اطلاعات سایر بانکهای کشور می توان تحقیقات مشابهی را به صورت مشترک و مقایسه ای ترتیب داد و تاثیر متغیرهای مذکور را بر مدیریت نقدینگی آن بانکها نیز بررسی نمود.
        1. مطالعه تاثیر متغیرهای بانکداری الکترونیک در سایر بخش­های بانک رفاه و یا سایر بانکها،
        1. استفاده از این آزمون ها در سطح شعب، جهت اندازه گیری کارایی هر شعبه در مقایسه با سایر شعب،
        1. مطالعه تکنیکال روند تغییرات تجهیزات بانکداری الکترونیک و علت یابی صعود یا نزول آن،
        1. مطالعه تاثیر متغیرهای بانکداری الکترونیک بر مولفه های کلان اقتصادی،
        1. از این رابطه و حتی مدل های مشابه می توان به نحوی رابطه علی و معلولی سایر پارامترهای بانکداری را در سطح کلان و یا حتی در سطح شعب اندازه گیری نمود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...