فایل شماره 5654 |
۵-۴-۲- پیشنهادهای فرعی
-
-
- پیادهسازی فرایندهای بازاریابی رابطهای در هتلها: با توجه به گستردگی فعالیت هتلها و همچنین حساسیت موجود در خدمات این سازمان، مطمئناً کسب اطلاعات کافی در مورد بازاریابی رابطهای و ابعاد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برقراری فرایندهای ایجاد بازاریابی رابطهای در هتلها علاوه بر ایجاد شرایطی جهت کسب اطلاعات مذکور می تواند بستری مطمئن برای اخذ تصمیم در این هتلها را ایجاد نماید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
- برقراری سیستمهای حمایتی و تشویقی برای فرایند ایجاد وفاداری خدمات: با توجه به اهمیت وفاداری خدمات در سازمان و کمک شایانی که این فرایند بازاریابی رابطهای بر موفقیت سازمان و اخذ تصمیمات بهتر دارد. باید شرایطی در سازمان فراهم شود که کارمندان هتلها را راغب به افزایش مهارت های ایجاد رابطه با مشتری و وفادار کردن آن ها نماید. این شرایط می تواند در سیستم پاداش و دستمزد اجرا شود و همچنین می تواند به صورتی در بیاید که افرادی که مهارت های خودشان را تسهیم مینمایند به عنوان متخصص در سازمان معرفی میشوند.
۵-۴-۳- موضوعات پیشنهادی برای پژوهشهای آتی
در راستای گسترش فرهنگ مشتری مداری و ایجاد رابطه با مشتری در سازمانهای خدماتی به ویژه هتلها انجام پژوهشهای زیر پیشنهاد می شود:
-
- بررسی ارتباط بازاریابی رابطهای در سایر کسب و کارهای خدماتی مانند آژانسهای مسافرتی، رستورانها، خدمات حمل و نقل و …
-
- در این پژوهش ارتباط بین بازاریابی رابطهای و وفاداری مشتریان هتلهای ۳، ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان بررسی شده است. محققان میتوانند تاثیر بازایابی رابطهای بر وفاداری مشتریان هتلهای اصفهان را مورد بررسی قرار دهند
-
- طراحی الگوی وفاداری مشتریان هتلهای اصفهان.
خلاصه
پژوهش حاضر به روش پیمایشی و با هدف بررسی ارتباط بین بازاریابی رابطهای و وفاداری مشتریان هتلهای منتخب شهر اصفهان انجام گردیده است. در این فصل به بیان نتایج حاصل از پژوهش پرداخته شده است. همچنین پیشنهادها و راهکارهایی جهت بهبود و رفع نقاط ضعف و حفظ و تقویت نقاط قوت و افزایش رابطه میان کارکنان هتل و مشتریان در خصوص افزایش وفاداری مشتریان در هتلهای شهر اصفهان ارائه شده است. علاوه بر این، در انتها پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده ارائه شده است.
منابع فارسی:
_ احمدی، عباس. و یحیی زاده فر، محمود.(۱۳۹۰).بررسی وضعیت استفاده از بازاریابی رابطه ای برای ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری(مورد مطالعه:هتل پرشین پلاس).مدیریت بازرگان،دوره ی ۲، شماره ی ۸، ص ۲۳ – ۴۰٫
_ امینی، محمد تقی.و سهرابی، شهاب. (۱۳۸۹). بررسی تاثیر جنسیت بر میزان وفاداری مشتریان با بهره گرفتن از رویکرد بازاریابی رابطه مند. مدیریت توسعه و تحول، شماره ۴، ص ۷۳-۸۳٫
_ حاجی کریمی، عباسعلی. (۱۳۸۹). بازاریابی رابطهمند. تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
_ حافظنیا، محمدرضا. (۱۳۸۹). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
_ حدادیان، علی. (۱۳۹۰). پیش شرطها و پیامدهای وفاداری مشتری: طراحی الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاههای زنجیرهای ایران. پایان نامه دکترا. اصفهان دانشگاه اصفهان.
