۵-۴-۲- پیشنهادهای فرعی

      • پیاده­سازی فرایند­های بازاریابی رابطه­ای در هتل­ها: با توجه به گستردگی فعالیت هتل­ها و همچنین حساسیت موجود در خدمات این سازمان، مطمئناً کسب اطلاعات کافی در مورد بازاریابی رابطه­ای و ابعاد آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برقراری فرایندهای ایجاد بازاریابی رابطه­ای در هتل­ها علاوه بر ایجاد شرایطی جهت کسب اطلاعات مذکور می ­تواند بستری مطمئن برای اخذ تصمیم در این هتل­ها را ایجاد نماید.
      • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • برقراری سیستم­های حمایتی و تشویقی برای فرایند ایجاد وفاداری خدمات: با توجه به اهمیت وفاداری خدمات در سازمان و کمک شایانی که این فرایند بازاریابی رابطه­ای بر موفقیت سازمان و اخذ تصمیمات بهتر دارد. باید شرایطی در سازمان فراهم شود که کارمندان هتل­ها را راغب به افزایش مهارت­ های ایجاد رابطه با مشتری و وفادار کردن آن ها نماید. این شرایط می ­تواند در سیستم پاداش و دستمزد اجرا شود و همچنین می ­تواند به صورتی در بیاید که افرادی که مهارت­ های خودشان را تسهیم می­نمایند به عنوان متخصص در سازمان معرفی می­شوند.

۵-۴-۳- موضوعات پیشنهادی برای پژوهش­های آتی
در راستای گسترش فرهنگ مشتری مداری و ایجاد رابطه با مشتری در سازمان­های خدماتی به ویژه هتل­ها انجام پژوهش­های زیر پیشنهاد می­ شود:

    • بررسی ارتباط بازاریابی رابطه­ای در سایر کسب و کارهای خدماتی مانند آژانس­های مسافرتی، رستوران­ها، خدمات حمل و نقل و …
    • در این پژوهش ارتباط بین بازاریابی رابطه­ای و وفاداری مشتریان هتل­های ۳، ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان بررسی شده است. محققان می­توانند تاثیر بازایابی رابطه­ای بر وفاداری مشتریان هتل­های اصفهان را مورد بررسی قرار دهند
    • طراحی الگوی وفاداری مشتریان هتل­های اصفهان.

