نتایج این طرح نشان می دهد که اعتبارات تخصیص یافته که ۲۶ درصد آنها کمتر از ۲۰ میلیون ریال بوده است کارایی چندانی در پیشبرد و اجرای طرح های هدف نداشته است که این امر بیشتر ناشی از میزان اندک تسهیلات و اعتبارات تخصیص یافته می باشد.
سعدی و عرب مازار با مطالعه زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش طرح حضرت زینب ) س (قرار داشته و بین سال های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۱ برای انجام فعالیت های تولیدی از بانک کشاورزی تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند، بیان میکنند که درآمد زنان بعد از دریافت تسهیلات سه برابر شده است!! ایشان پیشنهاد میک‌نند مبلغ هر فقره از تسهیلات اعطایی باید افزایش یابد چرا که ایجاد اشتغال پایدار با مبلغ فعلی) میانگین ۲/۶۵ میلیون ریال (تا حدی مشکل است. از نظر ۸/۱۴ درصد از زنان مورد مطالعه، طرح حضرت زینب) س(موفق نبوده و نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند. در مقابل ۳/۴۳ درصد معتقدند این طرح تاحدی موفق بوده است ۶/۳۴ درصد از زنان تأثیر طرح را بر زندگی خودشان مثبت قلمداد نمود هاند و ۳/۷ درصد اظهار نموده اند که طرح توانسته است به اهداف خود کاملاً دست پیدا کند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

معظمی و دیگران (۱۳۸۴) نیز برنامه اعتبار خرد برای زنان روستایی که توسط وزارت جهادکشاورزی اجرا گردیده است را مورد مطالعه قرار داده اند. مطالعات میدانی انجام شده در استان هرمزگان نشان می دهد که ۸۰ درصد از زنان قبل از گرفتن وام فعالیت هایی انجام می داده اند که درآمدزا بوده است و مهم ترین آنها فعالیت های مربوط به صنایع دستی و خیاطی است. این فعالیت ها، اشتغالی نسبتاًً تمام وقت برای افراد فراهم میکر‌ده اند.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که وام ها نتوانسته اند بر نوع فعالیت تأثیر چندانی بگذارند، به این معنا که فرد وا مگیرنده فعالیت سنتی قبلی را دنبال میک‌ند و وام ها در ۲۰ درصد موارد توانسته اند فرصتی برای خود اشتغالی ایجاد کنند. از کل اعضا ۲۲ درصد هیچ تغییری در میزان دارایی های خود که بتوان آن را به وام استناد کرد گزارش نکرد هاند و در ۷۸ درصد موارد تغییر در دارایی به دلیل دریافت وام گزارش شده است بعضی از این دارایی ها مولد بوده که به طور عمده به چرخ خیاطی و گلدوزی بوده است که می توانند در جریان درآمدی آتی عضو نیز اثرگذار باشند ) ۹۶ درصد (و بعضی شامل کالاهای خانگی نظیر کولر و یخچال بوده است که صرفاً اثر رفاهی داشته است) ۴ درصد). به طور کلی این برنامه موفقیت هایی در زمینه افزایش دسترسی زنان کم درآمد روستایی به وام داشته است و در مقایسه با برنامه های دیگر در سطح بین المللی به لحاظ پایداری عملکرد متوسطی داشته است.
فصل سوم
روش پژوهش

