نمودار۴-۲ : ترکیب جنسیتی پاسخگویان
پیداست که غالب پاسخگویان مرد هستند. در واقع از ۱۸۱ نفر، ۱۵۱ نفر مرد و مابقی یعنی ۳۰ نفر زن می باشند.
۴-۱-۳٫ تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس تحصیلات
در سوالات جمعیت شناختی، میزان تحصیلات پاسخگو در زمره سوالات جمعیت شناختی مورد پرسش قرار گرفت. با تحلیل این متغیر با بهره گرفتن از نمودارهای گسسته، داریم:

نمودار ۴-۳ : ترکیب تحصیلات پاسخگویان
از نمودار پیداست که غالب پاسخگویان کارشناس ارشد می باشند. این امر اطمینان به نتایج تحقیق را سهل تر می نماید. این امر با عنایت به توسعه فراگیر دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور امری دور از ذهن نمی باشد.
۴-۱-۴٫ تفکیک پاسخگویان بر اساس میزان تجربه
میزان تجربه پاسخگویان در زمینه تحقیق، متغیر دیگری است که مورد پرسش قرار گرفته است:

نمودار ۴-۴: ترکیب تجربه پاسخگویان
شکل توزیع تجربه پاسخگویان به نمودار توزیع نرمال دو قله ای شباهت دارد. به هر حال تراکم سنوات تجربه کارشناسان مورد استفاده در این تحقیق بیشتر بین ۷ تأمین‌کنندگان ۱۱ سال می باشد. این مقدار سابقه کاری در حوزه صادرات برنج و نیز وجود کارشناسان با تجربه ای با تجاربی فراتر از ۳۰ سال، بر قدرت و دقت نتایج تحلیل می افزاید.
۴-۲٫ آمار توصیفی سازه های تحقیق
در بخش قبل، وضعیت شاخص های جمعیت شناختی لحاظ شده در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. اما باید توجه داشت که این شاخص ها جهت تبیین سازه های تحقیق و ابعاد ۶ گانه مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در این بخش با محاسبه امتیاز ابعاد (میانگین امتیاز شاخص های دربرگیرنده) وضعیت آن ها از لحاظ شاخص های مرکزی و پراکندگی مورد بررسی قرار می گیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲-۱٫ شرایط تقاضای داخلی
به علت میانگین گرفتن از داده های شاخص ها جهت تشکیل امتیاز سازه ها، داده گم شده در محاسبات این بخش وجود ندارد. میانگین ۲٫۹۴ برای این سازه، نشان از اهمیت کمتر از میانگین برای آن دارد. همچنین بزرگتر بودن مد از میانه و میانه از میانگین می تواند نشانه چوله بودن توزیع به سمت چپ باشد.

تعداد کل

تعداد معتبر

۱۸۱

میانگین

۲٫۹۴

میانه

۳

مد

۳٫۲

انحراف معیار

۰٫۷۲

جدول ۴-۱: شاخص های مرکزی بعد شرایط تقاضای داخلی
۴-۲-۲٫ عوامل مرتبط و حمایت کننده
میانه این سازه ۳٫۱۴ است که تا حدی بالاتر از میانگین می باشد. این امر نشان دهنده چوله اندک به راست توزیع می باشد. میانگین بالای ۳ برای این سازه نیز نشان دهنده اهمیت آن از نظر پاسخ دهندگان است.

تعداد کل

تعداد معتبر

۱۸۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...