خیلی زیاد

۴۱۸

۲۹/۴

نمودار شماره ۴-۱۳۷ توزیع افراد مورد بررسی بر حسب گزینه های انتخابی در بخش یازدهم پرسشنامه هویت اسلامی
با توجه به نتایج جدول فوق استنباط می شود که بازیهای رایانه ای و شکل گیری هویت اسلامی دانش آموزان مستقل از یکدیگرند و از آنجا که بدست آمده (۰۱/۰< p 18/218 = ) از جدول بحرانی بزرگتر است در نتیجه فرض صفر رد می شود و این امر دال بر تائید بازیهای رایانه ای بر شکل پذیری هویت اسلامی در جامعۀ آماری است بر حسب نتایج جدول فوق ملاحظه می­گردد که ۴/۶۱ درصد از نمونه­های مورد بررسی میزان تاثیر بازیهای رایانه ای در شکل دهی هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی را در حد زیاد و خیلی زیاد دانسته و حدود ۶/۳۸ درصد این تاثیر را در حد کم دانسته ­اند.قابل ذکر است که میانگین تاثیرات بازیهای رایانه ای در شکل دهی هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی برابر با ۸۲/۲ می­باشد که در طیف ارزیابی در حد متوسط قرار گرفته و نشان می­دهد که از دیدگاه نمونه مورد بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای در شکل دهی هویت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی در حد متوسط می­باشد.
۴-۵ یافته­های جانبی تحقیق:
در این بخش به مقایسه بین دیدگاه های نمونه مورد بررسی در باره میزان تاثیر والدین، نظام آموزشی، رسانه، گروه همسالان و بازیها بر هویت ایرانی و اسلامی در سطوح مختلف جنسیت، نوع مدرسه، سطح تحصیلات، سابقه کار و سابقه کار در سمت پرداخته شده است. بدین منظور و با توجه به نرمال نبودن توزیع نمرات از آزمون­های u من ویتنی (مقایسه دو گروه) و کروسکال والیس (مقایسه سه گروه و بیشتر) استفاده شد.
۴-۵-۱ مقایسه بین نظرات دو گروه جنسی
جدول شماره ۴-۱۳۸ نتایج آزمون u من ویتنی برای مقایسه نظرات گروه های مختلف جنسیتی درباره تاثیر متغیرهای مورد بررسی بر هویت ایرانی دانش آموزان ابتدایی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

متغیر

گروه

میانگین رتبه

u

z

سطح معناداری

میزان تاثیر والدین

خانم

۱۴۱/۷۸

۶۰۴۵

۵۲/۰-

۶۰/۰

آقا

۱۴۸/۰۹

میزان تاثیر نظام آموزشی

خانم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...