خلاصه
پژوهش حاضر به روش پیمایشی و با هدف بررسی ارتباط بین بازاریابی رابطه­ای و وفاداری مشتریان هتل­های منتخب شهر اصفهان انجام گردیده است. در این فصل به بیان نتایج حاصل از پژوهش پرداخته شده است. همچنین پیشنهادها و راهکارهایی جهت بهبود و رفع نقاط ضعف و حفظ و تقویت نقاط قوت و افزایش رابطه میان کارکنان هتل و مشتریان در خصوص افزایش وفاداری مشتریان در هتل­های شهر اصفهان ارائه شده است. علاوه بر این، در انتها پیشنهادهایی برای پژوهش­های آینده ارائه شده است.
منابع فارسی:
_ احمدی، عباس. و یحیی زاده فر، محمود.(۱۳۹۰).بررسی وضعیت استفاده از بازاریابی رابطه ای برای ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری(مورد مطالعه:هتل پرشین پلاس).مدیریت بازرگان،دوره ی ۲، شماره ی ۸، ص ۲۳ – ۴۰٫
_ امینی، محمد تقی.و سهرابی، شهاب. (۱۳۸۹). بررسی تاثیر جنسیت بر میزان وفاداری مشتریان با بهره گرفتن از رویکرد بازاریابی رابطه مند. مدیریت توسعه و تحول، شماره ۴، ص ۷۳-۸۳٫
_ حاجی کریمی، عباسعلی. (۱۳۸۹). بازاریابی رابطه­مند. تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
_ حافظ­نیا، محمد­رضا. (۱۳۸۹). مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
_ حدادیان، علی. (۱۳۹۰). پیش شرط­ها و پیامدهای وفاداری مشتری: طراحی الگوی وفاداری مشتریان برای فروشگاه­های زنجیره­ای ایران. پایان نامه دکترا. اصفهان دانشگاه اصفهان.
_ حقیقی، محمد. علوی، محمد­رضا. و صرافی، امیر. (۱۳۸۶). ارائه مدلی برای وفاداری مشتریان در بازار­های الکترونیک، دانش مدیریت، شماره ۷۹، ص ۱۵-۲۵٫
_ خاکی، غلامرضا. (۱۳۹۱). روش تحقیق در مدیریت، تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد.
_ خفتان، محسن. (۱۳۸۱). بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران شعب بانک رفاه در زمینه رابطه عوامل آمیخته بازاریابی خدمات با جذب مشتری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیرت دانشگاه تهران.
_ رنجبریان، بهرام. و براری، مجتبی. (۱۳۸۸). بازاریابی رابطه مند،رویکردی برای بهبود رضایت مشتری.پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی،شماره ی ۲، ص ۶۴- ۸۲٫
_ رنجبریان، بهرام. و زاهدی، محمد. (۱۳۸۸). بازاریابی گردشگری. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
_ روستا، احمد. ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید. (۱۳۸۲). تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، انتشارات سمت، چاپ هفتم.
_ سالاری، غلام­رضا. (۱۳۸۳). منافع و هزینه­ های وفاداری مشتری. تدبیر، شماره ۱۵۰٫
_ شاهین، آرش. و تیموری، هادی. (۱۳۸۷). وفاداری مشتری: مفاهیم و الگوها، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.
کاتلر، فلیپ وآمسترانگ، گری (۱۳۷۶). اصول بازاریابی. ترجمه:بهمن فروزنده،اصفهان.
_ کاتلر، فلیپ. (۱۳۸۲). مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل، برنامه­ ریزی، اجرا و کنترل. انتشارات آتروپات، چاپ دوم، (سال انتشار اثر اصلی ۲۰۰۲).
_ لاولاک، کریستوفر، لارن، رایت. اصول بازاریابی و خدمات.(چاپ سوم). ترجمه: ابوالفضل تاج زاده نمین (۱۳۹۰).تهران: انتشارات سمت.
_ محمد­نیا، علی. (۱۳۸۴). ارائه و تبیین رویکردی فازی درسنجش رضایت مشتری. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین. ص ۲۴-۴۰ و۶۰٫
_ محمدی؛ اسماییل. (۱۳۸۲). مشتری­مداری و تکریم ارباب رجوع، موسسه خدات فرهنگی رسا، چاپ اول، تهران.
_ موتمنی، علیرضا و جعفری، ابراهیم، (۱۳۸۸). بررسی زمینه های پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری ایران.چشم انداز مدیریت، شماره ۳۰، ص ۴۹- ۶۵٫
_ مومنی، م. (۱۳۸۶). تحلیل­های آماری با بهره گرفتن از spss. تهران: کتاب نو.
_ نکته­دان، ایمانه. (۱۳۸۸). بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در بخش خدمات در هتل­های ۴ و ۵ ستاره شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
_ یحیایی ایله­ای، احمد. (۱۳۸۸). اصول مشتری مداری، تهران: انتشارات جاجرمی.
منابع لاتین:
_ Abbey, J. (1989). Hospitality Scale and Advertising. The edcational institute of the American hotel & motel association, Michigan, USA.
_ Abdul Alem, M .and Basribin, R. (2012). Customer relationship management (CRM) in hotel industry: A framework proposal on the relationship among CRM dimension, marketing capabilities and hotel performance. Journal international review of management and marketing, vol. 2, No.1, pp. 220-230.
_ Amoako, G. and Arthur, E .and Bandoh, CH. (2012). The impact of effective customer relationship management (CRM) on repurchase: A case study of (GOLDEN TULIP) hotel (ACCRA- GHANA).Journal of marketing management, vol. 4(1), No.3, pp.17-29.
_ Anderson, E. and Weitz, B. (2007).The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels. Journal of marketing research, vol.9, No.1, pp.18-34.
_ Anderson, J. Narus, J. (2004). A model of distributor firm and manufacturer firm working partnership, Journal of marketing, vol.45, No.1, pp.42-58.
_ Aydin, S.and Ozer, G. (2005). How switching cost affect subseriber loyalty in the Turkish mobile phone market: An exploratory study. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Vol.14, No.2, pp.41-55.
_ Aydin, S.and Ozer, G. (2005).The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication market. European journal of marketing, vol.4, No.2, pp.10-25.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...