۳-۱- مقدمه
در این فصل به بررسی روش تحقیق، جامعه مورد مطالعه و روش نمونه گیری، معرفی ابزارهای اندازه گیری پژوهش، اعتبار و روایی ابزار پژوهش، روش گردآوری داده ها روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها پرداخته شده است.
۳-۲- روش تحقیق حسب هدف و نحوه اجراء
طرح تحقیق این پژوهش توصیفی زمینه یابی می باشد. توصیفی به این خاطر که تصویری از وضع موجود را ارائه می دهد. پژوهش توصیفی، شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سئوالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مطالعه میشود. در پژوهش توصیفی محقق متغییر ها را دستکاری نمی کند و یا برای وقوع رویدادها شرایطی را بوجود نمی آورد (خاکی،۱۳۸۷). یکی از تعاریف اساسی در علم آمار تعریف همبستگی و رابطه بین دو متغیر می باشد. بطور کلی شدت وابستگی دو متغیر به یکدیگر را همبستگی تعریف می کنیم. و ممکن علاوه بر شدت همبستگی جهت همبستگی نیز مورد نیاز پژوهشگر باشد. در آمار انواع زیادی از ضرایب همبستگی­ متفاوت وجود دارند که هر کدام همبستگی بین دو متغیر را با توجه به نوع داده ­ها و شرایط متغیرها اندازه ­گیری می­ کنند.
۳-۳٫ جامعه آماری
منظور از جامعه ی آماری، همان جامعه ی اصلی است، که از آن نمونه ای نما یا معرف بدست آمده باشد (دلاور، ۱۳۸۵) جامعه آماری پژوهش مذکور کلیه خانوار های تحت حمایت کمینه امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که ۱۳۲۵۱ خانوار می باشد.
۳-۴-نمونه و روش نمونه گیری
در این پژوهش با توجه به حجم جامعه و روش پژوهش با بهره گرفتن از جدول مورگان حجم نمونه ۳۶۰ نفر از افراد واجدشرایط کار در خانوارهای مددجو کمیته امداد امام (ره) را انتخاب کردیم. به عنوان بخشی از آنچه در جامعه وجود دارد، دست می یابیم. از این روش زمانی استفاده می شود که محقق علاقمند است اطمینان حاصل کند که هر یک از طبقه های موجود در جامعه، در نمونه او حضور دارد (دلاور، ۱۳۸۵).
۳-۵ – ابزارهای اندازه گیری
به منظور گردآوری داده ها ازپرسشنامه ی محقق ساخته طرح های توانمند سازی بر اشتغال زایی مددجویان استفاده شده است.
۳-۵-۱- طرح های توانمند سازی بر اشتغال زایی مددجویان:
طرح های توانمند سازی بر اشتغال زایی مددجویان دارای ۲۰ سوال و بر اساس طیف لیکرت می‌باشد. برای هر سؤال پنج طیف کاملاً موافقم ۵، موافقم ۴، نه موافقم نه مخالفم ۳، مخالفم ۲ و کاملاً مخالفم ۱ در نظر گرفته شده است.
۳-۵-۱ روایی ابزار:
برای روایی و اعتبار پرسشنامه از راهنمایی اساتید راهنما و مشاور و تنی چند از متخصصان استفاده شده است.
۳-۵-۲ پایایی ابزار:
در این تحقیق برای سنجش پایایی پرسش نامه در ابتدا تعداد ۳۰ عدد پرسش نامه بین آزمودنی ها توزیع و از آنان خواسته شد تا ضمن پاسخ به آن ها هرگونه ابهام و مشکل در خصوص آن را قید کنند. میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده این پرسشنامه با بهره گرفتن از نرم افزار spss 81/0 گزارش گردیدکه از پایایی قابل توجهی برخوردار است.
۳– ۶- روش اجرای پژوهش
ابزار مورد استفاده ما در این پژوهش پرسشنامه است به تعداد آزمودنی ها برگه سئوال و پاسخ نامه آماده کرده و به مددجویان که دارای زمینه های ایجاد اشتغال می باشند داده وسئوال ها را میان آنها توزیع، و توضیح لازم و کافی درباره هر آزمون و نحوه پاسخ دادن آزمودنی ها به سئوالات به آنان داده شد در ضمن به آزمودنی ها گفته شد صادقانه و بدون سوگیری به سئوالات آزمون جواب دهند. و پس از پاسخ دادن به سوالات پاسخ نامه ها روجمع آوری می کنیم و با بهره گرفتن از روش های آماری به بررسی نتایج پرسشنامه ها پرداخته شد.
۳-۷- روش تجزیه وتحلیل داده ها:
برای پاسخگویی به پرسش های پژوهش حاضر، داده های جمع آوری شده به وسیله نرم افزارآماری SPSS از دو جنبه توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت؛ برای تجزیه و تحلیل داده ها هم از آمار توصیفی شامل فراوانی ها، میانگین ها و انحراف معیار و هم از آمار استنباطی شامل آزمون دوجمله ای استفاده شد.
فصل چهارم:
تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده
۴-۱ مقدمه:
در این فصل برای تجزیه و تحلیل داده ها ی آماری از روش توصیفی و استنباطی استفاده می شود در این راستا در بخش توصیفی از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، درصد فراوانی، ودرصد تجمعی، جداول و نمودارهای مربوطه و در سطح استنباطی از آزمون دو جمله ای استفاده می شود.
۴-۲ آمار توصیفی
وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت

درصد تجمعی

درصد اطمینان

درصد

فراوانی

سن

۶۷٫۸
۱۰۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...