_ حقیقی، محمد. علوی، محمدرضا. و صرافی، امیر. (۱۳۸۶). ارائه مدلی برای وفاداری مشتریان در بازارهای الکترونیک، دانش مدیریت، شماره ۷۹، ص ۱۵-۲۵٫
_ خاکی، غلامرضا. (۱۳۹۱). روش تحقیق در مدیریت، تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد.
_ خفتان، محسن. (۱۳۸۱). بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران شعب بانک رفاه در زمینه رابطه عوامل آمیخته بازاریابی خدمات با جذب مشتری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیرت دانشگاه تهران.
_ رنجبریان، بهرام. و براری، مجتبی. (۱۳۸۸). بازاریابی رابطه مند،رویکردی برای بهبود رضایت مشتری.پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی،شماره ی ۲، ص ۶۴- ۸۲٫
_ رنجبریان، بهرام. و زاهدی، محمد. (۱۳۸۸). بازاریابی گردشگری. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
_ روستا، احمد. ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید. (۱۳۸۲). تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، انتشارات سمت، چاپ هفتم.
_ سالاری، غلامرضا. (۱۳۸۳). منافع و هزینه های وفاداری مشتری. تدبیر، شماره ۱۵۰٫
_ شاهین، آرش. و تیموری، هادی. (۱۳۸۷). وفاداری مشتری: مفاهیم و الگوها، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.
کاتلر، فلیپ وآمسترانگ، گری (۱۳۷۶). اصول بازاریابی. ترجمه:بهمن فروزنده،اصفهان.
_ کاتلر، فلیپ. (۱۳۸۲). مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل. انتشارات آتروپات، چاپ دوم، (سال انتشار اثر اصلی ۲۰۰۲).
_ لاولاک، کریستوفر، لارن، رایت. اصول بازاریابی و خدمات.(چاپ سوم). ترجمه: ابوالفضل تاج زاده نمین (۱۳۹۰).تهران: انتشارات سمت.
_ محمدنیا، علی. (۱۳۸۴). ارائه و تبیین رویکردی فازی درسنجش رضایت مشتری. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین. ص ۲۴-۴۰ و۶۰٫
_ محمدی؛ اسماییل. (۱۳۸۲). مشتریمداری و تکریم ارباب رجوع، موسسه خدات فرهنگی رسا، چاپ اول، تهران.
_ موتمنی، علیرضا و جعفری، ابراهیم، (۱۳۸۸). بررسی زمینه های پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری ایران.چشم انداز مدیریت، شماره ۳۰، ص ۴۹- ۶۵٫
_ مومنی، م. (۱۳۸۶). تحلیلهای آماری با بهره گرفتن از spss. تهران: کتاب نو.
_ نکتهدان، ایمانه. (۱۳۸۸). بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در بخش خدمات در هتلهای ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
_ یحیایی ایلهای، احمد. (۱۳۸۸). اصول مشتری مداری، تهران: انتشارات جاجرمی.
منابع لاتین:
_ Abbey, J. (1989). Hospitality Scale and Advertising. The edcational institute of the American hotel & motel association, Michigan, USA.
_ Abdul Alem, M .and Basribin, R. (2012). Customer relationship management (CRM) in hotel industry: A framework proposal on the relationship among CRM dimension, marketing capabilities and hotel performance. Journal international review of management and marketing, vol. 2, No.1, pp. 220-230.
_ Amoako, G. and Arthur, E .and Bandoh, CH. (2012). The impact of effective customer relationship management (CRM) on repurchase: A case study of (GOLDEN TULIP) hotel (ACCRA- GHANA).Journal of marketing management, vol. 4(1), No.3, pp.17-29.
_ Anderson, E. and Weitz, B. (2007).The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels. Journal of marketing research, vol.9, No.1, pp.18-34.
_ Anderson, J. Narus, J. (2004). A model of distributor firm and manufacturer firm working partnership, Journal of marketing, vol.45, No.1, pp.42-58.
_ Aydin, S.and Ozer, G. (2005). How switching cost affect subseriber loyalty in the Turkish mobile phone market: An exploratory study. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Vol.14, No.2, pp.41-55.
_ Aydin, S.and Ozer, G. (2005).The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication market. European journal of marketing, vol.4, No.2, pp.10-25.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1401-04-05] [ 08:57:00 ب.ظ ]
|